۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۵

در گفت و گو با مهر عنوان شد:

سقوط فولاد برای فوتبال ایران فاجعه بود/ نداشتن VAR خجالت دارد

سقوط فولاد برای فوتبال ایران فاجعه بود/ نداشتن VAR خجالت دارد

کارشناس فوتبال با بیان اینکه اگر فولاد به دسته پایین تر سقوط می کرد یک فاجعه رخ می داد، گفت: این باشگاه یکی از تیم های خوب و ریشه دار در فوتبال ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، فصل بیست و سوم فوتبال ایران روز شنبه ۱۲ خرداد به پایان رسید و پرسپولیس با ۶۸ امتیاز بر سکوی نخست ایستاد و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و تیم استقلال تهران هم با ۶۷ امتیاز در مکان دوم جدول قرار گرفت و سپاهان هم با ۵۷ امتیاز سوم شد. در پایین جدول هم تیم‌های پیکان و صنعت نفت آبادان به ترتیب با ۲۷ و ۲۱ امتیاز در رده‌های پانزدهم و شانزدهم جدول قرار گرفتند و به دسته پایین‌تر سقوط کردند.

محمد علوی کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با عملکرد تیم‌ها در فصلی که گذشت اظهار داشت: امسال به نسبت سال‌های گذشته لیگ فوق‌العاده جذابی را شاهد بودیم و تا هفته پایانی تیم‌ها برای قهرمانی و بقا در لیگ با هم در رقابت بودند. کورس پرسپولیس و استقلال برای کسب عنوان قهرمانی حساسیت مسابقات را بین هواداران این تیم به اوج خود رسانده بود در انتهای جدول هم واقعاً ۵ تیم برای بقا در تلاش بودند و حساسیت در آنجا هم دست کمی از بالای جدول نداشت. از اینکه از بین ۳ باشگاه خوزستانی، دو تیم توانستند بقای خود را در لیگ برتر قطعی کنند واقعاً باعث خوشحالی‌ام شد و از اینکه صنعت نفت سقوط کرد بسیار ناراحت شدم.

سقوط فولاد فاجعه برای فوتبال ایران بود

او ادامه داد: در هفته پایانی من خودم به تماشای بازی فولاد نشستم و واقعاً استرس داشتم و خدا را شکر که توانست یکی از تیم‌های خوب لیگ را شکست دهد و بقای خود را قطعی کند. سقوط فولاد فاجعه برای فوتبال ایران بود چون این باشگاه از امکانات خوبی برخوردار است و بازیکنان باکیفیتی در ترکیب این تیم حضور داشتند.

سقوط فولاد برای فوتبال ایران فاجعه بود/ نداشتن VAR خجالت دارد

نبود VAR تبدیل به یک معضل شده است

علوی در خصوص قضاوت داوران در فصل بیست و سوم گفت: متأسفانه در این فصل هجمه‌های زیادی علیه داوران شکل گرفت. از اینکه داوری در فوتبال ایران با ضعف‌های زیادی رو به رو است و مشکلات زیادی دارد شکی در آن نیست. نبود سیستم کمک داور ویدئویی VAR تبدیل به یک معضل برای فوتبال ایران شده است، ما یکی از ۳ تیم برتر آسیا هستیم و واقعاً جای تأسف است که هنوز VAR وارد فوتبال نشده و اگر واقعاً به فکر لیگ برتر هستیم باید این سیستم را وارد کشور کنیم تا داوران کمتر دچار اشتباه شوند.

باشگاه‌ها باید به فدراسیون در ورود VAR کمک کنند

کارشناس فوتبال تصریح کرد: فوتبال ایران بازیکنان بزرگی دارد و لژیونرهای خوبی را در سطح فوتبال ایران داریم از اینکه یک فرد خارجی وارد ایران شود و از نبود VAR تعجب کند واقعاً جای خجالت دارد. ورزشگاه‌های خوبی در سطح ایران وجود دارند که قابلیت استفاده از سیستم را دارند و مسئولان فدراسیون کار سختی را ندارند فقط باید اندکی هزینه کنند. باشگاه‌ها هم باید در ورود سیستم کمک داور ویدئویی به فدراسیون کمک کنند.

سقوط فولاد برای فوتبال ایران فاجعه بود/ نداشتن VAR خجالت دارد

ایران هر دو بازی را پیروزی می‌شود

علوی در خصوص تیم ملی فوتبال ایران و دو بازی پیش رو با ازبکستان تصریح کرد: هنگ کنگ نتوانست برای ایران دردسر ایجاد کند. تیم ازبکستان هم همیشه سعی کرده که از ایران امتیاز بگیرد اما از آنجا که مربی و بازیکنان خوبی در ترکیب تیم ملی وجود دارند که می‌توانیم با صدرنشینی این مرحله را به پایان برسانیم.

کد خبر 6128122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علیرضا IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
      2 0
      VAR مگه چقدر هزینه داره که ما از همه همیشه عقب تریم ؟؟؟ واقعا کار سختیه؟ خجالت آوره . انشاالله امسال تو فصل جدید راه اندازی بشه برای همه باشگاه‌ها
    • ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      2 0
      لعنت الله علی القوم الفاسدین،،
    • ن IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      2 0
      لیگ لنگپلیس نذاشت varبیاد و به همه تیم ها بدهکاره.