۱۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۱

امام جمعه موقت شاهرود:

جای خالی کلام رهبر معظم انقلاب در کتب درسی/ شناخت جوانان کم است

جای خالی کلام رهبر معظم انقلاب در کتب درسی/ شناخت جوانان کم است

شاهرود- امام جمعه موقت شاهرود بابیان اینکه حتی جای کلام و سخنرانی رهبر معظم انقلاب در کتب درسی خالی است، گفت: شناخت جوانان از ابعاد مختلف انقلاب کم‌ است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید عبداللهیان ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مصلا مدرسه قلعه ضمن بیان اینکه چهاردهم خرداد مصادف با رحلت جان سوز امام راحل منجی انسان‌ها در دوره معاصر و پانزدهم خرداد آغاز نهضت و انقلاب ایران است، ابراز داشت: پانزدهم خرداد ادامه نهضت تنباکو، مشروطه و نهضت ملی شدن صنعت نفت است.

وی افزود: در پانزدهم خرداد با یک تفاوت اصلی با سایر قیام‌های پیش از آن مواجه هستیم، قیام‌های قبلی با حفظ چهارچوب سیاسی سلطنت در دست استعمار متمرکز بود اما پانزدهم خرداد در هدف و شیوه راه نوعی را در پیش روی ملت باز کرد و آن هدف سرنگونی نظامی که اُمّ الفِساد کشور است.

انقلاب ایران با تکیه بر مردم

خطیب موقت نماز جمعه شاهرود ضمن بیان اینکه این نظام هدف اصلی خود را در انقلاب تکیه بر مردم قرار داد، ابراز داشت: بسیاری از انقلاب‌ها که در روسیه و فرانسه اتفاق افتاد کسانی حاکم شدند که از همه افراد قبل از آن انقلاب ستمکار تر بودند.

عبدالهیان در ادامه تصریح کرد: انقلاب اسلامی با تکیه بر مردم با نظارت فقیه مسلم و مدیر و مدبر به پیروزی رسید.

وی افزود: طی سنوات اخیر رهبر معظم انقلاب روز ۱۴ خرداد در حرم امام راحل سخنرانی می‌کند این تبیین سنت و سیره امام راحل و انقلاب اسلامی است.

لزوم نشر معارف انقلاب

خطیب موقت نماز جمعه شاهرود ضمن بیان اینکه ایشان روی سخنرانی کار و تحلیل می‌کنند، ابراز داشت: ای کاش متن این سخنرانی‌ها در لابه لای کتاب درسی قرار می‌گرفت چراکه شناخت نسل جدید از انقلاب و ابعاد آن کم است.

عبدالهیان در ادامه تصریح کرد: معارف انقلاب اسلامی باید تبدیل به کتاب درسی شده و با قرائت رهبر معظم انقلاب در جامعه نشر پیدا کند.

وی با محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم غاصب اسرائیل نسبت به مردم رفح و غزه، افزود: این جنایت و بمب انداختن در خیمه‌های آوارگان در طول تاریخ بی سابقه و باعث بیداری وجدان‌های عمومی مردم در اقصی نقاط جهان شده است.

ظلم محکوم است

خطیب موقت نمازجمعه شاهرود ضمن بیان اینکه یکی از امتیازات رهبر معظم انقلاب باز کردن راه گفتگو با جوانان از طریق مکاتبه است، ابراز داشت: در سال ۹۳ اولین نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان نوشته شد.

عبدالهیان ضمن بیان اینکه بعضی‌ها فکر کردند اینها بی اثر است، تصریح کرد: اثر این نامه‌ها و بیانات برخواسته از عمق جان را امروز در بین جوانان آمریکا مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: شما جوانان طرف درست تاریخ ایستادید پرچم مقاومت را بلند کردید، نه زیر بار ظلم بروید و نه ظلم به کسی کنید صرف نظر از همه اعتقادات ظلم محکوم است.

نامزد انتخابات تابع ولی فقیه باشد

خطیب موقت نماز جمعه شاهرود ضمن بیان اینکه ظلم ملیت، زبان و فرهنگ نمی‌شناسند و این شعار بین‌الملی مقاومت است، ابراز داشت: حتماً حق پیروز خواهد شد و باطل بلاشک شکست می‌خورد و این وعده قرآن است.

عبدالهیان بابیان اینکه طی دیروز و امروز عده‌ای در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند، تصریح کرد: باید حواسمان جمع باشند که دوباره از یک سوراخ گزیده نشویم.

وی افزود: در انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری باید به کسی رأی دهیم که از بن دندان اعتقادات کلامی او درست باشد چراکه این موفقیت‌های اجتماعی و سیاسی را رقم می‌زند ارتباطات عمیق با خدا پیروزی امت را تسریع می‌بخشد تسلیم رهبری ولی فقیه بودن ویژگی که باید مد نظر نامزد بعدی باشد.

کد خبر 6123989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha