۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۲۱

مهر گزارش می‌دهد؛

در سفر وزیر کشور به خراسان شمالی چه گذشت/ تاکید بر پیشرفت

در سفر وزیر کشور به خراسان شمالی چه گذشت/ تاکید بر پیشرفت

بجنورد_ مقصد مهم سفر یک روزه وزیر کشور به خراسان شمالی شهرستان‌های تازه تاسیس بود و بر توسعه خراسان شمالی تاکید موکد شد.

خبرگزاری مهر_ گروه استان‌ها؛ وزیر کشور صبح روز پنجشنبه به خراسان شمالی سفر کرد و در فرودگاه بجنورد مورد استقبال استاندار خراسان شمالی و جمعی از مسئولین ارشد استان قرار گرفت.

وزیر کشور در اولین برنامه کاری خود به دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی رفت و پس از آن مقرر است از طرح انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی که از مصوبات سفر رئیس جمهور شهید است و بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بازدید نماید.

در سفر وزیر کشور به خراسان شمالی چه گذشت/ تاکید بر پیشرفت

احمد وحیدی، وزیر کشور با حجت الاسلام والمسلمین نوری نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی دیدار کرد.

ظرفیت‌های مغفول

حجت الاسلام رضا نوری در این دیدار به ظرفیت‌های مختلف خراسان شمالی در بخش‌های کشاورزی، دامپروری و گردشگری اشاره کرد و گفت: باید این ظرفیت‌های استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده، افزود: این نشان از ولایتمداری مردم این خطه است.

دیدار وزیر کشور با نماینده ولی فقیه کوتاه بود و بلافاصله احمد وحیدی خود را به محل اجرای طرح انتقال پساب فاضلاب بجنورد به پتروشیمی رساند.

یادگاری بزرگ رئیس جمهور شهید به مردم خراسان شمالی

این پروژه در کمتر از دو سال بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد و در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد. با انتقال پساب فاضلاب بجنورد به پتروشیمی، برداشت از ۵ چاه متوقف و آب این چاه‌ها برای شرب به بجنورد منتقل می‌شود.

این بازچرخانی آب باعث صرفه‌جویی در ۵ و نیم میلیون متر مکعب آب در سال شده و بخشی از نیاز شهر بجنورد به آب سالم آشامیدنی را تأمین می‌کند.

در سفر وزیر کشور به خراسان شمالی چه گذشت/ تاکید بر پیشرفت

وزیر کشور ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این پروژه اعم از پمپاژ، لوله گذاری ها به طول ۱۳ کیلومتر، مخازن، واحدهای کلر زنی، ازون زنی، فیلتراسیون ها، لجن خشک کن، مرکز کنترل و … این پروژه را از یادگارهای ارزشمند دولت شهید رئیسی خواند که می‌تواند بخشی از مشکل تأمین آب استان خراسان شمالی را جبران کند.

این پروژه با اعتباری بالغ بر هزار و سیصد میلیارد تومان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

احداث پل راهکار حل مشکل فرونشست زمین در محدوده خندقلو

وزیر کشور از محدوده فرونشست جاده در کیلومتر ۱۵ بجنورد به آشخانه بازدید کرد. فرونشست زمین در کیلومتر ۱۵ محور بجنورد به آشخانه از مشکلاتی است که مطالعات آن به دلیل پیچیدگی‌های ژئو تکنیکی، طولانی شده و چاره اندیشی را سخت کرده است.

وزیر کشور در ادامه سفر خود به خراسان شمالی از این محدوده بازدید کرد و با مسئولین استانی و مهندسان پروژه، پیرامون علل فرونشست، بحث و گفتگو کرد.

با توجه به اینکه بستر سخت زمین در این محدوده در عمق چهل متری زمین است، وزیر کشور گزینه‌های مختلف چاره اندیشی برای اصلاح این محور را بررسی کرد و دستورات لازم را برای تسریع در چاره اندیشی صادر کرد.

در سفر وزیر کشور به خراسان شمالی چه گذشت/ تاکید بر پیشرفت

وحیدی چاره نهایی را ایجاد پل معلق دانست و گفت: با توجه به مطالعات قبلی، یکی از گزینه‌های اصلی علاج فرونشست جاده، ایجاد پل معلق با ارتفاع زیاد و تعداد زیادی شمع است. وی در همین حال یادآور شد: منتظر گزارشات نهایی در هفته‌ی آینده هستم و تصمیم نهایی به زودی گرفته خواهد شد. وزیر کشور اصلاح ۱۳۰ متر از این محور را که دارای مشکل است، ضروری خواند.

حرکت به سمت فرزند نوپای خراسان شمالی

وزیر کشور در ادامه سفر به خراسان شمالی به سمت شهرستان تازه تأسیس مانه حرکت کرد تا علاوه بر بازدید از ظرفیت‌های این شهرستان نسبت به برخی کمبودها نیز چاره‌جویی کند.

وحیدی ابتدا از شهرک گلخانه‌ای امام رضا (ع) شهرستان مانه بازدید کرد. وزیر کشور با حضور در قطعه‌ی ۶ از فاز ۲ این شهرک گلخانه‌ای توصیه کرد با توجه به گاز و برق یارانه‌ای، صاحبان گلخانه‌ها باید ارزش واقعی محصول تولیدی را محاسبه نمایند.

در سفر وزیر کشور به خراسان شمالی چه گذشت/ تاکید بر پیشرفت

وزیر کشور در دیدار با یکی از مجموعه‌ها بیان کرد: تولیدکنندگان و مسئولین جهاد کشاورزی باید نسبت به صرفه اقتصادی واقعی کشت‌های دغدغه داشته باشند.

این شهرک گلخانه‌ای در سه فاز و در ۶۰ قطعه و در زمینی به مساحت کل ۳۳۵ هکتار ساخته شده است.

حضور در مرغداری احداثی اتکا

وزیر کشور با حضور در مجموعه مرغداری اتکا نسبت به تکمیل مراحل این طرح بزرگ اقتصادی و تولیدی تاکید کرد.

این مجموعه که مصوبه سفر سال ۱۳۹۱ مقام معظم رهبری به خراسان شمالی است با ظرفیت ۸۵۰ هزار قطعه جوجه باید به بهره‌برداری می‌رسید.

متأسفانه مسئولین اتکا علی‌رغم در اختیار گرفتن زمینی در حدود ۴۱۰ هکتار، مرحله اول طرح را به میزان حدود ۷۵ هزار جوجه یعنی ۱۰ درصد مصوبه سفر مقام معظم رهبری اجرایی کرده و تکمیل این طرح در هاله‌ای از ابهام جدی قرار دارد.

شورای اداری مانه

وزیر کشور در جلسه‌ای که در فرمانداری شهرستان تازه تأسیس مانه با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، ضمن تجلیل از خدمات دولت شهید رئیسی، از حضور در میان مردم و مسئولین خراسان شمالی ابراز خرسندی کرد و برای رفع مشکلات آنان دستورات ویژه صادر کرد.

در سفر وزیر کشور به خراسان شمالی چه گذشت/ تاکید بر پیشرفت

تقویت شهرداری پیش قلعه، تخصیص اعتبار برای لایروبی مسیل‌ها و رودخانه‌ها، اختصاص وسیله حمل زباله برای شهرداری، پیگیری آمبولانس و درمانگاه برای شهرستان، تخصیص ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز ادارات این شهرستان تازه تأسیس، تکمیل و ابلاغ چارت تشکیلات اداری این شهرستان، استمهال وام‌های کشاورزان پس از برآورد فرمانداری، پیگیری آب رسانی به روستاها از قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و … بخشی از دستورات وزیر کشور در شهرستان مانه بود.‌

دارالقرآن مقصد بعدی سفر وزیر

وزیر کشور در ادامه سفر از پروژه تولید فولاد آلیاژی آذین نگین اسفراین بازدید کرد و به مشکلات این کارخانه از جمله تأمین برق آن رسیدگی کرد. ساخت این کارخانه که قرار است فولاد آلیاژی متمرکز بر فولاد استنلس استیل تولید کند و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد از سال ۱۳۹۸ شروع شده است.

این طرح با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و مقرر است برای ۵۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد نماید.

در سفر وزیر کشور به خراسان شمالی چه گذشت/ تاکید بر پیشرفت

وزیر کشور در حاشیه بازدید از این پروژه گفتگوی صمیمی با کارگران داشت و مشکلات کشاورزان به ویژه در حوزه‌ی آب را شنید و برای رفع آن با مسئولین استانی و شهرستانی رایزنی کرد.

بهره‌برداری از طرح توسعه بزرگترین کارخانه رینگ رولینگ کشور

در سفر وزیر کشور به خراسان شمالی، و طرح توسعه بزرگترین تولید کننده رینگ رولینگ کشور، از بزرگترین پرس قالب باز بخش خصوصی کشور بهره‌برداری شد.

وحیدی به همراه استاندار خراسان شمالی، معاونین استاندار، جمعی از مسئولین استانی، فرماندار اسفراین، جمعی از مسئولین شهرستان اسفراین و مدیران کارخانه، پس از افتتاح طرح توسعه آذین فورج اسفراین، از بخش‌های مختلف این کارخانه بازدید کرد.

این طرح با صرف پانزده هزار میلیارد ریال، برای ۳۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است. در این طرح، بانک‌های مختلف خراسان شمالی مشارکت داشته‌اند.

دومین فرزند نوپای خراسان شمالی

وزیر کشور در سفر به خراسان شمالی و شهرستان بام و صفی آباد از واحد گاوداری ۴۰۰ راسی بازدید کرد. واحد گاوداری شیری مهردشت با سرمایه گذاری بخش خصوصی ۶۳۰ میلیارد ریالی راه اندازی شده و ۴۰۰ رأس گاو شیری دارد.

در سفر وزیر کشور به خراسان شمالی چه گذشت/ تاکید بر پیشرفت

مساحت این واحد گاوداری ۲۱۸۰۰ متر مربع است و ۲۱۹۰ تن شیر و ۳۲ تن گوشت قرمز و ۲۹ رأس تلیسه مازاد تولید می‌کند. در این واحد تولیدی ۱۰ نفر به طور مستقیم و ۲۰ نفر غیر مستقیم مشغول کار هستند.

ظرفیت‌های بام و صفی‌آباد

وزیر کشور در شهرستان بام وصفی آباد از ترمینال پسته که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در مساحت ۲ هکتار در حال ساخت است، بازدید کرد.

وحیدی در این بازدید از محوطه‌های آفتاب دهی و سالن‌های فرآوری در حال ساخت این ترمینال بازدید کرد و در جریان کم و کیف این پروژه قرار گرفت. این پروژه، پسته خام را فرآوری، خشک و بسته بندی خواهد کرد و پس از تکمیل برای صادرات مناسب سازی خواهد کرد.

شهرستان بام و صفی آباد دارای بیش از سه هزار هکتار باغ پسته است و سالانه سه هزار تن پسته تولید می‌کند و نیازمند صنایع تبدیلی و تکمیلی در این زمینه می‌باشد. وزیر کشور در حاشیه‌ی این بازدید در گفتگو با مردم در جریان مشکلات باغداران پسته قرار گرفت.

شورای اداری و قول‌هایی برای حل معضلات

زیر کشور در شورای اداری شهرستان بام و صفی آباد برای مشکلات این شهرستان تازه تأسیس، که از سوی عضو شورای شهر، فرماندار، امام جمعه، نماینده و … طرح شد، برآورد اعتبار کرد و دستورات لازم را برای پیگیری‌های بعدی صادر نمود.

در سفر وزیر کشور به خراسان شمالی چه گذشت/ تاکید بر پیشرفت

احمد وحیدی با ابراز خرسندی از خوشحالی مردم این خطه با ارتقای شهرستان بام و صفی آباد، گفت: این مهم از توجه ویژه رئیس جمهور شهید به استان خراسان شمالی است.

وحیدی پس از شنیدن درخواست‌های مسئولان شهرستان بام و صفی آباد، اظهار کرد: برای موضوعات محوری نظیر احیای قنوات ۲۰ میلیارد تومان و رفع مشکل آب و آبرسانی ۳۰ میلیارد تومان، برای تعریض راه از محل‌های سازمان برنامه و بودجه، اعتبارات استانی و امانی، در مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص یابد.

وی در خصوص خسارت‌های ناشی از سیل و تگرگ به کشاورزان و… استقرار کامل ادارات، فعال سازی معادن نیز اعتبار و دستورات لازم را ارائه کرد.

وی همچنین دستور داد برای تأمین ماشین آتش نشانی سبک، تانکر آب برای فضای سبز و برای تفکیک آب شرب و آب فضای سبز و نیز برای رفع مسائل شهری و روستایی این شهرستان اعتبار لازم اختصاص یابد.

سفر به شیروان

در ساعات پایانی شب وزیر کشور از تصفیه‌خانه شیروان بازدید کرد. این تصفیه خانه با ظرفیت تصفیه ۲۴ هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه‌روز و با سرمایه گذاری (BOT), لجن فعال با هوادهی گسترده و با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده و با تکمیل شبکه جمع‌آوری، مدول اول آن با ظرفیت تصفیه ۱۲ هزار متر مکعب در روز آماده بهره برداری است.

در سفر وزیر کشور به خراسان شمالی چه گذشت/ تاکید بر پیشرفت

هم اکنون از مجموع ۱۷۰ کیلومتر شبکه فاضلاب شیروان نیز ۶۵ کیلومتر آن انجام شده است و برای تکمیل تصفیه و شبکه ۱,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

شورای اداری شیروان

وزیر کشور پس از بازدید از تصفیه خانه شیروان، در جلسه‌ای با حضور اعضای شورای اداری، نماینده شیروان، امام جمعه، شهردار و … شرکت کرد. در این نشست، مسائل و مشکلات، وضعیت پروژه‌ها و اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم به ویژه تأمین آب کشاورزی، موضوع تأمین زمین برای مسکن ملی این شهر با توجه به اینکه اطراف شهر با زمین‌های کشاورزی درجه یک احاطه شده است و همچنین برخی نیازمندی‌ها و مشکلات شهرداری شیروان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و مقرر شد پیگیری‌ها برای رفع آنها انجام شود.

سفر یک روزه وزیر کشور به خراسان شمالی این بار به دور از عجله‌های معمول اتفاق افتاد و شهرستان‌های تازه تأسیس از این سفر بهره‌برداری مناسبی کردند.

کد خبر 6128992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha