۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۰۱

امام جمعه گناوه:

رعایت اخلاق انتخاباتی مدنظر کاندیداها و هواداران آنها باشد

رعایت اخلاق انتخاباتی مدنظر کاندیداها و هواداران آنها باشد

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: در انتخابات همه کاندیداها، طرفداران و هواداران آنها، فضای مجازی، رسانه‌ها و تریبون داران باید رعایت اخلاق انتخاباتی را مد نظر و در اولویت قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به برگزاری مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل (ره) با حضور گسترده مردم و نمایندگان کشورهای مختلف گفت: مقام معظم رهبری در این مراسم سه موضوع بسیار مهم و برجسته را بیان فرمودند که باید مدنظر همه قرار گیرد.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه موضوع آبروی ملی و انتخابات اولین موضوع مطرح شده در بیانات رهبر معظم انقلاب بود، افزود: مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت چهار راهبرد اصلی در انتخابات است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی همواره به همه ما یادآوری فرموده‌اند.

وی گفت: حاکمیت اخلاق و تقوای انتخاباتی نکته مهمی در فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل (ره) بود که بسیار مهم و حائز اهمیت است.

حجت الاسلام رکنی حسینی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخابات را به عنوان صحنه خدمت و نه قدرت، معرفی فرمودند، افزود: میدان انتخابات میدان مسابقه خدمت و شرکت در انتخابات به عنوان وظیفه سیاسی، ملی و اخلاقی است و آنچه که اهمیت دارد ملاک‌های دینی، انقلابی و ترجیح مصالح نظام بر مصالح حزبی و جناحی است.

وی ادامه داد: رهبری به عنوان یک راهبرد اشاره فرمودند که کسی حق ندارد در انتخابات تهمت بزند، افترا ببندد و لجن پراکنی کند که این تعبیر قابل دقت است و فرمودند که میدان و حماسه انتخابات باید اخلاق مدارانه باشد.

رعایت اخلاق انتخاباتی مدنظر کاندیداها و هواداران آنها باشد

حجت الاسلام رکنی حسینی، حماسه ۸ تیرماه را تکمیل کننده حماسه بدرقه شهدای خدمت از دیدگاه مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی شرایط رئیس جمهور در تراز نظام اسلامی را بیان فرمودند که فعال بودن یکی از این شرایط برای رئیس جمهور آینده است همانگونه که شهید رئیسی ۴۷ سفر استانی در طول ۳۳ ماه عمر دولت خود داشت.

وی ادامه داد: پرکار بودن، معتقد به مبانی انقلاب از جمله شرایط رئیس جمهور منتخب آینده و در تراز نظام جمهوری اسلامی است.

امام جمعه گناوه تاکید کرد: در انتخابات ۹ تیرماه سال جاری، همه کاندیداها، طرفداران و هواداران آنها، فضای مجازی، رسانه‌ها و تریبون داران و صدا و سیما باید رعایت اخلاق انتخاباتی را مد نظر و در اولویت قرار دهند و اگر به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی کسی بخواهد با لجن پراکنی اذهان مردم را مشوش و توهین بزند و افترا ببندد، دستگاه قضائی با این افراد چه در فضای مجازی و حقیقی و رسانه‌ها، کانال‌ها، گروه‌ها برخورد خواهند کرد.

لزوم تبیین ماهیت انتخابات

وی ادامه داد: تبیین ماهیت حقیقی انتخابات وظیفه امروز ما به تعبیر فرمایش رهبری است و همه باید ماهیت حقیقی انتخابات را تبیین کنیم و تخریب نکنیم.

رعایت اخلاق انتخاباتی مدنظر کاندیداها و هواداران آنها باشد

وی گفت: رهبر فرزانه انقلاب همه ملاک‌ها و معیارهای رئیس جمهور منتخب در ۸ تیر را در مراسم ۱۴ خرداد بیان و حجت را در این سخنرانی تمام کردند و ملاک‌ها و معیارهای رئیس جمهور آینده را در دولت مردمی سی و سه ماهه شهید آیت الله رئیسی خلاصه و فرمودند: رئیس جمهور شهید ایران را در چشم رجال سیاسی بزرگ‌تر کرد و سبک مدیریت آن شهید برای انتخاب رئیس جمهور در ۸ تیرماه می‌تواند به عنوان ملاک و معیار باشد.

وی با اشاره به این فرمایش رهبری که فرمودند: «دلم برای رئیسی عزیز سوخت»، گفت: بسیاری از افراد بعد از شهادت رئیس جمهور از ایشان تجلیل و تکریم و تعریف کردند کارهای بسیار خوبی است اما ای کاش در زمان حیات آن شهید این خدمات، برجستگی‌ها، فعالیت‌ها و خستگی ناپذیری را می‌دیدند و انصاف را رعایت می‌کردند.

ایران اسلامی در برابر فشارهای سیاسی از حقوق مسلم خود کوتاه نخواهد آمد

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه مسئله فلسطین از دیگر نکات فرمایش رهبری بود، گفت: رژیم صهیونیستی علیرغم همه جنایات و حملات بر علیه مردم مظلوم فلسطین و غزه طی هشت ماه گذشته، اما به هیچیک از اهداف خود دست نیافته است و در حال حاضر در باتلاق که گیر افتاده دست و پا می‌زند.

وی با اشاره به تصویب قطعنامه پیشنهادی فرانسه، انگلیس و آلمان علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران اسلامی در شورای حکام آژانس بین المللی گفت: این قطعنامه در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی است تا بتوانند چند صباحی افکار عمومی مردم را از جنایات‌ها و نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه و مسئله مقاومت منحرف کنند.

وی با بیان اینکه دشمنی‌های دشمنان با نظام اسلامی تمام شدنی نیست وبا لبخند به دشمن نیز کارها پیش نمی‌رود افزود: باید برای همه دشمنان کشور ما ثابت شده باشد که ایران اسلامی در برابر فشارهای سیاسی از حقوق مسلم خود کوتاه نخواهد آمد و کشورهایی که رویکرد فشار را راهکار خود قرار داده‌اند در اشتباه هستند و تنها راه تعامل و همکاری با ایران است.

لزوم رفع موانع ازدواج آسان

امام جمعه گناوه با اشاره به اول ذی الحجه سالروز پیوند آسمانی حضرت امیرالمومنین علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و روز ازدواج گفت: ازدواج آسان یکی از نیازهای امروز جامعه است و همه باید برای برطرف کردن موانع آن تلاش کنند.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: امروزه چشم و هم چشمی‌ها، تفاخرها، اسراف، تشریفات زائد و تجملات در مراسم ازدواج‌ها بیشتر دیده می‌شود که قطعاً همه اینها به عنوان آسیب است و باعث بالا رفتن سن ازدواج جوانان می‌شود.

وی ادامه داد: اساتید دانشگاه‌ها، حوزه‌ها، صدا و سیما و رسانه‌ها وظیفه دارند در این زمینه کمک کنند و دولت هم تلاش‌هایی برای فراهم کردن زمینه اشتغال و مسکن جوانان انجام می‌دهد.

وی گفت: فرهنگ واسطه گری نیز که در گذشته در امر مقدس ازدواج بسیار پرکاربرد بوده امروزه کمرنگ شده که باید احیا شود.

امام جمعه گناوه گفت: در شهرستان گناوه برنامه‌ها و مراسم مناسب و در شأن امام راحل به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد برگزار شد و کاروان زائران ارتحال امام نیز از شهرستان اعزام شدند که از فرماندار شهرستان گناوه، معاونان، سپاه ناحیه و همه دست اندر کاران برگزاری برنامه و مردم شهرستان برای حضور و همکاری در برنامه‌ها تقدیر می‌شود.

کد خبر 6129386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha