۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۶

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

۷۴ روز سالم در کارنامه امسال شهر اراک ثبت شد

۷۴ روز سالم در کارنامه امسال  شهر اراک ثبت شد

اراک- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: ۷۴ روز سالم از ابتدای امسال تاکنون در کارنامه اراک ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف یوسفی صبح چهارشنبه در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی اظهار کرد: امسال گرامیداشت هفته محیط زیست از ۱۶ تا ۲۲ خرداد با شعار محوری «سهم من در تداوم حیات» در استان و کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: در راستای کاهش آلودگی هوای اراک تنها محیط زیست نباید پای کار باشد بلکه این مهم نیازمند تعامل و هم افزایی سایر دستگاه‌های اجرایی مردم نیز است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به اقدامات انجام شده، سال گذشته مازوت سوزی به میزان ۵۰ رصد کاهش داشته هر چند که یک لیتر مازوت هم نباید سوزانده شود اما همین میزان کاهش نسبت به سال ماقبل مورد توجه بوده است.

یوسفی اضافه کرد: در سال جاری در کارنامه شهر اراک ۲ روز هوای پاک، ۷۴ روز سالم و یک روز ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی در استان مرکزی دریافت شده، بیان کرد: سال گذشته میزان عوارض آلایندگی دریافت شده در اراک بیش از ۱۲۷ میلیارد تومان بوده که بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان آن توسط شهرداری اراک دریافت شده است.

گرد و غبار اراک ناشی از وجود رودخانه‌های خشک و بی آب

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی، نیز در این نشست ادامه داد: علت گرد و غبار در اراک وجود رودخانه‌های خشک و بی آب در استان است و سال‌ها زمان می‌برد این مشکل حل شود.

رضا مرادی افزود: علت این مهم دما و کاهش بارش و پر فشار بودن هوا در شمال کشور است.

وی بیان کرد: امسال امکان بارش‌های تابستانه در بخش مرکزی در پدیده جوی ال نینو وجود دارد.

شناسایی ۳ هزار و ۲۸۵ موتورخانه

مدیرکل استاندارد استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۳ هزار و ۲۸۵ موتورخانه در استان مرکزی شناسایی شده است.

سید سعید میرنظامی گفت: در ۲ سال گذشته ۱۸۷ موتورخانه در سامانه ملی استاندارد ثبت شده است در حالی‌که تا پیش از دولت سیزدهم هیچ ثبت نامی از موتورخانه در این استان به ثبت نرسیده بود.

کد خبر 6127655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha