مهر بررسی کرد؛

جبهه مقاومت؛ کابوسی که برای صهیونیست‌ها به واقعیت بدل شد

جبهه مقاومت؛ کابوسی که برای صهیونیست‌ها به واقعیت بدل شد

در شرایطی که غرب قرص و محکم پشت صهیونیست‌ها ایستاده و بی واهمه شدیدترین جنایات را علیه مردم بی دفاع غزه انجام می‌دهند، ولی جبهه مقاومت به طرز معجزه‌آسایی در حال گسترش است.

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: ماشین جنگی رژیم صهیونیستی پس از به جا گذاشتن تلی از خاک و خون در باریکه غزه، در آستانه سقوط از پرتگاه شکست، قصد دارد بایستد. طرح جدید تل‌آویو برای آتش بس این روزها نقل محافل رسانه‌ای است. این در حالی است که رفح به عنوان پناهگاه اهالی آواره غزه هم به رغم هشدارهای جدی بین‌المللی، از آتش‌افروزی تل‌آویو در امان نماند و به این ترتیب آخرین برگ بازی صهیونیست‌ها هم رو شد، ولی نتوانست ورق را به نفع آنان برگرداند.

گذشت نزدیک به ۲۴۰ روز از آغاز جنگ در غزه و به جا گذاشتن ۳۶ هزار شهید و ۸۲ هزار مجروح نه تنها مقصود صهیونیست‌ها را برآورده نکرد، بلکه به تقویت و گسترش فراسرزمینی جبهه مقاومت به عنوان گفتمانی ظلم‌ستیزانه استقامت‌محورانه انجامید.

رهبر انقلاب در نامه خود خطاب به دانشجویان آمریکایی موضوع بسیار مهمی را مورد توجه قرار دادند: «بسیاری از وجدان‌ها در مقیاس جهانی بیدار شده و حقیقت در حال آشکار شدن است. جبهه مقاومت هم نیرومند شده و نیرومندتر خواهد شد و تاریخ هم در حال ورق خوردن است.»

اظهارات اخیر سید حسن نصرالله مبنی بر اینکه امروز جبهه مقاومت بزرگ‌تر، گسترده‌تر، جامع‌تر و قوی‌تر از گذشته شده است، ناظر بر همین واقعیت است. سید مقاومت با استناد به حرکت دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و غرب در اعتراض به جنایات صهیونیست‌ها، آینده قطعی جبهه مقاومت را «روشن» و «پیروز» خواند و گفت: در این ارتباط تنها مساله زمان مطرح است.

جبهه مقاومت در مسیر تنومندی

در شرایطی که غرب قرص و محکم پشت صهیونیست‌ها ایستاده و رهبران تل‌آویو با تکیه به این پشتیبانی به راحتی و بی واهمه شدیدترین جنایات را علیه مردم بی دفاع غزه انجام می‌دهند، ولی جبهه مقاومت به طرز معجزه‌آسایی در حال رشد و گسترش است. ۸ ماه است که ارتش صهیونیستی تمام توان و تجهیزات خود را به بهانه نابودی مقاومت، علیه مردم غزه به کار گرفته است، ولی امروز صدای حق خواهی مقاومت از زبان مردم کشورهای غربی طنین‌انداز می‌شود.

امروز در حالی که محکومیت جنایات صهیونیست‌ها در شورای امنیت با وتو مواجه می‌شود، دانشجویان آمریکایی و اروپایی، ناامید از موضع‌گیری نهادهای بین‌المللی و کشورهای متبوعشان، خود دست به کار شده و در حمایت از مردم غزه فریاد سر می‌دهند.

دیگر اگر قطعنامه درخواست عضویت کامل کشور فلسطینی در سازمان ملل متحد وتو می‌شود، فشار افکار عمومی، مجمع عمومی را به مسیری متفاوت از شورای امنیت هدایت می‌کند و کشورها را از شناسایی فلسطین ناگزیر می‌کند؛ مسأله‌ای که از آگاهی فزاینده جهانی در خصوص واقعیت مساله فلسطین و اشغالگری صهیونیست‌ها حکایت دارد. کسی هم به اظهارات بایدن مبنی بر اینکه «کشور فلسطین باید از طریق مذاکره ایجاد شود، نه به رسمیت شناختن یکجانبه!» وقعی نمی‌نهد.

در کمتر از یک ماه اخیر، پس از اسپانیا دولت ایرلند هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به صورت رسمی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد. نروژ، اسلوونی و مالت هم از عزم خود برای به رسمیت شناختن فلسطین خبر داده‌اند. موج شناسایی فلسطین به زودی دیگر کشورهای اروپایی را هم دربرخواهد گرفت.

سال‌ها است قدرت‌های غربی چون آمریکا و کشورهای اروپایی، تمام توان خود را برای ایجاد مقبولیت و مشروعیت جعلی برای رژیم صهیونیستی و ارائه تصویری غیرمتمدن از ساکنان اصلی غزه بسیج کرده‌اند. قطعنامه‌های محکومیت رژیم همیشه در سازمان ملل، از سوی آمریکا وتو شده است. هالیوود سال‌ها است تطهیر صهیونیست‌ها را در دستور کار دارد. حمایت مالی و تسلیحاتی از تل‌آویو جزو اصول ثابت سیاست خارجی آمریکا و بسیاری کشورهای غربی است و … با این حال تلاش جریان استکبار برای مدیریت جهانی افکار عمومی در خصوص مساله فلسطین، آنگونه که برنامه‌ریزی کرده پیش نمی‌رود.

سال‌ها است چکیده گفتمان محور مقاومت اسلامی که بازتولید فرهنگ مقاومت ملت ایران در برابر استبداد داخلی و استکبار جهانی است با ابداع شیوه نوینی از مقاومت، منافع غرب و صهیونیسم جهانی را در منطقه خاورمیانه مورد تهدید قرار داده و با ایجاد چالش در توازن قوای منطقه‌ای عملاً به مکانیزم قدرتمندی جهت مقابله با سیاست‌های استکباری در منطقه تبدیل شده است.

بنا بر یک مطالعه پژوهشی، گفتمان مسیحیت صهیونیستی بنا به دلایل عقلی و منطقی و به لحاظ تاریخی از جمله نگاه نژاد پرستانه نسبت به سایر انسان‌ها، منطق تجاوز و اشغالگری و برداشت‌های انحرافی در خصوص رسالت خویش در ترسیم آینده جهان رو به زوال خواهد رفت. این در حالی است که گفتمان محور مقاومت اسلامی با برخورداری از ویژگی‌های فرهنگی منحصر به فرد از ظرفیت های لازم جهت هژمون شدن برخوردار است.‌

مؤلفه‌های سلبی و ایجابی گفتمان مقاومت، از ظرفیت‌های لازم برای جذب افکار عمومی در سراسر جهان برخوردارند. در مرکز بعد سلبی گفتمان مقاومت، سلطه ستیزی قراردارد و مهمترین وجوه ایجابی آن، مفاهیم عدالت خواهی، حق‌طلبی، صلح‌طلبی، عزت‌طلبی، اقتدار، معنویت‌گرایی و مصلحت‌گرایی است.

روز شنبه ۱۲ خرداد، معترضان جلوی در شرکت انرژی «سوکار» جمهوری آذربایجان که از طریق ترکیه به رژیم صهیونیستی برق صادر می‌کند، تجمع کرده و در اقدامی نمادین برای نشان دادن خونریزی این رژیم در نوار غزه روی دیوارهای این شرکت رنگ قرمز پاشیدند. چه بسیار نمونه‌های مشابهی که از خیزش مردمی در جای جای جهان علیه همکاری دولت‌ها با صهیونیست‌ها حکایت دارد. همین چند روز پیش بود که فعالان انگلیسی خواستار توقف صادرات اسلحه به رژیم صهیونیستی شدند. شکل گیری اعتراضات مشابه در آلمان، آمریکا و دیگر کشورهای غربی از آگاهی و بیدار شدن افکار عمومی نسبت به واقعیت فلسطین حکایت دارد.

همین مساله بیش از اقدامات گروه حماس در غزه، ترس و خشم صهیونیست‌ها و حامیان بین‌المللی آن را برانگیخته است.

این جنبش در چند دهه اخیر در متن تحولات منطقه خاورمیانه و نظام بین الملل اثرگذار بوده و توانسته با الهام گیری از گفتمان انقلاب اسلامی بطور گسترده مطرح شود. بر این اساس گفتمان جبهه مقاومت با قدرتی فزاینده توانسته تقابل جدی‌تری با نظام سلطه ایجاد کند. مقابله با نظام سلطه در کشورهایی مانند عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن منجر به تغییر چالش‌ها و شکست هژمونی استکبار در منطقه شده است.

جهانی شدن این تفکر و رشد گریزناپذیر این آگاهی، روندهای جهانی را به نفع ملت‌های مظلوم و به ضرر مستکبران تغییر خواهد داد. چه بسیار وجدان‌های بیدار که در طرف درست تاریخ خواهند ایستاد و بخش دیگری از جبهه مقاومت را تشکیل خواهند داد.

کد خبر 6125351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ایرانی ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      23 9
      اسلام پیروز است. اسرائیل نابود است.
    • ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      0 0
      درود بر رهبر بزرگوار و قدرتمند و با شرف ایران بزرگ درود و افتخار.درود بر مردان با شرافت و با جرأت تاریخ و اسلام درود‌ و هزاران.ب یاری امام حسین اسرائیل و غرب ب زود سرافکنده و شکست خورده بدبختانه گم و گور می‌شوند انشاالله.یا الله یا خدا‌الهم عجل ولیک الفرجهم.یا حسین زودتر و زودتر و زودتر‌صهیونیست دست
    • عبدالکريم منافی IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      23 6
      آمریکای جهان خوار و جنایتکار بطور تاریخی توانسته است تا سلطه خود بر اکثر کشورهای جهان اعم از همپیمانان غربی و عربی و غیره را همچنان حفظ کند لیکن پس از انقلاب اسلامی ایران و بدنبال صدور فرهنگ اسلامی ایران به جهان و بیداری وجدان های خفته ملت ها تا کنون؛رفته رفته هژمونی آن بشدت شکسته و رو به شکست است
    • ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      7 3
      ان‌شاءالله این غاصبان به سزای اعمالشان میرسند
    • ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      8 4
      اسرائیل باید از روی زمین پاک شود با آمریكای جنایتکار
    • ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      6 2
      خدا مقاومت را حفظ کند
    • Faroog Hamkar ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      3 3
      غزه نقط عطفیست بر نابودی اسرایل ومنزوی کردن نظم که در جهان حاکم وفاش شدن چهره سازمان جهل وبیداری امت وشناخت حکام خاین عرب.
    • علی IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      0 0
      اسرائیل یک نام قصبی از قوم بنی اسرائیل است که عده ای سرمایه داران جهانی با کمک کشورهای غربی وبرای سلطه بر مسلمین بنا شده واز اول بنایش با ریختن خون مسلمانان فلسطین وبه قول خودشان حکومت بنی اسرائیل راساختن واین ساختمان به نظرشان محکم هست اما خانه ی عنکبوت است
    • ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
      0 0
      ایولله خدا وکیلی
    • ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
      0 0
      یه وقت تو فیلم عمر مختار یک حرفی زد،الان هم همونه،،گفت من درس ایستادگی و مقاومت و شهادت رو به نسل های بعدی و بعدی و بعدی منتقل کردم،البته اون از قرآن میگفت،ب حکم دین،..مسلمان واقعی هرگز تن ب ذلت نمیده،حکم دین هست آمادگی و مقاومت در مقابل نمرود ها و فرعون ها و زورگویان و مستکبران،ما ایرانی ها که هرگز