۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۳۳

طی سال ۱۴۰۲؛

۷۶.۲ درصد از اعتبارات تخصیص یافته به ری محقق شده است

۷۶.۲ درصد از  اعتبارات تخصیص یافته به ری محقق شده است

ری- فرماندار ویژه ری از تحقق ۷۶.۲ درصدی اعتبارات تخصیص یافته به این شهرستان برای سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی باب الحوائجی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری کمیته برنامه ریزی شهرستان ری که با حضور اعضا در محل سالن جلسات شهدای مدافع حرم ساختمان فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: کمیته برنامه ریزی به نوعی مهمترین بستر جهت طراحی مالی و برنامه ریزی سالیانه دستگاه‌ها جهت تعریف پروژه‌های مورد نیاز و جذب اعتبارات ملی و استانی می‌باشد.

وی افزود: تصویب، هدایت و نظارت بر اعتبارات دولتی و تملک دارایی‌هایی که دولت در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار می‌دهد از مهمترین وظایف و کارکردهای کمیته برنامه ریزی می‌باشد.

معاون استاندار تهران گفت: با توجه به اینکه اعتبارات سال ۱۴۰۲ می‌بایست تا شهریورماه سال جاری مستهلک و هزینه شود، کارسازی و نظارت بر تکمیل پروژه‌های عمرانی و طرح‌های اجرایی نیز از دیگر وظایف اصلی و مهم این کمیته می‌باشد.

باب الحوائجی ادامه داد: در سال مالی ۱۴۰۲ مبلغی معادل با ۳,۷۲۰ میلیارد ریال به شهرستان ری اختصاص داده شده که تاکنون ۷۶.۲ درصد این اعتبارات محقق شده است.

وی افزود: مجموع پروژه‌هایی که در بودجه ۱۴۰۲ برای آنها اعتبار تخصیص داده شده در قالب ۳۲ اداره و دستگاه اجرایی توزیع شده و این اعتبارات در طرح‌هایی همچون احداث راه‌ها، احیا و لایروبی قنوات و کانال‌های انتقال آب کشاورزی، اجرای طرح‌های هادی روستایی و نیز تهیه و اجرای طرح‌های جامع شهرها و سایر طرح‌ها تخصیص داده شده است.

فرماندار ویژه ری عنوان کرد: در خصوص عوارض سبز و عوارضی که به آلایندگی‌های موجود در سطح شهرستان تعلق می‌گیرد نیز موارد و موضوعات مختلفی در این نشست مطرح شد که مطابق قانون، این عوارض به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و همچنین روستاهای فاقد دهیاری تعلق می‌گیرد که می‌بایست در پروژه‌های مربوط به حفاظت از محیط زیست و نیز افزایش سرانه‌های فضای سبز و کاشت درختان هزینه شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری اضافه کرد: از بخشداران خواستیم که در خصوص اعتبارات ناشی از عوارض آلایندگی در سطح روستاها پروژه‌های مختلفی را تعریف کنند.

کد خبر 6123601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha