۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۹

ثبت پایین‌ترین نرخ زادوولددر ژاپن/توکیو شرایط را بحرانی توصیف کرد

ثبت پایین‌ترین نرخ زادوولددر ژاپن/توکیو شرایط را بحرانی توصیف کرد

نرخ زادوولد در ژاپن برای هشتمین سال متوالی رکورد نزولی جدیدی را ثبت و وزارت بهداشت این کشور وضعیت را بحرانی توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استریت‌تایمز، همزمان با کاهش نرخ زاد و ولد در ژاپن به پایین‌ترین حد در هشت سال گذشته، وزارت بهداشت این کشور اعداد و ارقام را «بحرانی» توصیف کرد.

وزارت بهداشت ژاپن داده‌هایی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد نرخ فرزندآوری(میانگین تعداد کودکانی که انتظار می‌رود یک زن در دوران حیاتش داشته باشد) پارسال روی ۱.۲۰ متوقف شد. این رقم به مراتب کمتر از نرخ ۲.۱ است که ژاپن برای حفظ جمعیت به آن نیاز دارد.

این رقم همچنین نسبت به سال ۲۰۲۲(۱.۲۶) هم کمتر است و هشتمین سال متوالی محسوب می‌شود که نرخ زاد و ولد در این کشور ۱۲۴ میلیون نفری نزولی شده است.

یکی از مقامات وزارت بهداشت ژاپن دراین‌باره به خبرگزاری فرانسه گفت: تداوم روند نزولی نرخ موالید، شرایط بحرانی را به‌بار می‌آورد. مولفه‌های مختلف از جمله عدم ثبات اقتصادی و مشکلات مرتبط با مدیریت کارها و فرزندپروری را می‌توان عامل روند نزولی این ارقام دانست.

کاهش نرخ زاد و ولد در کشورهای توسعه‌یافته روندی عادی محسوب می‌شود و نرخ زاد و ولد در ژاپن همچنان در مقایسه با کشور همسایه یعنی کره جنوبی بالا محسوب می‌شود. سئول با ثبت نرخ ۰.۷۲ پایین‌ترین میزان زاد و ولد را در کشورهای جهان دارد.

کد خبر 6127909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha