۱۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۸

رییس تبلیغات اسلامی مشگین شهر:

قیام ۱۵ خرداد جنبش ماندگار و جاوید است

قیام ۱۵ خرداد جنبش ماندگار و جاوید است

مشگین شهر-رییس تبلیغات اسلامی مشگین شهر گفت: قیام ۱۵ خرداد جنبش ماندگار و جاوید است و راه مبارزه در برابر ظلم و ستم را برای مردم یاد داد.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق صمدی ظهر سه شنبه در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل و سالروز قیام ۱۵ خرداد که در مسجد امیرالمومنین مشگین شهر برگزار شد، اظهار کرد: شهادت یعنی عزت و ایمان و تمام خوبی‌ها و در یک کلمه رسیدن به حق تعالی و رضایت پروردگار متعال است.

وی خاطرنشان کرد: قیام ۱۵ خرداد جنبش ماندگار و جاوید است که راه مبارزه در برابر ظلم و ستم را برای مردم یاد داد و وقتی رهبر انقلاب اسلامی حمایت و پشتیبانی مردم را مشاهده کرد و با توکل و اتکا پروردگار متعال به مبارزه با دیکتاتوری پهلوی گام‌های راسخ‌تری برداشت، قیام ۱۵ خرداد رخ داد.

حجت الاسلام صمدی با بیان ماهیت‌ها و ویژگی‌های اتفاقات ۱۵ خرداد تصریح کرد: در این حادثه اول استبداد و خفگان سیاسی در کشور بود و دومی وابستگی شدید محمد رضا پهلوی به آمریکای جنایتکار و سومی سیاست در برنامه‌های ضد اسلامی نظام پهلوی که باعث شد قیام ۱۵ خرداد به وجود آید.

رئیس تبلیغات اسلامی مشگین شهر گفت: قیام ۱۵ خرداد به عنوان مبدا و سرآغاز انقلاب که منشأ تحولات وسیع داخلی و بین المللی شد در این قیام مردم تهران، مشهد، شیراز، تبریز، قم، ورامین قیام کردند که استبداد و خفگان سیاسی کشور بود.

وی مردمی و خودجوش بودن قیام ۱۵ خرداد را یادآور شد و بیان کرد: رهبری منحصر به فرد و بی نظیر امام راحل و مطرح شدن اسلام به عنوان یک مکتب مبارزه این قیام و مبارزه همزمان علیه استبداد خارجی و داخلی از ماهیت اصلی این قیام بود و در نهایت قیام ۱۵ خرداد به دلیل انگیزه الهی به عنوان مبدا و سرآغاز انقلاب اسلامی و منشأ تحولات وسیع انجام گرفت.

حجت الاسلام صمدی با اشاره به بیانات مقام رهبری در وصف سید شهیدان خدمت افزود: رئیس جمهور شهید در مرزبندی با دشمنان صراحت داشت، دو پهلو حرف نمی‌زد، به لبخند دشمن هیچوقت اعتماد نکرد.

وی ادامه داد: حضور مردم در تشییع شهدای خدمت مقدمه برای انتخابات ۸ تیر است و مردم فهیم با انتخاب فرد اصلح دشمن را مأیوس خواهند کرد.

کد خبر 6127249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha