۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۹

مهر گزارش می‌دهد؛

سی و پنج سال عشق و ارادت به معمارکبیر انقلاب

سی و پنج سال عشق و ارادت به معمارکبیر انقلاب

رشت- همزمان با نزدیک شدن به سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) ۵۰۰ نفر از مردم دیار میرزا کوچک جنگلی پای پیاده به سمت حرم مطهر امام راحل راهی شدند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - بهرام قربانپور: نیمه خرداد ماه یادآور روزهای غمگین و تلخی برای انقلاب اسلامی ایران است، روزهایی که ملت ایران و جهان اسلام، سیاه پوش مردی شد که در ساده زیستی، تواضع و فروتنی اسوه بود و مرام مردم داری وی شهره جهان شد.

مردی که شیوه جدیدی از «مدیریت» را در جامعه جهانی خلق کرد؛ مدیریتی مردم پایه با ساز و کارهای دینی و الهی و بر مبنای ارزش‌های اعتقادی که امروزه به عنوان بهترین شیوه و الگوی مدیریتی در حکمرانی مطرح است.

«سید روح الله»، مردی از تبار آب و آئینه، از جنس مردم سالاری، مردانگی و معرفت، مردی که اسلام و انقلاب اسلامی ایران مدیون زحمات، مدیریت و هدایت داهیانه او است.

حالا بعد از گذشت سی و اندی سال از فراق دردناک و رحلت جانسوز حضرت روح الله، یک کشور سیاهپوش و عزادار «امام» شده و همزمان با نزدیک شدن به سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) مردم دلداده به امام و انقلاب، از نقاط مختلف کشور با پای پیاده به سمت حرم مطهر حرکت می‌کنند.

این روزها شاهد حرکت کاروان‌های پیاده برای رفتن به حرم مطهر امام راحل از جای جای کشور هستیم و گیلانی‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و به گفته مسؤول کاروان پیاده مرقد مطهر امام خمینی (ره) گیلان، ۵۰۰ نفر از عاشقان امام راحل مسیر ۳۵۰ کیلومتری رشت تا مرقد امام را به فاصله ۱۰ روز طی می‌کنند.

سی و پنج سال عشق و ارادت به معمارکبیر انقلاب

پیوند عمیق مردم با امامین انقلاب

«محمدرضا حسن زاده» جوان گیلانی که همراه کاروان پیاده حرم مطهر امام خمینی (ره) با شوق و اشتیاقی خاص حرکت می‌کند، این جنبش‌های خودجوش مردمی که هر سال ادامه دارد را نشان دهنده پویایی انقلاب اسلامی می‌داند.

این شهروند گیلانی معتقد است؛ پیوند عمیقی بین انقلاب اسلامی، مردم و امام راحل وجود دارد که این پیوند را امروز در خصوص رهبر معظم انقلاب هم می‌توان دید.

به عقیده حسن زاده، «امام شناسی» یکی از سرفصل‌های بصیرت است که در جامعه امروز باید به آن بیشتر پرداخته شود، در حالی که دشمن شبانه روز دنبال تخریب شخصیت‌های بزرگی چون حضرت امام است باید نسبت به «امام شناسی» جهاد صورت گیرد.

به گفته وی، تفکر و فرهنگ انقلاب اسلامی با تلاش امام خمینی (ره) در کشور زنده شد و اکنون به یُمن رهبری معظم انقلاب این فرهنگ پویا و سرزنده‌تر از گذشته است.

این جوان گیلانی گریزی هم به عشق و علاقه مردم به نسبت به امامین انقلاب زد و گفت: هیچ گاه تنگناهای اقتصادی، معیشتی و اجتماعی نمی‌تواند بین مردم و امامین انقلاب شکاف ایجاد کند.

این شهروند گیلانی که از حضور حماسی مردم در پیاده روی حرم مطهر امام (ره) شگفت زده شده، این پیاده روی را مصداق پیاده روی اربعین می‌داند و می‌گوید: پیاده روی مسیر ۳۵۰ کیلومتری در چنین شرایط آب و هوایی چه دلیل، برهان و معمای عجیبی می‌تواند جز عشق و حُب به امام داشته باشد!.

مکتب «روح الله» نسخه شفابخش

«مهران مهدی پور» یکی دیگر از زائرین پیاده حرم امام خمینی (ره) که بیش از دو دهه است که با پای پیاده به حرم امام (ره) مشرف می‌شود، حال و هوای این حرکت معنوی و اعتقادی را وصف ناشدنی می‌خواند و می‌گوید: پیاده روی به حرم امام راحل یک حرکت اعتقادی است و مردم بعد گذشت بیش از سه دهه وفادار به ارزش‌های امام راحل و انقلاب اسلامی هستند.

این شهروند گیلانی، دوام و قوام انقلاب اسلامی را از مسیر این پیاده روی‌ها، همایش‌ها و صحنه گردانی‌های اعتقادی، ارزشی و فرهنگی مردم می‌داند و معتقد است؛ مردم برای پاسداری از ارزش‌های اسلامی و دینی، سختی‌های راه، گرما و تشنگی را تحمل می‌کنند تا فرهنگ انقلاب اسلامی و آرمان امام راحل را زنده و پاس بدارند.

به گفته وی، تاکنون مستندسازی مؤثر، تولید آثار هنری فاخر و واکاوی مناسبی از رویداد بزرگ پیاده روی زائران به حرم امام راحل صورت نگرفته و این مساله خود یک خلأ فرهنگی و رسانه‌ای بزرگ در قبال این رویداد فرهنگ ساز است.

مهدی پور، حضور جوانان در پیاده روی حرم امام راحل را معنادار و حاوی پیام دانسته و می‌گوید: مشارکت و استقبال جوانان در این حرکت فرهنگی نشان دهنده شکست سناریوی دشمن است و این حرکت باید ادامه دار باشد.

وی که از پذیرایی و استقبال مردم از زائرین در شهرهای مسیر پیاده شگفت زده شده، این پذیرایی مردمی را نشان دهنده تبلور روح نوع دوستی و انقلابی گری می‌داند.

این شهروند گیلانی که مسحور اثرات مکتب امام خمینی (ره) شده این مکتب را نسخه شفابخش جامعه امروز می‌داند.

سی و پنج سال عشق و ارادت به معمارکبیر انقلاب

پیاده روی به مثال «اربعین»

«جواد صادق پور» یکی دیگر از زائران پیاده حرم امام راحل که از حال و هوای این حرکت مردمی بسیار خرسند و متحیر شده، می‌گوید: حُب و علاقه مردم به امام خمینی (ره) بعد از گذشت چند دهه همچنان پابرجا است.

به عقیده این شهروند گیلانی، پیاده روی پرشور مردم به حرم امام راحل یک حرکت فرهنگی و اعتقادی است که در دنیا بعد از «پیاده روی اربعین» نظیر ندارد.

به گفته صادق پور، پیاده روی زائرین حرم امام (ره) در حالی صورت می‌گیرد که ستون و خیمه پوشالی دشمن را به لرزه درآورده و حالا دشمن از این تفکر اعتقادی و ارزشی مردم ایران واهمه دارد و مدام تلاش می‌کند تا بنیان‌های ارزشی و دینی جامعه را سست و لرزان کند اما هر بار با شکست مفتضحانه مواجه می‌شود.

به اعتقاد وی، انتقال فرهنگ ناب انقلاب اسلامی با پرداختن به تفکرات و اندیشه‌های امام راحل اتفاق می‌افتد و این اندیشه‌ها باید سینه به سینه و نسل به نسل به آیندگان انتقال یابد.

این طور که مسؤولان گیلان گفته اند امسال نسبت به سال گذشته تعداد زائران پیاده به حرم امام راحل رشد خوبی داشته و تعداد ۵۰۰ نفر از گیلانی‌ها به سمت حرم مطهر حرکت کرده اند.

کد خبر 6124303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha