نظم نوین جهانی با نامه رهبر انقلاب اسلامی طنین انداز شده است؛

ادامه تحصن و تظاهرات همبستگی با مردم غزه در سرتاسر جهان

ادامه تحصن و تظاهرات همبستگی با مردم غزه در سرتاسر جهان

پیام همدلی و همبستگی رهبر انقلاب به جنبش‌های دانشجویی در آمریکا که بخشی از جبهه مقاومت خوانده شد، موج تازه‌ای از اعتراضات دانشجویان و حامیان فلسطین علیه رژیم صهیونیست را پدید آورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، تظاهرات‌ها و تجمعات همبستگی با غزه در دانشگاه‌های سرتاسر جهان روز به روز گسترده‌تر می‌شود و دانشگاه‌های بیشتری به انتفاضه دانشجویی حمایت از غزه می‌پیوندند.

اکنون، پس از نامه سرگشاده رهبر انقلاب در تمجید از کارزار دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در همبستگی با زنان و کودکان غزه، جنبش‌های اعتراضی دانشجویان و حامیان فلسطین گویی جان تازه‌ای دریافت کرده‌اند و واکنش رسانه‌های خبری غربی گویای طنین مجدد حمایت از فلسطین در اقصی نقاط جهان است.

در نامه‌ای رهبر انقلاب که در روز پنجشنبه ۱۰ خرداد منتشر شد، ایشان دانشجویان طرفدار فلسطینی‌ها در دانشگاه‌های آمریکا را به دلیل «ایستادن در سمت درست تاریخ» تحسین کرد و آنان را بخشی از «جبهه مقاومت» خواند.

و اینک، موج مقاومت به روایت حضرت آیت الله خامنه‌ای روز به روز نیرومندتر می‌شود و با بیداری افکار عمومی جامعه جهانی درباره ابعاد جنایات صهیونیست‌ها در رفح، این موج اکنون در میان جنبش‌های دانشجویی و مردمی طنین انداز شده است.

تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در فنلاند وارد دومین ماه اعتراضی شد

در همین ارتباط، روزنامه «هلسنکی تایمز» فنلاند تصاویری از ادامه تحصن دانشجویان در دانشگاه هلسنگی ضد اشغالگران صهیونیست منتشر کرد. شرکت کنندگان در این تظاهرات توقف نسل کشی در غزه را خواستار شدند.

به گزارش این نشریه معتبر فنلاندی، دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه هلسنکی در شرایطی به تحصن خود در خارج از ساختمان دانشگاه ادامه می‌دهند که این تظاهرات اعتراضی با گذشت دو ماه از آغاز آن همچنان با قدرت ادامه دارد و هیچ نشانه‌ای از کم فروغ بودن وجود ندارد.

تظاهرکنندگان در گفت‌وگو با رسانه‌ها خواستار قطع رابطه دانشگاه با دانشگاه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی از جمله پایان دادن به برنامه‌های مبادله علمی و پایان همکاری‌های تحقیقاتی هستند.

در همین راستا، «ویلیجا هرمانسون»، یکی از اعضای جنبش اعتراضی دانشجویان هلسنکی گفت: «همکاری با دانشگاه‌های اسرائیل آشکارا اصول اخلاقی دانشگاه هلسینکی را نقض می‌کند، زیرا این مؤسسات در نسل کشی و آپارتاید و نقض حقوق بشر بین المللی شریک جرم هستند.»

در این گزارش توضیح داده شده است: «دانشجویان در همبستگی با غزه چادرها و تجهیزات کمپینگ خود را بر پا نموده‌اند که نشان دهنده تمایل آنها برای تظاهرات طولانی مدت است، زیرا آنان با متهم کردن دانشگاه‌های اسرائیل مانند دانشگاه تل آویو و دانشگاه عبری در قدس اشغالی در دست داشتن جدی در حوادث هولناک در غزه بر این باورند که این مؤسسات صهیونیستی فعالیت جدی در توسعه فناوری‌های نظامی ضد غیرنظامیان در باریکه و آموزش پرسنل نظامی با همکاری ارتش اسرائیل بر عهده دارند.

از سوی دیگر، مدیران دانشگاه هلسنکی در ادامه فشار دانشجویان برنامه‌های مبادله علمی خود با مؤسسات اسرائیلی را به دلیل درگیری‌های جاری بین اسرائیل و غزه به حالت تعلیق درآوردند.

گفتنی است پیشتر، پلیس فنلاند در پی تظاهرات دانشجویان در داخل ساختمان دانشگاه، ۱۳ نفر دانشجویان حامی فلسطین را با برچسب زنی‌های متداول از جمله اخلال در نظم عمومی و مقابل با پلیس و ممانعت از فعالیت اداری دانشگاه سرکوب و بازداشت کرد.

در این تظاهرات دانشجویی که با مشارکت حدود صد نفر در حمایت از فلسطین برگزار شد، دانشجویان شعارهایی مانند «فلسطین آزاد» سر دادند که با سرکوب و بازداشت دانشجویان توسط پلیس خاتمه یافت.

دانشگاه کلمبیا در آمریکا بار دیگر صحنه اعتراض حامیان فلسطین شد

از سوی دیگر، برخی گزارش‌های خبری از آمریکا حاکی است که دانشجویان دانشگاه کلمبیا، بار دیگر در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه با برپایی چادر، خواستار قطع ارتباط این دانشگاه با شرکت‌های مرتبط اسرائیلی شدند.

به گزارش منابع خبری آمریکایی، دانشجویان بار دیگر خواستار قطع ارتباط این دانشگاه با شرکت‌های مرتبط با اسرائیل، در بحبوحه تهاجم بی وقفه به غزه شدند.

نصب چادرها و بنرهای حامیان غزه در داخل موزه بروکلین نیویورک

با شدت گرفتن اعتراضات ضد صهیونیستی در آمریکا، برخی گزارش‌ها در نیویورک آمریکا حاکیست که معترضان حامی فلسطین در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی روز گذشته بخش‌هایی از موزه هنر بروکلین را در نیویورک به تصرف خود در آورده و پلاکاردی را در محکومیت نسل‌کشی در غزه از ورودی اصلی این مکان به اهتزاز درآوردند.‌

تظاهرات حمایت از فلسطین در فرانسه

جمع زیادی از معترضان در پاریس پایتخت فرانسه در حمایت از مردم فلسطین و توقف برای جنگ در غزه به خیابان‌ها آمدند.

دستگیری تظاهرکنندگان حامی فلسطین در لندن

در ادامه فریاد فعالان حامی فلسطین در اعتراض به حملات رژیم صیهونیستی به شهر رفح در جنوب غزه، تظاهراتی را در پایتخت انگلیس برگزار کرده و با حمل پرچم فلسطین، شعارهایی در حمایت از مردم غزه سر دادند.

با شروع جنگ ضد غزه، بیش از ۳۶ هزار فلسطینی شهید شهده‌اند و به گفته مقامات فلسطین در غزه، اکثر شهدا زن و کودک بوده و بیش از ۸۲ هزار نفر نیز مجروح شده‌اند. مناطق گسترده‌ای از غزه در میان محاصره مواد غذایی، دارویی و آب سالم گرفتار شده و بسیاری از استحکامات و زیرساخت‌های آن ویران شده است.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه با اتهام نسل‌کشی رو به رو است، اما تا کنون دستورات اولیه این دادگاه را که شامل تسهیل ورود کمک‌ها به غزه و توقف حمله به رفح بوده را نادیده گرفته است.

کد خبر 6125214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کوهکمری IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      0 0
      انشاالله پیروزی نزدیک است اول به خدا دوم مقاومت مردم غزه سوم در سایه حضرت آقاهمچنان آزمونهای مقاومت پشتیبانی کردندخداوندگروههای مقاومت حفظ وشهدایشان شاد کند