۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۰

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

امام خمینی(ره) انقلاب را با نگاه به قرآن و اسلام گسترش داد

امام خمینی(ره) انقلاب را با نگاه به قرآن و اسلام گسترش داد

رشت- عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر لزوم تبیین اندیشه های امام برای نسل جوان گفت: امام خمینی(ره) انقلاب را با نگاه به قرآن و اسلام گسترش داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در سی پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) رشت با گرامیداشت یاد و نام خاطره امام عظیم الشان انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی و قیام ١۵ خرداد از وقایع مهم تاریخ انقلاب اسلامی است به گونه‌ای که ١۵ خرداد یک عنایتی از خدای تبارک و تعالی به ملت ایران بود که مبدا تحولات از آن روز ایران اسلامی تا آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران ریشه در قرآن، سنت پیامبر اعظم (ص)، مذهب شیعه و قیام عاشورا دارد، افزود: انقلاب اسلامی ایران هیچ نمادی از تفکرات غرب و شرق ندارد بلکه هنر بزرگ امام خمینی (ره) این بود که انقلاب اسلامی ایران را با نگاه به قرآن و اسلام عزیز گسترش داده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی ایران پیر شدنی و تمام شدنی نیست، گفت: اراده خداوند این است که اسلام در دنیا و در بین ملت‌ها سیطره پیدا کند تا حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) ایجاد شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با تاکید بر توصیه امام خمینی (ره) مبنی بر قدردانی از نعمت انقلاب تصریح کرد: همه فرمایشات رهبر کبیر انقلاب، سیاست راهبردی بوده و باید وصیت نامه، افکار و اندیشه‌های امام را برای نسل جدید تبیین کنند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) دنبال قدرت نبودند بلکه دنبال پیاده نمودن اسلام عزیز در صحنه حکومت بوده است، اضافه کرد: امام خمینی (ره) بارها تاکید داشتند اگر دولت‌ها به اسلام توجه کنند هم به صلاح خود، مردم و کشور است لذا امام خمینی (ره) برای اسلام قیام کردند و قیام ایشان «لِلّله» بوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر توجه امام خمینی (ره) بر مردم افزود: امام خمینی (ره) امید بر بیداری ملت‌ها داشتند و حوادث امروز دنیا که در دانشگاه‌های غرب که دانشجوها از آرمان فلسطین دفاع می‌کنند نشان از دوراندیشی این شخصیت بزرگ تاریخ ایران اسلامی بوده است.

وی با تاکید بر تذکر مدام امام خمینی (ره) مبنی بر رفتار مناسب مسؤولین با مردم تا در دل مردم جا پیدا کنند و این یعنی رضایت مردم که همانا رضایت الهی است، گفت: مسؤولان هرچه با رفتار خود محبت بین مردم را زیاد کنند ایمانشان به خدا بیشتر می‌شود لذا باید گفت امام خمینی (ره) آمدند تا محبت، رابطه عاطفی و همبستگی در بین مردم تحقق پیدا کند، از این رو، تخریب و تهمت برای رسیدن به کرسی‌های مسؤولیت با مبانی دینی منافات دارد.

آیت الله لنکرانی با بیان اینکه افرادی باید برای عرصه مسؤولیت وارد میدان شوند که دغدغه خدمت داشته باشند نه اینکه دنبال قدرت باشند، افزود: خدمتگزار مردم در میان مردم باید باشد نه اینکه صرفاً پشت میز بنشیند و مردم نتواند هیچ گاه او را ببینند و مشکلات‌شان را برطرف کنند، شهید رئیسی از خدمتگزارانی بود که همواره در بین مردم بوده و از نزدیک مشکلات آنان را احصا می‌کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران از ١۵ خرداد ١٣۴٢ با طرح ایده‌های بلند امام خمینی (ره) آغاز شد، ادامه داد: امام خمینی (ره) چهره‌ای بی نظیر بوده و الگوی فقیهان و عارفان بوده چرا که دیدگاه‌های امام خمینی (ره) در فقه اجتماعی و سیاسی دیدگاه‌هایی تازه به وجود آورده لذا حوزه‌ها باید اندیشه‌های امام خمینی (ره) را ترویج دهند.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) الگویی برای عبادت کنندگان، مجاهدان و قیام کنندگان بوده است، افزود: اگرچه خدا امام خمینی (ره) را از ما گرفت اما شخصیتی جای او نشست که سیاست‌های امام خمینی (ره) را برای بشریت به بهترین نحو اجرا و تبیین کرده و دنیا را به تحیر واداشته است.

کد خبر 6126621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha