۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۸

«هامون» به یاد داریوش مهرجویی در «باشگاه» روایت می‌شود

«هامون» به یاد داریوش مهرجویی در «باشگاه» روایت می‌شود

کارنمای گروهی «هامون» به یاد داریوش مهرجویی عصر جمعه ۱۸ خرداد در گالری «باشگاه» افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی گالری، گالری «باشگاه» از عصر جمعه ۱۸ خرداد میزبان کارنمای گروهی «هامون» به یاد داریوش مهرجویی و به کیوریتوری بهنام کامرانی می‌شود.

این کارنما با آثاری از امیر احمدی، علی ابوالحسنی، نازنین بهزادی، شیدا بنی‌هاشمی، تبسم تهم، فرهاد توکلی، ندا جلیلی، فائزه حمامی، هدیه خوزان، فائزه خان محمدی، دیبا صمدی، پرستو طاهری، نیوشا طالقانی، نرگس فراهانی، ماندانا کسرایی، فرناز لیراوی، رویا مزروعی، زهرا نوروزی، فرشته همتی شکل گرفته است.

بهنام کامرانی در استیتمنت این نمایشگاه نوشته است: «هامون، ساخته ۱۳۶۸ و اثری از داریوش مهرجویی است که مهم‌ترین ویژگی‌های آن زمان را در خود نمایش می‌دهد. در عین حال، هامون تجلی انسانی سرگشته و میان چند دنیای معنویت خواه و روشنفکر و دنیاپسند است. شاید بتوان هامون را تجلی شهروند امروزی دید که در تعادل بخشیدن به علایق‌اش سرگردان است. در فیلم «هامون» فضاها به سرعت عوض می‌شوند و گاه جنبه‌هایی سورئالیستی می‌بینیم. همه‌ این خصلت‌ها باعث شده، فیلم «هامون» تاویل‌پذیر باشد و اکنون با روایت تلخ مرگ کارگردانش رموز تازه‌ای پیدا کند. نمایشگاه حاضر در برگیرنده‌ آثار هنرمندان جوانی است که با دادوستد معناشناسانه و شکل‌گرا اقتباس‌های خویش را از این فیلم نشان داده‌اند نسلی که از دلنگرانی‌های هامون فراتر رفته‌اند اما جنبه‌هایی از روایتش را در زندگی حمل می‌کنند.»

«هامون» روز جمعه ۱۸ خرداد در گالری «باشگاه» واقع در کریمخان، خیابان حسینی، کوچه دوازدهم، پلاک سیزده، طبقه ۳ افتتاح می‌شود و تا ۱ تیر برپا است.

علاقه‌مندان می‌توانند روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از این نمایشگاه بازدید کنند. گالری «باشگاه» شنبه‌ها تعطیل است.

کد خبر 6127766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha