۱۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۵

طحان نظیف خبر داد؛

آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: جلسات بررسی صلاحیت داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از امروز آغاز می‌شود و این شورا تلاش می‌کند در مهلت قانونی بررسی‌های خود را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان، صبح امروز - سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - در گفت‌وگویی تصریح کرد: تا دقایقی دیگر جلسات بررسی صلاحیت داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این دوره ۸۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: شورای نگهبان در مهلت قانونی پنج روزه تعیین شده به صورت فشرده بررسی‌های خود را انجام خواهد داد.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه قانون مدت زمان پنج روزه دوم را نیز پیش‌بینی کرده است، بیان داشت: بنای ما این است که در پنج روز اول کار را به اتمام برسانیم اما اگر نیاز بود بخشی از مهلت دوم را نیز استفاده خواهیم کرد.

طحان نظیف افزود: شرایط براساس اصل ۱۱۵ قانون اساسی است و به لحاظ اهمیتی که انتخابات ریاست جمهوری داشته قانون اساسی خود شرایط را تعیین کرده است.

وی یادآورشد: تمام تلاش اعضای شورای نگهبان این است که اوصاف ذکر شده در قانون اساسی را در داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری احراز کنند و ان شاالله به محض اینکه به نتیجه برسیم نتیجه را خدمت ملت شریف ایران اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 6127212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمید ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
      4 0
      سلام از شورای نگهبان عاجزانه درخواست میکنیم افرادی که همفکر ریس جمهور شهید مان هستند انتخاب شوند