۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۵

بایدن و زلنسکی دیدار کردند/کمک ۲۲۵ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

بایدن و زلنسکی دیدار کردند/کمک ۲۲۵ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

رئیس جمهور آمریکا در دیدار جاری با رئیس جمهور اوکراین به وی وعده داد که تا ساعات آتی کمک نظامی ۲۲۵ میلیون دلاری واشنگتن به کی‌یف را امضاء خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه کنگره آمریکا (هیل)، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هم اکنون با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در نرماندی واقع در فرانسه دیدار و رایزنی کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، رئیس جمهور آمریکا در این دیدار با اعلام پوزش خود از تأخیر در خصوص ارسال کمک های واشنگتن برای کی یف گفت که امروز یک بسته کمکی جدید برای اوکراین به ارزش ۲۲۵ میلیون دلار را به امضا خواهد رساند.

به گزارش هیل، بایدن با زلنسکی در نرماندی در حال دیدار است؛ جایی که سران برخی از کشورهای جهان در مراسم هشتادمین سالروز ورود متفقین (در جنگ جهانی دوم) گرد هم آمده اند.

رئیس جمهور آمریکا در این دیدار از بسته کمکی ۲۲۵ میلیون دلاری دیگر به اوکراین رونمایی کرد و گفت: من به خاطر هفته ها که نمی دانستم در بودجه چه چیزی تصویب می شود، عذرخواهی می کنم؛ زیرا ما در تصویب لایحه ای که باید مصوب می کردیم و پول (کمک به اوکراین) در آن بود؛ مشکل داشتیم. برخی از اعضای بسیار محافظه کار ما (جمهوریخواهان کنگره) آن را نگه داشه بودند.

جو بایدن اضافه کرد: اما بالاخره این کار را انجام دادیم.

به گزارش هیل، جو بایدن در اواخر ماه آوریل یک الحاقیه امنیت ملی ۹۵ میلیارد دلاری را امضا کرد که شامل ۶۱ میلیارد دلار کمک به اوکراین در جنگ علیه نیروهای روسیه بود.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شد.

به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از 8 سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

از آن زمان تاکنون کشورهای غربی به این بهانه رویکرد ضدروسی خود را تشدید کرده‌اند.

در حالی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند» اما آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند.

کد خبر 6129379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha