نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تکریم شهید رئیسی

نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تکریم شهید رئیسی

مجمع عمومی سازمان ملل متحد عصر امروز پنجشنبه نشست ویژه‌ای را برای تکریم آیت الله رئیسی رئیس جمهور شهید کشورمان برگزار کرد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری المیادین، مجمع عمومی سازمان ملل متحد ساعتی پیش نشست ویژه‌ای برای تکریم آیت الله رئیسی رئیس جمهور شهید ایران برگزار کرد.

در بیانیه رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد آمده است: امروز دور هم جمع شده‌ایم تا صمیمانه‌ترین مراتب تسلیت خود را به مناسبت رحلت [آیت الله] ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به این کشور اعلام کنیم.

دنیس فرانسیس رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ادامه تصریح کرد: من همواره از تجربه دیپلماتیک حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه فقید ایران شگفت زده می‌شدم.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز ابراز داشت: ما بیش از پیش نیازمند همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای هستیم.
نماینده هائیتی در جریان سخنرانی گروه آمریکای لاتین و کارائیب خاطرنشان کرد که رحلت رئیس جمهور ایران شوکی برای جامعه جهانی به شمار می‌رود.
جنبش عدم تعهد نیز در بیانیه خود ابراز داشت که ایران تحت ریاست آیت الله رئیسی و امیر عبداللهیان نقش مهمی در تقویت مناسبات بین کشورهای توسعه یافته داشته است.
نماینده ایران نیز در این نشست گفت که آیت الله شهید رئیسی رئیس جمهور ایران به علت اولویت دادن به مناسبات حسن همجواری از احترام قابل توجهی برخوردار بود.

وی که رئیس نشست فوق العاده تکریم از رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید ایران در مجمع عمومی سازمان ملل بود، تصریح کرد که امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران یک دیپلمات برجسته بود در فعالیت‌های خود اولویت ویژه‌ای در احترام متقابل در دو عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای می‌داد.

کد خبر 6123565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha