لحظه لحظه با طوفان الاقصی/ روز دویست و چهلم؛

مناطق مسکونی غزه هدف حملات موشکی صهیونیست‌ها

مناطق مسکونی غزه هدف حملات موشکی صهیونیست‌ها

در آخرین روز از هشتمین ماه جنگ غزه، جنگنده‌ها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی تمامی مناطق نوار غزه و شهرهای بعلبک و بنت جبیل در لبنان را موشک باران کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، توپخانه اشغالگران رژیم صهیونیستی دیشب در ۲۴۰ امین روز از آغاز جنگ در غزه، شمال اردوگاه البریج واقع در مرکز نوار غزه را هدف حملات خود قرار داد. جنگنده‌های اسرائیل نیز حملاتی را در منطقه تل السلطان واقع در غرب رفح انجام دادند که از آمار شهدای این حملات تاکنون اطلاعاتی منتشر نشده است.

تداوم حمله به غیرنظامیان

سوق الحلال و حی قشطه از دیگر مناطق رفح است که دیشب و بامداد امروز هدف حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

نیروهای کادر مدنی غزه بعد از حمله رژیم صهیونیستی به منازل مسکونی در نزدیکی میدان الشوا واقع در حی الدرج در شرق شهر غزه پیکر ۳ شهید زن و مرد و فرزند شیرخواره شهید آنها را از زیر آوارها خارج کردند. در این حمله تعداد دیگری نیز زخمی شده اند.

جنوب خان یونس از دیگر مناطقی بود که شب گذشته هدف حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفت .

شدید ترین حملات موشکی اما در منطقه المغرافه واقع در شمال اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه به وقوع پیوست که در نتیجه آن چندین ساختمان مسکونی با خاک یکسان شد.

ادامه درگیری‌ها در جنین و الخلیل

از کرانه باختری نیز خبر می رسد که اشغالگران صهیونیست به یورش به منازل فلسطینیان در کرانه باختری ادامه می‌دهند. در همین رابطه در شهر جنین اشغالگران با حمله به منزل شهید أمجد خلیلیه پدر این شهید را که بیمار است، ربوده اند. این عملیات در جریان درگیری‌های گسترده میان عناصر مقاومت و اشغالگران صهیونیستی در منطقه جبع واقع در جنوب جنین روی داد.

منابع محلی همچنین از ربوده شدن تعدادی از جوانان اهل غزه بعد از یورش نظامیان صهیونیست به یک ساختمان مسکونی در بیتونیا واقع در غرب رام الله خبر دادند.

درگیری ها در شهر الخلیل در کرانه باختری نیز طی دیشب و بامداد امروز ادامه داشت و نیروهای صهیونیست اقدام به بازداشت تعدادی از فلسطینیان در این منطقه کردند.

صهیونیست ها مانع از امدادرسانی می شوند

شامگاه گذشته نیز یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان ارتش صهیونیستی که به اردوگاه عقبه جبر در جنوب اریحا یورش برده بودند، به شهادت رسید و یک نفر دیگر هم زخمی شد. منابع محلی گزارش دادند که نظامیان صهیونیست با حمله به این اردوگاه، به سمت دو جوان فلسطینی تیراندازی کردند که منجر به شهادت یکی از آنها و زخمی شدن نفر دیگر شد.

سازمان هلال احمر فلسطین هم اعلام کرد که نظامیان صهیونیست مانع از امداد رسانی تیم های این سازمان به دو جوان مذکور شدند تا اینکه پس از مدتی، پیکر شهید احمد اشرف ولید حمیدات ۱۶ ساله به یکی از ایست های بازرسی در جنوب اریحا انتقال داده شد.این سازمان خاطر نشان کرد که پیکر شهید حمیدات به بیمارستان دولتی اریحا انتقال داده شد، اما از سرنوشت جوان مجروح فلسطینی خبر در دست نیست و وی در بازداشت نظامیان اسرائیلی قرار گرفته است.

حمله صهیونیست‌ها به بعلبک و بنت جبیل

رژیم صهیونیستی در جبهه لبنان نیز شهر بنت جبیل را هدف حمله هوایی قرار داد. بعلبک نیز دیشب از حملات هوایی صهیونیست‌ها در امان نماند و در این حمله دو لبنانی زخمی شدند.

در طرف مقابل، مقاومت اسلامی لبنان نیز چندین موشک به سمت یک هدف نظامی در منطقه الجلیل غربی شلیک کردند. رسانه‌های صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در منطقه عرب العرامشه خبر دادند.

مناطق اطراف شهرک‌های شمسطار، طاریا، در نزدیک بعلبک در بقاع لبنان شنبه شب هدف حملات اشغالگران رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

از سوی دیگر، جنبش حزب الله لبنان شنبه شب اعلام کرد که مقر فرماندهی گردان ۴۱۱ توپخانه رژیم صهیونیستی، در جعتون در شمال سرزمین‌های اشغالی را با موشک هدف قرار داده است.

پیشتر نیز، پدافند حزب الله روز شنبه اعلام کرد که یک پهپاد ارتش این رژیم را بر فراز جنوب لبنان سرنگون کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی به سرنگونی این پهپاد با یک موشک زمین به هوا اذعان کرد. این پهپاد که از نوع "هرمس ۹۰۰" است، از پیشرفته‌ترین و بزرگترین پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی به ارزش ۱۰ میلیون دلار است. حزب الله از آغاز جنگ تاکنون چهار پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی را سرنگون کرده است.

کد خبر 6125390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha