۱۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۰

امام جمعه اقلید:

دستاورد اصلی قیام ۱۵خرداد پیروزی انقلاب و آغاز حکومت دینی بود

دستاورد اصلی قیام ۱۵خرداد پیروزی انقلاب و آغاز حکومت دینی بود

اقلید - امام جمعه اقلید با بیان اینکه فصل خونین مبارزه با باطل در عاشورای پانزده خرداد رقم خورد گفت: دستاورد اصلی نهضت پانزده خرداد ۴۲ پیروزی انقلاب و آغاز حکومتی دینی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید گشول دره‌سیبی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان اقلید با اشاره به قیام ۱۵ خرداد، بیان کرد: قیام مردم قم در ۱۵ خرداد به واقع مبدأ جنبش و در عین حالی که مصیبت بود اما به یک امر بزرگ منجر شد و استقلال کشور و آزادی را برای همه مملکت به ارمغان آورد.

امام جمعه اقلید با بیان اینکه اولین و مهمترین فصل خونین مبارزه با باطل در عاشورای پانزده خرداد رقم خورد، تاکید کرد: در حقیقت دستاورد نهضت پانزده خرداد ۴۲ پیروزی بیست و دوم بهمن ۵۷ و مبدأ نهضت اسلامی ایران است.

نامیرایی قیام ۱۵ خرداد و قیام مردم ایران در تشییع شهدای خدمت

خطیب جمعه اقلید عنوان کرد: قیام ۱۵ خرداد، چون از نظر معرفتی و تاریخی متصل به قیام عاشورا بود، قیامی نامیرا است و دائماً به برکت روحیه عاشورایی ملت ایران و عشق ملت بزرگوار ایران به حماسه کربلا و وجود نازنین حضرت سیدالشهداء علیه السلام، قابل تجدید و بازآفرینی است.

حجت الاسلام گشول افزود: از این رو قبل از انقلاب، قیام ۱۵ خرداد در قیام‌هایی نظیر قیام مردم قم، قیام‌های چهلم‌های تبریز و یزد و …، ۱۳ آبان، ۱۷ شهریور، تظاهرات تاریخی تاسوعا و عاشورا تا پیروزی انقلاب تکرار و بازآفرینی شد.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب نیز هرگاه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به تعبیر قرآن کریم نیازمند امر جامع (سوره نور: آیه ۶۲) باشد، مردم ایران عاشورایی وارد میدان می‌شوند و حماسه‌ای از جنس قیام ۱۵ خرداد می‌آفرینند.

امام جمعه اقلید اضافه کرد: حضور در انتخابات، حضور در راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن‌ها و روز قدس‌ها، تشییع پیکر سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، و حالا قیام مردم ایران در تشییع شهید جمهور و شهدای خدمت و قدرشناسانی مردم ایران در تشییع پیکر شهید رئیسی عزیز و سایر شهدای خدمت که به نمایندگی از همه ملت ایران در تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد شکل گرفت، نشان داد که ملت ایران، انقلاب ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ملت ایران زنده است.

کد خبر 6123929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha