۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۱۰

هفت روز سیما در مهر؛

پایان غیرمنتظره «افعی تهران»/ گزینه اصلی مجری مناظره‌ها کیست؟

پایان غیرمنتظره «افعی تهران»/ گزینه اصلی مجری مناظره‌ها کیست؟

پایان واکنش برانگیز سریال «افعی تهران»، بیشترین گمانه زنی‌ها درباره مجری مناظره‌ها، جزییات مناظره‌ها و پخش یک سریال جدید کمدی اخبار مهم این هفته بود.

خبرگزاری مهر -گروه هنر-عطیه مؤذن؛ «هفت روز سیما» عنوان یک بسته خبری-تحلیلی است که در پایان هر هفته به بازخوانی متن و حاشیه اتفاقات خبری صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی می‌پردازد. همچنین در این بسته، نیم‌نگاهی هم به شایعات و اخبار غیررسمی داریم و در تلاش هستیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن از مهمترین اخبار هفته در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی باخبر شوید.

امروز پنجشنبه ۱۷ خرداد ماه می‌توانید با شماره ۱۵۲ بسته خبری «هفت روز سیما» همراه شوید.

چهره هفته؛ پیمان معادی

سریال «افعی تهران» بعد از چند هفته به پایان رسید. سریالی که سامان مقدم کارگردانی آن را به عهده داشت و جمعی از بازیگران چهره از جمله پیمان معادی، سحر دولتشاهی، پژمان جمشیدی، آزاده صمدی در آن حضور داشتند و در هر قسمت از حضور کمرنگ بازیگران شناخته شده‌ای مثل مهران مدیری، هومن سیدی، سروش صحت و … هم بهره می‌گرفت.

سریال «افعی تهران» مضمونی جنایی هم داشت و به کشف پرونده جنایت‌های یک قاتل می‌پرداخت که وجه مشترک همه مقتولانش کودک آزاری بود. این سریال در هر قسمت هم جلساتی با یک درمانگر را نمایش می‌داد که سحر دلتشاهی نقش مشاور این جلسات را ایفا می‌کرد و بازنمایی این جلسات هم از ابتدای عرضه سریال با واکنش‌های متفاوتی همراه شد که بیشتر هم انتقادی بود.

روند سریال اما توانست توجه زیادی را به خود جلب کند و در میان سریال‌های شبکه خانگی بهتر و بیشتر مخاطب را با خود همراه کرد. این سریال سکانس‌های بحث برانگیزی هم داشت که در فضای مجازی می‌توانستید بازخوردهای برخی از این سکانس‌ها را هم ببینید.

با این همه قسمت پایانی سریال کمتر مورد اقبال قرار گرفت و اگرچه برخی پایان آن را دوست داشتند و برخی هم نقدهای تندی به آن وارد کردند با این حال اکثریت معتقد بودند که براساس منطقی که قصه برای روایت خود پیش برده، سریال به پایان بندی لازم نرسیده است.

فیلمنامه این سریال را پیمان معادی نوشته بود که نقش اول سریال را هم به عهده داشت. معادی در این سال‌ها در مقام فیلمنامه نویس آثار دیگری را هم به نگارش درآورده است اما این اولین سریال او در شبکه نمایش خانگی در مقام بازیگر و فیلمنامه نویس است که در طول قسمت‌های مختلف توانست با ریتم خوبی پیش برود اما قسمت پایانی مثل پایان بندی خیلی از فیلم و سریال‌های ایرانی یک باره همه گره‌ها را باز کرد و نتوانست همانقدر پرکشش به اتمام برسد.

گمانه زنی هفته؛ مجری مناظره‌ها کیست؟

از روزی که قطعی شد مناظره‌های انتخاباتی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در صداوسیما برگزار می‌شود اولین سوال برای مردم عادی و رسانه‌ها این بود که چه کسی مجری مناظره‌ها خواهد بود. اجرای مناظره‌ها همیشه بحث برانگیز بوده است چه در زمان انتخاب مجری و چه بعد از اجرا و آسیب شناسی اجرای مجریانی که این مناظره‌ها را بر عهده گرفته‌اند.

در چند روز گذشته نام چند مجری بیشتر شنیده شده است، مرتضی حیدری، المیرا شریفی مقدم و مهدی مهدی‌قلی مجریانی بودند که نامشان در گمانه زنی‌ها بیشتر مطرح شد و طی یکی دو روز گذشته مهدی مهدی‌قلی بیشتر از دو مجری دیگر به عنوان مجری مناظره‌ها نامش در صدر برخی شبکه‌های مجازی قرار گرفت.

با این حال هنوز منابع رسمی و مسئولان امر انتخاب مجری مناظره‌ها را قطعی ندانسته‌اند. پیمان جبلی رئیس صداوسیما هم روز گذشته در حاشیه جلسه هیأت دولت معرفی مجری مناظره‌ها را به هفته آینده موکول کرد.

با این حال نام‌های مطرح شده، هر سه از مجریان باسابقه تلویزیون هستند که اجرای برنامه‌های سیاسی، اقتصادی، خبر و میزگردهای مختلف را بر عهده داشته‌اند.

مهدی مهدی‌قلی نیز علاوه بر اجرای برنامه‌های مختلف در سه دوره اخیر انتخابات ریاست جمهوری به عنوان مجری جایگزین و مجری ذخیره در هر دور از مناظره‌ها در استودیو حضور داشته است و بعید نیست حالا به شکل رسمی قرعه به نام او افتاده باشد.

بازتاب هفته؛ جزئیات مناظره‌ها

می‌توان گفت پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی در دوره‌های مختلف انتخابات ریاست جمهوری مناظره‌های تلویزیونی بوده است و از حیث تعداد مخاطب، نه فقط در زمان انتخابات که گاهی با پربیننده‌ترین فوتبال‌های تلویزیونی هم قابل مقایسه است. این روزها هم جزئیات برگزاری مناظره‌های انتخاباتی با هر کم و کیفی برای مخاطب جذاب است.

تا این لحظه هنوز جزئیات جدیدی از این مناظره‌ها بیان نشده است و فقط محمدباقر اعلمی دبیر ستاد انتخابات ریاست جمهوری سیما در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر به برخی از سوالات درباره مناظره‌ها پاسخ داد.

اعلمی در این گفت‌وگو که در رسانه‌های مختلف هم بازتاب داشت از آماده سازی استودیو شماره ۱۱ به عنوان استودیوی مناظره‌ها خبر داد که پیش از این هم مناظره‌ها در همین استودیو پخش شده است.

او همچنین درباره تعداد صندلی‌های دکور مناظره‌ها بیان کرد که با هر تعدادی که شورای نگهبان مشخص کند این مناظره‌ها را برگزار خواهند کرد.

سخنان اعلمی در رسانه‌های مختلفی منتشر شد و حالا بیشترین کنجکاوی رسانه‌ها درباره مجری این مناظره هاست و اینکه چه کسی قرار است بر مسند اجرا تکیه بزند.

پیشنهاد هفته؛ سریال دربندون

سریال کمدی «بدل» بعد از چند قسمت از کنداکتور شبکه حذف شد و یک سریال کمدی دیگر با نام «دربندون» جایگزین آن شده است که از ۱۶ خرداد روی آنتن رفته است.

حسن لفافیان کارگردان و امیرمهدی پوروزیری و سجاد نصراللهی نسب تهیه کنندگان این سریال هستند.

هومن برق نورد، امیرحسین رستمی، سیاوش چراغی‌پور و فرزانه سهیلی از بازیگران اصلی سریال هستند و در کنار آنها نوشین تبریزی، ساعد هدایتی، رضا کریمی، سیدمهرداد ضیایی، محمدعلی سلیمان‌تاش، امید روحانی، عباس محبوب، سامان دارابی، مرضیه صدرایی و … به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان سریال «دربندون» آمده است: داوود و منوچهر به شهری دور افتاده تبعید می‌شوند و …

این مجموعه در دهه ۵۰ می‌گذرد و نکته جالب آن، این است که فضایی کمدی دارد و پس از حذف «بدل» که به گفته سیمافیلم به دلیل پخش مسابقات ورزشی و ایام سوگواری و ماه‌های محرم و صفر از کنداکتور کنار گذاشته شده بود حالا یک سریال کمدی دیگر جایگزین شده است.

کد خبر 6128846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
      5 0
      مشاور واقعی یعنی همین که سریال افعی تهران نشان داد: همدلی با مراجع نه کاری که کاسبان روانشناسی انجام میدن و حال مراجع رو بدتر میکنن و بعد هم رهاش میکنن سازمان نظام هم که فقط دنبال اینه که هر کسی میاد بگه ما خیلی خوبیم و قبلیها خیلی بد بودن