۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۵

پوتین: زلنسکی قدرت را در اوکراین غصب کرده است

پوتین: زلنسکی قدرت را در اوکراین غصب کرده است

رئیس جمهور روسیه می‌گوید که قدرت در اوکراین غصب شده است و مقامات اجرایی در این کشور مشروعیت‌شان را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مجمع اقتصادی بین‌المللی سن‌پترزبورگ گفت که ولودیمیر زلنسکی، کرسی ریاست جمهوری اوکراین را غصب کرده است.

زلنسکی به‌رغم اتمام دوران ریاست جمهوری‌اش در ۲۰ مه، همچنان در راس قدرت در اوکراین است. او به بهانه حکومت نظامی اعمالی به دلیل جنگ با روسیه، از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خودداری کرده است. به ادعای وی، ریاست جمهوری او در اوکراین قانونی است و در دوران جنگ نمی‌توان انتخابات برگزار کرد!

پوتین با اشاره به اینکه در قانون اساسی اوکراین، برگزاری انتخابات در زمان اضطرار منع و به صراحت تاکید شده است که قانونگذاران منتخب باید تا زمان انتخاب کابینه جدید، همچنان به فعالیت ادامه دهند، تصریح کرد که با این حال در قانون اساسی کی‌یف، تمدید دوران ریاست جمهوری تعریف نشده است!

وی تاکید کرد: در قانون جزا، بندهایی در ارتباط با غصب قدرت وجود دارد. به نظر می‌رسد که در اوکراین با غصب قدرت روبه‌رو هستیم.

پوتین در ادامه گفت که مسکو همچنان قادر به مذاکره با کی‌یف است اما براساس قانون اساسی اوکراین، قدرت و اختیارات رئیس جمهور باید به رئیس پارلمان این کشور واگذار شود.

وی تصریح کرد: در این صورت اگر خواستار مذاکره باشید، می‌توانید کسی را برای این کار پیدا کنید.

روسلان استفانچوک، سخنگوی پارلمان اوکراین تاکید کرده است که زلنسکی همچنان رئیس جمهور خواهد ماند و هر کسی که مشروعیت او را زیر سوال ببرد را «دشمن» توصیف کرد!

کد خبر 6130250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha