۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۲

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مرکزی تاکید کرد؛

اجرای طرح مقابله با بیابان زایی در ۱۰۰ هکتار از حاشیه تالاب اراک

اجرای طرح مقابله با بیابان زایی در ۱۰۰ هکتار از حاشیه تالاب اراک

اراک- مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۱۰۰ هکتار از اراضی حاشیه تالاب میقان اراک کانون بحرانی ریزگردها است که تا پایان سال طرح مقابله با بیابان زایی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحسین محمدی اظهار کرد: در پهنه ۶۰۰ هکتاری اطراف تالاب میقان که کانون ریزگردهاست، طرح‌های مقابله با بیابان اجرایی شده است.

وی افزود: از مجموع این پهنه در ۴۲ هکتار بادشکن و در ۱۵۲ هکتار بوته کاری شده و نقش مؤثری در کنترل حرکت شن‌های روان و ریزگردها داشته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: در ۱۰۰ هکتار از این محدوده که فاقد هرگونه پوشش گیاهی است، هیچ عملیات بیابان زایی تاکنون انجام نشده است.

محمدی با اشاره به اینکه حاشیه تالاب میقان به کانون ریزگردها تبدیل شده، تاکید کرد: در صورت تأمین منابع و اعتبارات در تمام این ۱۰۰ هکتار که کانون اصلی خیزش ریزگردهاست، طرح‌های مقابله با بیابان تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

۱۰۰ روز آلودگی هوای اراک مربوط به ریزگردها بوده است

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز گفت: پارسال هوای اراک در ۱۳۷ روز ناسالم بود در حالی که آلودگی ۱۰۰ روز با ریز گردها مرتبط بوده است.

یوسف یوسفی افزود: ریزگردهایی با منشأ کشورهای همسایه، کویر مرکزی کشور و کویر میقان کیفیت هوای اراک را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

کد خبر 6123409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha