۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۲

تیم دانشگاه شریف به مسابقه جهانی برنامه‌نویسی دانشجویی راه یافت

تیم دانشگاه شریف به مسابقه جهانی برنامه‌نویسی دانشجویی راه یافت

مسابقه بین‌المللی برنامه‌نویسی دانشجویی در منطقه غرب آسیا به میزبانی دانشگاه شریف برگزار شد و تیم نخست این مسابقات موفق شد به چهل و هشتمین مسابقه جهانی برنامه نویسی دانشجویی راه یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، بیست و چهارمین دوره از مسابقات بین‌المللی برنامه‌نویسی دانشجویی ICPC در منطقه‌ی غرب آسیا با حضور ۸۰ تیم از بهترین برنامه‌نویسان دانشجوی دانشگاه‌های مختلف کشور در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

در این دوره از مسابقات، چهار تیم از دانشگاه صنعتی شریف موفق شدند جایگاه‌های اول تا چهارم مسابقه را به خود اختصاص دهند. همچنین یک تیم از دانشگاه تهران و یک تیم از دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شدند رتبه‌های پنجم و ششم مسابقات را کسب کنند.

بدین ترتیب تیم Ballmer Peak از دانشگاه صنعتی شریف جواز حضور در چهل و هشتمین مسابقه جهانی برنامه نویسی دانشجویی که شهریورماه سال‌جاری در کشور قزاقستان برگزار می‌شود را دریافت کرد.

این مسابقه که از سال ۱۹۷۷ توسط انجمن معتبر ای‌سی‌ام با هدف ارتقای توانایی برنامه‌نویسی گروهی در بین دانشجویان بنا نهاده شده است، هر ساله به‌صورت منطقه‌ای در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود و برندگان مسابقات منطقه‌ای به مرحله‌ی جهانی راه می‌یابند.

از سال ۱۳۷۸ که تهران میزبان مسابقات منطقه‌ای غرب آسیا بوده است، دانشگاه صنعتی شریف رسماً به عنوان یکی از سایت‌های منطقه‌ی غرب آسیا میزبان تیم‌های مختلف از داخل و خارج کشور بوده است. امسال نیز دانشگاه صنعتی شریف با همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مجموعه دانش‌بنیان هزاردستان میزبان این رقابت‌ها بود.

گفتنی‌ است مسابقه‌ جهانی ICPC به عنوان المپیک برنامه‌نویسان شناخته شده و در مجامع علمی از اعتبار ویژه‌ای برخوردار است. دانشگاه صنعتی شریف با برگزاری سالانه این مسابقه نقش مهمی در ارتقاء توان نخبگان برنامه‌نویس کشور و ایجاد شور و هیجان مثبت در آنان داشته است. همچنین تیم دانشگاه صنعتی شریف در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۹ موفق شد به جمع ۱۰ تیم برتر جهان راه یافته و مدال برنز این مسابقات را از آن خود کند.

در آیین افتتاحیه بیست و چهارمین دوره از مسابقات بین‌المللی برنامه‌نویسی دانش‌جویی ICPC ، دکتر امیر نجفی، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف، محقق دانشگاه MIT آمریکا و دارنده مدال المپیاد جهانی، در رابطه با یادگیری ماشینی، اهمیت بهینه‌سازی در مدل‌های آموزش و آخرین تحقیقاتش در یادگیری ماشین را با دانشجویان به اشتراک گذاشت.

کد خبر 6124621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha