۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۶

شهردار تبریز:

طرح توسعه تفرجگاه عینالی تبریز تا مهرماه بهره‌برداری می‌شود

طرح توسعه تفرجگاه عینالی تبریز تا مهرماه بهره‌برداری می‌شود

تبریز-شهردار تبریز گفت: طرح توسعه ۵۰ هکتاری تفرجگاه عینالی این شهر تا مهرماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب هوشیار در نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات سازمان عون بن علی گفت: نصب تابلوی روزشمار در این پروژه ضروری است و طرح باید طبق برنامه به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: عینالی یکی از مناطق بی‌نظیر در برخورداری از ظرفیت‌های طبیعی و گردشگری بوده و نگهداری و توسعه این مجموعه همواره در دستور کار مدیریت شهری قرار داشته است.

شهردار تبریز ادامه داد: افزایش سرانه فضای سبز جزو اولویت‌های اصلی شورای ششم شهر و این دوره از مدیریت شهری بوده و بخشی از این مهم باید در تفرجگاه عینالی تا ۲۱ مهرماه سال جاری تحقق یابد.

هوشیار گفت: تبریز باید ۶ شهربازی داشته باشد که عینالی یکی از مستعدترین مناطق برای ایجاد چنین محلی است و با افزایش جذابیت‌های این مجموعه می‌توانیم شاهد استقبال مردم نه فقط در روزهای آخر هفته بلکه تمامی روزهای هفته باشیم.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز تبریز نیز از اجرای طرح توسعه این تفرجگاه طبق برنامه خبر داد و گفت: در حال حاضر اجرای عملیات تراس‌بندی، چاله‌کنی و بسترسازی برای کاشت انبوه نهال در این تفرجگاه تفریحی و گردشی در حال انجام است.

سیامک آسیایی با اشاره به اینکه گونه‌های مورد نیاز برای کاشت در محدوده ۵۰ هکتاری عینالی به تأیید کارگروه تعیین گونه‌های مقاوم سازمان رسیده است گفت: در این طرح درختان سرو نقره‌ای، کاج سیاه داغداغان، اقاقیا و سنجد کاشت می‌شود.

کد خبر 6124494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha