۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۰:۴۷

یافته محققان استرالیایی؛

تاثیر تستوسترون بالا در کاهش خطر دیابت نوع۲ در مردان

تاثیر تستوسترون بالا در کاهش خطر دیابت نوع۲ در مردان

محققان گزارش می دهند که سطوح بالاتر تستوسترون ممکن است به کاهش خطر دیابت نوع ۲ برای مردان زیر ۶۵ سال که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند، کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، «ماهش اوماپاتیسیوام»، محقق ارشد دانشگاه آدلاید در استرالیا، در بیانیه‌ای گفت: «تیم تحقیق می‌خواهند رابطه بین تستوسترون و خطر دیابت نوع ۲ را در طیف وسیعی از سطوح تستوسترون درک کنند.»

او گفت: «ما همچنین می‌خواستیم تعامل بین تستوسترون و عوامل خطرزای مختلف دیابت را در میانسالی و در مردان مسن بررسی کنیم.»

اوماپاتیسیوام گفت: «غلظت پایین تستوسترون خون یک عامل خطر مستقل برای ابتلاء به دیابت نوع ۲ است و سطوح بالای تستوسترون در برابر ابتلاء به دیابت نوع ۲ محافظت می‌کند.»

این تیم داده‌های گروهی از مردان ۳۵ تا ۸۵ ساله که در شهر آدلاید زندگی می‌کردند، بررسی کرد.

این مطالعه خاص ۱۳۱۵ مرد را مورد بررسی قرار داد که هیچ یک از آنها در ابتدای مطالعه درمان تستوسترون، دیابت یا سرطان نداشتند.

پس از پنج سال، ۱۱۰ نفر از این افراد به دیابت نوع ۲ مبتلا شدند.

دانشمندان گفتند عوامل مؤثر بر خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ را تصحیح کردند. این عوامل شامل سیگار کشیدن، مصرف الکل، سن، اندازه دور کمر، سابقه خانوادگی دیابت، اندازه گیری قند خون، مصرف دارو، و فعالیت بدنی بود.

محققان گزارش کردند که غلظت تستوسترون خون با خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ مرتبط است.

به طور خاص، آنها گفتند که هر چه سطح تستوسترون خون مردان بالاتر باشد، خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ قبل از سن ۶۵ سالگی کاهش می‌یابد.

اوماپاتیسیوام گفت: «حفظ وزن مناسب، ورزش منظم و پرهیز از نوشیدن الکل به حفظ سطح طبیعی تستوسترون در اکثر مردان کمک می‌کند و همچنین در پیشگیری از دیابت نوع ۲ مؤثر است.»

کد خبر 6126307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha