۱۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۱

امام جمعه رودسر:

انقلاب اسلامی یک حرکت سیاسی و الهی است

انقلاب اسلامی یک حرکت سیاسی و الهی است

رودسر - امام جمعه رودسر گفت: انقلاب اسلامی ایران یک حرکت سیاسی و الهی بوده که خمیر مایه آن معنویت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت السلام ابوالقاسم ابراهیمی نوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رودسر با گرامیداشت ۱۴ خرداد سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و ۱۵ خرداد ماه هم به تعبیر خود امام راحل مبدا تاریخ جدید است، اظهار کرد: شهدای این روز حق زیادی بر گردن ما داشته و پیشکسوت کاروان شهدا و الگوی ما هستند.

وی افزود: اگر انسان معرفت پیدا کند و به این مرحله برسد که خدا به همه امور عالم و به تمام کارهای قادر است او اهل توکل خواهد شد و کارها را به خدا خواهد سپرد.

ابراهیمی نوری بیان کرد: این انسان که به خدا توکل کرده دو حقیقت برای انسان متوکل به خدا در زندگی او نمایان خواهد شد یکی شجاع و غیور بودن و دیگر نسبت به آینده امیدوار است.

امام جمعه رودسر بیان کرد: اگر امام توانست با کمک مردم این انقلاب را به پیروزی برساند مهم‌ترین شاخصه‌اش توکل به خدا و امید به آینده کارش بود که حتی ترسی از مزدوران به دل نداشت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک حرکت سیاسی الهی بوده که خمیر مایه این انقلاب معنویت و خدا خواهی است، افزود: یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب به جهان ارائه الگوی حکومتی خدا محوری و معنویتی به مردم است.

امام جمعه رودسر تاکید کرد: اگر چه اردوگاه مردم مظلوم غزه در چادرها توسط بمب‌های آمریکایی به خاک و خون کشیده می‌شود، اما بدانید هر خونی که در غزه و هر نقطه جهان به زمین ریخته می‌شود، پیام دارد و بیدار کننده است و در کشورهای استعمارگر جوان‌های پاک را بیدار خواهد کرد و روزی کاخ‌های آنها بر سرشان خراب خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت تربیت دینی در جامعه اضافه کرد: تنها یاور ما در همه صحنه‌های سخت و آسان خداوند است و اگر کسی با تمام وجود به این اعتقاد داشته باشد، آنگاه تربیت دینی در وجود او به بار می‌نشیند.

کد خبر 6124010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha