۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۰

گزارش «مجله مهر» از بازی «همستر»؛

نه یک سنت، نه یک ریال!

نه یک سنت، نه یک ریال!

برخی معتقدند سازندگان همستر ممکن است در ازای طراحی یک بازی ساده، به بیگ‌دیتا یا کلان داده دست پیدا کنند و در آخر هیچ یک از کاربران خود را در این ثروت بزرگ سهیم نکنند؛ نه یک سنت، نه یک ریال!

خبرگزاری مهر؛ گروه مجله: احتمالاً همین حالا که این مطلب را می‌خوانید، پیامی از طرف دوست یا آشنایی برای شما فرستاده شده تا شما را به بازی «همستر کمبات» دعوت کنند؛ یا اگر عضو پیامرسان تلگرام باشید، پیوستن تعداد زیادی از مخاطبان شما به تلگرام در روزهای اخیر برایتان سوال‌برانگیز شده است.

همه ماجرا مربوط به یک بازی است که به صورت یک ربات در پیام‌رسان «تلگرام» در دسترس قرار گرفته است. همستر کمبات که در تاریخ ۶ فروردین ۱۴۰۳ (۲۵ مارس ۲۰۲۴) به صورت رسمی معرفی شد، مخاطب‌های زیادی را در دنیا به خود جذب کرده است. حالا این روزها شاهد فراگیری چشم‌گیر آن بین مردم کشورمان هستیم.

این بازی، یک پروژه در حوزه ارزهای دیجیتال است که با استفاده از پلتفرم تلگرام ادعا کرده است روشی جدید برای کسب درآمد از طریق بازی‌های موبایلی را ارائه می‌دهد. این بازی که بر اساس مدل کلیک کن و کسب کن (Tap to Earn) عمل می‌کند، به کاربران اجازه می‌دهد تا با ضربه زدن بر روی صفحه گوشی‌های موبایل خود ارز همستر تلگرام را جمع‌آوری کنند. همستر به کاربران خود وعده داده که آنها را ثروتمند می‌کند؛ حالا افراد زیادی روی صفحه گوشی‌های خود ضربه می‌زنند به امید آنکه روزی بتوانند سکه‌هایی که در بازی جمع می‌کنند را به پول واقعی تبدیل کنند.

همستر کمبات توانست در مدت کوتاهی یعنی حدوداً دو ماه پس از راه‌اندازی یک میلیون کاربر فعال را جذب کند. این بازی تبدیل به بزرگترین کانال تلگرام با ۱۱.۲۵ میلیون مشترک شده است. همستر در توئیتر یک صفحه رسمی دارد که تا این لحظه بیش از ۶ میلیون کاربر آن را دنبال کرده‌اند.

علیرغم همه این استقبال‌ها از بازی جدید تلگرامی، می‌توان گفت تا این لحظه تبدیل کردن سکه‌های همستر به پول واقعی چیزی شبیه به یک سراب است چرا که هنوز پروژه این بازی در صرافی‌های دنیا تعریف نشده و بدون معادل‌سازی در صرافی‌های رسمی این فقط یک بازی بوده که میلیون‌ها نفر را ساعت‌ها اسیر خود کرده است؛ بدون آنکه از کاری که می‌کنند دست کم به عنوان یک «بازی» لذت برده باشند.

با همه اینها و اگر هنوز خبری از پول در دنیای واقعی نیست، این بازی به صورت تصاعدی افراد بیشتری را به خود جذب می‌کند. یکی از دلایل این موضوع آن است که همستر گزینه‌هایی به کاربران خود ارائه داده که آنها را تشویق می‌کند دیگران را به این بازی دعوت کنند و سکه‌های بیشتری کسب کنند. بنابراین افرادی که امید به ثروتمند شدن از طریق این بازی دوخته‌اند، از اطرافیان خود دعوت می‌کنند به همستر بپیوندند. علاوه بر تبلیغ چهره به چهره کاربران، موج گسترده واکنش‌های کاربران در فضای مجازی توجه‌های زیادی را به سمت این بازی جلب کرده است.

همستر؛ نه اولین نه آخرین

پیش از این رمز ارزهایی مانند «یس کوین»، «تپ سواپ» و «نات‌کوین» به وجود آمده بودند که ساز و کاری شبیه همستر کامبت داشته‌اند. شباهت‌های این چهار ارز در استراتژی‌های جذب کاربر و رویکردهای بازاریابی آن‌ها نهفته است. همه این ارزها از پلتفرم‌های اجتماعی محبوبی مانند تلگرام برای ایجاد جوامع فعال و مشارکتی استفاده کرده‌اند. این استراتژی به آن‌ها امکان داده تا به سرعت تعداد زیادی از کاربران را جذب کنند و با ارائه بازی‌ها و پاداش‌های تشویقی، تعامل کاربران را افزایش دهند.

نات کوین (Notcoin) به عنوان یک پدیده جدید در دنیای ارزهای دیجیتال، در نوامبر ۲۰۲۳ معرفی شد. این ارز دیجیتال به کاربران امکان می‌دهد تا از طریق بازی در پلتفرم تلگرام توکن‌های نات‌کوین را کسب کنند. بازی نات کوین با مکانیزمی ساده به سرعت توانست توجه کاربران را به خود جلب کند.

نه یک سنت، نه یک ریال!

یس کوین (Yescoin) ارز دیجیتالی دیگر است که به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از حساب کاربری تلگرام خود به استخراج این ارز بپردازند. فعالیت رسمی یس کوین از تاریخ ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۴ آوریل ۲۰۲۴) آغاز شد. تاکنون تیم توسعه‌دهنده هیچ تاریخ مشخصی برای لیست شدن این ارز در صرافی‌ها اعلام نکرده‌اند، بنابراین هنوز قیمتی برای یس‌کوین تعیین نشده است.

تپ سواپ نیز در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ (۸ مارس ۲۰۲۴) راه‌اندازی شد، یک پروژه نوظهور در حوزه امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) است. این پروژه نیز با ارائه یک پلتفرم بازی‌گونه در بستر تلگرام به کاربران امکان می‌دهد تا با ضربه زدن بر روی صفحه نمایش توکن‌ها را جمع‌آوری کنند.

نکته مهم درباره این ارزهای دیجیتال آن است که تنها یکی از آنها توانست وارد صرافی‌های دیجیتال شود؛ اما دیگر بازی‌های رمز ارزی هنوز به کاربران خود این قابلیت را نداده‌اند.

نکته مهم‌تر آن است که بازی‌های دیگر که نتواستند یا نخواستند توکن‌های‌شان را وارد صرافی‌ها کنند، ساز و کاری ایجاد کردند که از طریق آن توکن‌ها را نه مستقیماً به دلار؛ بلکه ابتدا به ارزهای دیجیتال دیگر تبدیل کنند. اما برای این کار، کاربر باید هزینه‌های سنگین دلاری بپردازد.

کسی هنوز نمی‌داند همستر هم مثل بسیاری بازی‌های دیگر، دست‌های خسته از ضربه زدن کاربران خود را در پوست گردو خواهد گذاشت یا با واسطه‌های پر هزینه دلاری آنها را به درآمدهای ناچیز خواهد رساند. به نظر می‌رسد بازار این بازی‌ها که هر از گاهی سر و کله‌شان پیدا می‌شود و به کاربران سراب ثروتمند شدن می‌فروشند فعلاً داغ است؛ همستر اولین نیست و قطعاً آخرین هم نخواهد بود.

تاریخچه بلندبالای بلندپروازی

قدیمی‌ترها حتماً «گلد کوئست» را به یاد دارند؛ شبکه‌ای با قول پولدار شدن سرمایه گروه قابل توجهی از مردم را بالا کشید. بعد از آن نیز نمونه‌های مشابهی که اتهام کلاهبرداری به آنها نمی‌چسبید اما ساز و کار مشابهی داشتند بار دیگر تکرار شد. متولدین دهه هفتاد به قبل شاید بیشتر به خاطر داشته باشند روزهایی که «نتورک مارکتینگ» یا «بازاریابی شبکه‌ای» در ایران کاری شبیه به این بازی‌ها را می‌کرد. فضایی که برای گروه‌های مختلف جامعه به خصوص جوانان رویاسازی می‌کرد و آنها را با شعارهای بلندپروازانه از جهان واقعی فاصله می‌داد. وعده می‌داد که به جای سی سال کار کردن، شش ماه یا یک سال دیگر بهترین ماشین رویاهایت را خواهی خرید و به عنوان موفق‌ترین فرد خانواده و اطرافیان الگوی دیگران خواهی شد.

کمبود فرصت‌های شغلی، ناامید از پشرفت و البته بلندپروازی باعث شد افراد زیادی در نتورک مارکتینگ شروع به کار کنند. اما تفاوت نتورک مارکتینگ این بود که دست کم فرد به چند ماه یا یکی دو سال کار کردن متمادی و سخت‌کوشانه دعوت می‌شد و ادعا می‌کرد بعد از مدت کوتاهی سخت کار کردن به ثروت خواهی رسید؛ چراکه با تشکیل شبکه‌ای از فروشندگان به صورت مستمر درصدی از فروش افراد زیر مجموعه نصیبت خواهد شود و تو از یک سال دیگر بدون تلاش خاصی، سرگروه تیمی از فروشنده‌ها هستی که برای تو ثروت می‌سازند!

نکته آن است که در زمان نتورک مارکتینگ کالایی وجود داشت، فعالیتی وجود داشت و تلاشی رقم می‌خورد؛ اما با این حال اکثریت کسانی که وارد این فضا شدند به اعتراف خود سرمایه‌های خرد و کلان مادی و معنوی خود را از دست دادند و از حضور در نتورک مارکتینگ به عنوان یک ورشکستگی یاد می‌کنند. حالا اگرچه آتش تنور بازاریابی شبکه‌ای کم‌جان شده اما هنوز هم ادامه دارد.

بعد از همه اینها ارز دیجیتال، برای بسیاری از ایرانیان به یک شکست تلخ تبدیل شد. مردمی که بدون تخصص و شناخت وارد یک بازار پر خطر شدند و سرمایه‌های اقتصادی خود را از دست دادند.

نتورک مارکتینگ، گلد کوئست، ارز دیجیتال و تجربه‌های دیگر شبیه به این، چه در قالب «کلاهبرداری» تعریف شوند و چه نشوند؛ نشان از یک حقیقت نهفته در بطن جامعه دارند. حقیقتی که فریاد می‌زند گروه قابل توجهی از مردم باور دارند می‌توانند راه صد ساله را یک شبه بروند و نه تنها از تجربه‌های اطرافیان درس نمی‌گیرند بلکه از شکست‌های قبلی خود نیز عبرت نمی‌گیرند.

حالا این گروه با رونمایی نسخه جدیدی از «رویاباوری» امید دارند حتی بدون تلاش‌های یک سرگروه نتورک مارکتینگ برای جمع‌آوری زیرمجموعه، فقط و فقط با ضربه زدن روی گوشی می‌توانند ثروتمند شوند.

نه یک سنت، نه یک ریال!

نه یک سنت؛ نه یک ریال

همان طور که بالاتر گفته شد کسی هنوز نمی‌داند واقعیت پشت ماجرای همستر یک دروغ بزرگ پنهان شده است یا قرار است رؤیای افراد بسیاری نفر را تعبیر کند. اگر فرض خوش‌بینانه دوم واقعیت باشد میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا به ساده‌ترین راه ممکن ثروتمند می‌شوند. اما اگر فرض اول درست باشد و این بازی، صرفاً یک تلاش بازاریابی برای جذب مخاطب به تلگرام باشد، چه اتفاقی می‌افتد؟ هیچ؟

کاربران با ورود به چنین فضایی کیف پول دیجیتال خود را به این برنامه متصل می‌کنند؛ اما همین اقدام یکی از حساس‌ترین مسئله‌های مطرح درباره این ماجرا است. در حقیقت تضمینی وجود ندارد که کیف پول دیجیتال شما معتبر شناخته شود و ممکن است بدون هیچ توضیح خاصی سکه‌های شما غیر معتبر و غیر قابل تبدیل به ارز باشد.

فارغ از اینها، موضوع مهم دیگر، بحث امنیت اطلاعات کاربران است. کارشناسان زیادی در دنیا این روزها ابراز نگرانی می‌کنند که همه این داستان می‌تواند یک تله برای جمع‌آوری یک «بیگ دیتا» به صورت کاملاً رایگان باشد. «کلان‌داده» یا بیگ دیتا یک سرمایه مهم در جهان دیجیتال این روزها شناخته می‌شود و مانند یک معدن از طلا و جواهر در دنیای تکنولوژی ارزش دارد. سازندگان همستر ممکن است در ازای طراحی یک بازی ساده، به چنین معدنی دست پیدا کرده باشند و در پایان هیچ یک از کاربران خود را در این سود کلان سهیم نکنند. نه یک سنت؛ نه یک ریال!

ریسک متوسط پول؛ ریسک بزرگ امید

همه‌گیری این بازی نکته مهمی است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. کوچک و بزرگ، زن و مرد، پیر و جوان، بیکار و شاغل، تحصیل‌کرده و بی‌سواد، این روزها پیام پیوستن به تلگرام نشان می‌دهد این ماجرا به گروه خاصی از محدود نمی‌شود. گروهی از مردم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی محتواهای طنز بسیاری در مورد همستر کمبات تولید کرده‌اند. یک کاربر نوشته است: «مش غلامحسنی که ۳ سال پیش مرده هم به تلگرام پیوست!» کاربر دیگری نوشته بود: «ادعا می‌کنید پولدار هستید؛ اما پیام پیوستن به تلگرام‌تان آمده دوستان!»

با همه اینها می‌توان ادعا کرد جوان‌ها و نوجوان‌ها بیش از سایر گروه‌ها جذب همستر شده‌اند و به آن امید بسته‌اند. نباید فراموش کرد افرادی موضوع را آن قدرها جدی نگرفته باشند و صرفاً به چشم یک بازی به همستر نگاه کنند که ساعاتی از روز را خرج آن می‌کنند. اما آنها هم درگیر شده‌اند و به نوعی نمی‌خواهند اگر ماجرا واقعی باشد سر آنها بی‌کلاه بماند.

تا این لحظه ادعا بر این بوده که همستر فقط یک بازی برای سرگرمی است و نیازی به سرمایه گذاری مالی ندارد. برخی کارشناسان ارز دیجیتال می‌گویند تا زمانی که این فقط یک فعالیت سرگرم کننده باشد، شاید ارزش امتحان کردن داشته باشد. آنها معتقدند پروژه همستر سطح ریسک متوسط دارد؛ اما جالب است بدانید اخیراً یک فیلم در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن یک معامله‌ای بین ۴میلیون سکه همستر و یک دستگاه ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۸ صورت می‌گیرد!

محتواهای شبیه به این در شبکه‌های اجتماعی زیاد است که نشان می‌دهد جوانان زیادی بیش از یک سرگرمی به همستر دل بسته‌اند و حاضرند هزینه‌های چند میلیونی برای تقویت شانس خود بپردازند. همین طور در موارد بعدی؛ افرادی در پلتفرم «دیوار» پروفیت بالای یک میلیون را ۵۰ میلیون قیمت گذاری کرده‌اند. اگر این شرایط ادامه داشته باشد ورود دستگاه‌های نظارتی شرط است. اگر همستر هم تو زرد از آب دربیاید، برای تعدادی ریسک متوسط مالی و برای بسیاری از افراد ریسک بزرگ از دست دادن دوباره امید را به همراه خواهد داشت.

یکی از کاربران در واکنش به ماجرای همستر نوشته است: «یکی از بچه‌ها می‌گفت: هر جا دیدی چیزی رایگان است، این را بدان بدون محصول خود تو هست!» در پایان باید یادآوری کنیم که تعداد از افرادی که در حوزه ارز دیجیتال فعالیت دارند معتقدند پروژه تیم ما این پروژه همستر به احتمال قریب به یقین در پایان اعلام می‌کند تمام این‌ها یک «بازی» بود و خوش گذشت..!!

نه یک سنت، نه یک ریال!

کد خبر 6129591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      وقتی همستر در صرافی ها نقد شد بهت میگم چند دلار میشه، خبرنگار بی اطلاع
      • علی ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
        شتر در خواااب بیند پنبه دانه 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      • علی IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
        شتر در خواااب بیند پنبه دانه 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      • ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
        همین الان نات کوین رو به صورت شخصی میخرن من از دو تا اکانت چهل میلیون نقد کردم حسادت می‌کنن مردم ایران مفتی پول در بیارن
      • IL ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
        خب باشه شتر ببینه پنبه دانه حالا چرا انقد استیکر خنده گذاشتی معلومه داری حرص میخوری و البته حسادت داری همین الان همه دارن نات کوین می‌فروشن رییس تلگرام تایید کنه معتبره یا رسانه های ایران ؟!
      • حسین ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
        43 83
        اصلا گیرم نقد شد فکرمیکنی یه کیسه دلاربهت میدن فقط بخاطر چنددلار اینهمه عجزو ناله می کنید
      • Esh IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
        😂😂 از کجا معلوم خبرنگار خودش هم همستر نداره.
      • د IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
        من ۲۱۳میلیون از نات کوین در آوردم به هرکسی هم گفتم به حرفم گوش نداد.
      • بکن بورس ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
        79 24
        یالا ایرانی کلیکم کن🐹
      • محمد ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
        41 23
        خوب
      • م.ب ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
        74 60
        چقدر بخشی از مردم ما خواب هستن. رو چه حساب بهتون پول بده. بابا رهبران حقیقی این جهان همیشه هدفشون فقیر نگه داشتن مردم جهان هستش. چطور ممکنه یه برنامه ساده بتونه شمارو بی دلیل پولدار کنه؟! گیرمم کرد اونا میشنن ساکت که تو پول گیرت بیاد؟! نهایتش خیلی خوش بینانه نفری ۱۰ دلار سود کنید که اونم پول وقتی که گذاشتید نمیشه
      • علی ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
        4 1
        شما که گفتی چرا باید بی دلیل شما رو پولدار کنه یکم اطلاعات جمع کنی بد نیست. حالا کار ندارم همستر برا مردم پول میشه یا نمیشه ولی هرچقدر هم به کاربرانش پول بده بی دلیل نداده تو این ماجرا تلگرام و شرکت همستر به قدری سود کلان کرده که منو شما تو ذهنمون نمیگنجه حالا هرچقدرپول بده از دریا یک قطره داده
    • عباس ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      مردم پول مفت دوست دارن ده بار هم کلاه سرشون بره ادب نمیشن
      • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
        الان چه کلاهی سرشون میره مثلا؟
      • ممد ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
        مگه برای نات کوین سرشون کلاه رفت
      • گمنام ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
        نه اینکه تو دوست نداری؟ ضمنا پول مفت نیست تازه پول مفت هم زحمت میخواد
      • ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
        امسال تو هم حرف مفت زدن دوست دارند
      • سعید ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
        مردم پول دوست دادن ولی نه از نوع مفت اگه اینجوری بود دوشیفت کار نمی کردن امثال تو پی پول مفت هستید،مطمئن باش همستر به زودی لیست میشه، و بعدش تو هم خودت الان همستر و داری بازی میکنی پس سیاه بازی درنیار عمو _
      • علی ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
        عباس آقا دوست من از نات کوین ۱۲۰ میلیون تومن پول دراورد
      • IL ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
        79 28
        اتفاقاً مردم ایران زرنگ شدن مردم ایران می‌دونن رییس تلگرام آدم صادقی است
      • جواد رضایی IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
        39 15
        وقتی سواد کافی نداری و دوست داری اظهار نظر کنی، دقیقا میشی عین جناب آقای روح الله مومن زاده که با نظر کارشناسی گهربارشون موجبات شادی مردم رو رقم زد
      • علی ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
        2 1
        حالا کار ندارم پول بشه یا نشه اما حتی اگرم هیچی نشه بازم ضرر نکردیم چون نه وقت گذاشتیم نه انگشت به شکم همستر زدیم هیچ کاری هم نکنی روزانه چند ملیون با کد میاد بالا هفت هشت ملیون هم با حاضری روزانه میاد پروفیت هم بالا ببری خودش اتومات استخراج می‌کنه دیگه حالا پول بشه که عالی نشه هم چیزی ازدست ندادیم
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      سلام علیکم بالاخره دوباره ماجرای یهودیت است! با تشکر مهرداد آقائی
      • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
        توهم توطئه تمام شدنی نیست.... شما چرا از این ماجراها برای اونها نمیتونید بسازید؟ ماجرایی که مردم اون قوم رو به سمت آموزه های خودتون ترغیب کنید؟ آهان، تو نگه داشتن جوانهای خودمون موندید؟ پس بهتر نیست به جای مصرف توهم زای زیاد برای جوانها کاری کنید که امیدشون به یه اپ فیلتر شده از شماها بیشتره؟
      • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
        من دوست دارم بدونم آدم چقدر باید از لحاظ هوشی خنگ باشه که یه همچین استدلال هایی گنگ و بی معنا جواب سوالاتش باشه.با کیا شدیم ۸۰ میلیون!!
    • ناشناس IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      این حرفها را به کسانی بگویید که مردم را به بورس دعوت و بعد سرمایه آنها را دود کردند و حالا هم چنان جسد بورس را لگدکوب می کنند که دیگر سربلند نکند، وقتی جایی برای بدست آوردن لقمه نانی نگذاشته اید، چه انتظاری دارید؟
      • رضا IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
        83 8
        شیر مادرت حلالت
      • spi IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
        53 1
        درود بر شرفت واقعا هیچ کس حرفشو نمیزنه
      • حامد IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
        0 0
        ای درود به سرقت بشخصه ۶سال پول کارگریم پودر شد هنوز روم نشده بگم به کسی
      • ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
        0 0
        عالی گفتی بخدا سرمایه ده ساله زندگیمون سوخت شد وقتی هم میگی میگن اگه سوادشو نداشتی چرا وارد شدی اتفاقا سوادشم داشتیم تو ایران دولت هر بلایی سره مردم بیاره بعدش میگه مقصر خودتونید نه ما.الهی که که جیززززز جیگر بگیرن ۱۹
      • علیرضا ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
        3 1
        چرا عین امام و راهنما صحبت می‌کنی 😂😂😂😂
    • صلاح الدین حیدری IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      وقتی نات کوین پول شد همستر هم پول میشه لطفا نظر نده
      • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
        نات کوین پول نشد په خوابی
      • IL ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
        20 18
        پس خوابی نات کوین رو شخصی دارن میخرن و من فروختم په خوابی
      • محمد ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
        23 5
        دوست عزیز نات کوین داره معامله میشه تو کریپتو اول راهه و دیری نمیرسه که به بیت کوین ام میرسه
      • هموطن IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
        21 6
        در پاسخ ۱۵ دقیقه بامداد عرض کنم شما بیخبرید .نات کوئین پول شد و خیلیا گرفتن مثل خود من و اگر نگه می‌داشتیم الان ۳ برابر سود میکردیم.شما رو گوشیت ضربه نزن بزار ما بیکاران اینکارو کنیم.
      • علی ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
        21 5
        نات کوین خوبم پول شد تو بیشتر صرافی ها لیست شد پولشم خوردیم تو از چی میسوزی نکنه نتونستی بگیری شرط میبندم از تمام فامیلات جوین تلگرامشون اومده
    • ایرانی ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      کلاه برداری هم باشه باز شرف داره به بورس ک دیگه هیچکس سمتشم نمیره
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      چرا هر چیز جدیدی میاد مقابلش جبهه میگیرید؟! فعلا که استعداد و نیروی جوون ایرانی انقدر بلااستفاده مونده که اگر پولی از این بازی هم درنیاره ضرر نکرده... از طرف یک تحصیل کرده دانشگاه های تراز اول
      • نیلوفر IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
        17 64
        جناب تحصیلکرده !!! ضرر اولش آرتروز انگشتان, دوم نور چشماتو میگیره , سوم وقت با ارزشتو
      • فرید IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
        0 0
        جناب تحصیل نکرده اگر میخواست باعث آرتروز انگشت بشه الان همه پیانیستا آرتروز انگشت داشتن😃😄😁
      • علی ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
        2 1
        این نیلوفر که گفتی ضرر آرتروز انگشتان شما اصلاً لازم نیست انگشت بزنی فقط روزانه حاضری بزن توده روزهف هشت ملیون سکه میشه روزانه شیش ملیون سکه هم ازکارتها وکدمورس میگیری باهمین سکه هاپروفیتوبالاببری خودش اتومات ساعتی تایک ملیون سکه هم استخراج می‌کنه اصلاًیکبارهم روهمسترکلیک نکن پول هم ندن ضررنکردی
    • محمد طاها ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      وضع خنده دار اینه این همستر کوین از وضع بورس ایران ثبات بیشتری دارد
    • حامد IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      75 13
      داداش من نات کوینش شد 200 میل تومن بعد میشه بگی تو این وضع اقتصادی الان این مقدار چقد گره باز کرد از ما
    • میکائیل ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      45 22
      بنظر منم هزینه کردن و وقت زیاد گذاشتن برای این بازی درست نباشه. در کل همه هموطنان هر دو دیدگاه رو در نظر بگیرند اولیش همستر کمباد فقط یه بازیه که در این صورت سرمایه گذاری خاصی روش نمیکنن دیدگاه دومم اینکه ممکنه واقعا ارزشمند بشه پس قسمتی از اوقات فراغت رو بازی کنن و سکه جمع کنن
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      از بورس شما که بهتره
    • اسماعیل ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      82 12
      شما سعی کن راجع به سراب بورس صحبت کنی
    • مهرداد ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      والا ما هزینه ای نکردیم و تا اخر با تلگرام هستیم همون طور که نات تبدیل به پول کردیم و پولش خرج زندگی کردیم اینم به امید خدا پول شد میزنیم به یه دردی
    • حبیب ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      168 9
      دستگاههای نظارتی زمان بورس کجا بودن !! اون موقع دولت آگاهانه سر مردم کلاه گذاشت!!
      • ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
        دولت سر مردم کلاه گذاشت یا فرصت طلب هایی که سواد بورس نداشتن و مثل بچه ها میخواستن یک شبه به همه آرزوهاشون برسن سراسیمه تمام زندگیشون رو وارد بورس کردن و بعد هم به جای پذیرفتن مسئولیت طمع و بیسوادی خودشون مثل همیشه دنبال گردنی برای انتقال تقصیر به اون گشتن و چی بهتر از یه ماهیت حقوقی متغیر؟
      • علی IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
        16 5
        حبیب جواب من به شما نیست جواب من به کسیه که با کامنتت جواب نوشته است ‌ . اخه من نمیدونم توی بورس چجوری وارد بشن که پول ادم نره وقتی مردم پولشون و روز به روز از کشورهای جنگ زده هم داره ارزشش میفته پایین تو بگو چیکار کنن اون کسی که پولشو اورد تو بورس به دولت اطمینان داشته
    • aaaaaaa ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      وقتی اقتصاد مملکت رو به بدترین شکل ممکن تبدیل کردین و معیشت همه رو داغون کردین، طبیعیتا باید انتظار داشته باشید که مردم و جوونا برای درآوردن پول دست به هرکاری بزنه
    • سعید ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      52 10
      یکی میگه حرام یکی میگه هروقت ملت کوین پول شد همستر تبدیل به پول میشه ،یکی داستان سرابی می‌کنه ولی در جواب همه اینها این است که خیلی ها نان کوین استخراج کردند و تبدیل به پول شد
    • عباس IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      18 54
      چیز رایگان‌نداریم همستر سود زیاد برای تلگرام وسود کم برای مردم و ضرر برای بعضی خواهد بود. مشابه نات کوین
      • ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
        20 1
        میخا اندازه تلگرام سود کنی با دوتا انگشت زدن ؟! نوش جان تلگرام باشه جای حسادت به زمین و زمان راجب ابر مالیات دولت از مردم فلاکت زده ایران صحبت کن که میگیره و خرج مردم نمیکنه لااقل تلگرام اگر سود کمی به ما میده چیزی از ما نمیگیره ،
    • کاوه ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      62 10
      ماهم حرفه ای شدیم وفهمیدیم که به کجا وچه کسی باید اعتماد کنیم وکیا ازاول بهمون دروغ گفته اند وهنوز هم ادامه میدهند بقول معروف اش اینقدر شور شده که خان هم فهمیده پس اهن سرد نکوب
    • مرتضوی ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      96 12
      خدا لعنت کند کسیکه سال 98 تو تلویزی.پ مردم ایران را به بورس.دعوت کرد و همه ما را شرمنده زن و بچه ها مون کرد. به حق محمد و آل محمد
      • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
        9 14
        کاش محمد و آل محمد به جای گرفتن حق امثال شما، یه پولی بهتون میدادن تو قرآن هم میگه روز قیامت مردم میگن تقصیر شیطان بود و شیطان میگه من گفتم تو چرا انجام دادی، انتخاب خودت بود. ... هایی که هنوز یاد نگرفتن مسئولیت کار و انتخاب های خودشون رو بپذیرن رو چه به سرمایه گذاری؟!
    • کوروش کبیر IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      47 7
      مهم نیست پول است یا ن کار مردم را بجایی رسوندن که مردم به هر روزنه‌ای میزنند تا بلکه از این ذلت بیرون بیان
    • کوروش کبیر IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      21 3
      اینا را کسانی ببینند که با تومان ۴۲۰۰مردم دلار خریدن
    • حرفه ی IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      28 6
      دنیا بسمت ارز دیجیتال رفته و کار کاربران در این برنامه بنظر شما بازی (بازی نیست )میروند تبلیغ حساب میشود بجای هزینه الکی برای تبلیغ بهترین کار در دنیای امروزی همین کاری بود ک نات کرد و همستر و یس داره انجام میده ! اقتصاد ما بیمار است
    • سالار IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      64 7
      چرا مردم برا این بازی ک معلوم نیس چیزی دستشونو میگیره یا نه هجوم اوردن؟ بخاطر بدبختی نیس؟ بخاطر یه تومن درامد بیشتر نیس؟, کسی ک نتونه مایحتاج زندگیشو تو یه مملکت بدست بیاره طبیعتا به راه های دیگه ای متوسل میشه، یعنی این مردم به این مسئولین بی کفایت اعتمادی ندارن دگ، ولی به یه ربات چرا، التماس تفکر
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      7 42
      همشون شعر آخه تا حالا از گولدکویست گرفته تا همستر که آخرش کی پول دستش اومده
    • بی نام ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      62 6
      اگه همستر جوایز رو نده و کلاهبرداری باشه تلگرام تمام رباتاشو از دست میده و بدجوری ضرر مالی می‌کنه پس تلگرام برای اینکه کاربراشو برای کسب درآمد از اینستاگرام به سمت خودش بکشونه قطعا ارز دیجیتال رو خواهد داد ربات های تلگرام بشدت زیاد شدن و این بهترین فرصت برای تلگرام که از اینستاگرام سبقت بگیره..
    • سامان IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      42 4
      با نهایت احترام میگم امثال شما هم واسه نات کوین مارو مسخره میکردن ، الان هر نات کوین هزار تومن قیمت داره!!!!
    • پریسا US ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      26 7
      بورس مساوی با گزارشهای صوری و دروغ و کلاهبرداری از مردم.
    • عشقی الهی فلج بشی ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      35 4
      با ۵۰میلیون ضرر از بورس خارج شدم و تمام ایردراپ ها رو نصب کردم ولی دیگ توف هم‌تو بورس نمیندازم
    • エルファン ネ。 ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      19 6
      من اگه جای سازنده همستر بودم باید ۱۰۰ درصد احمق می‌بودم که نیام و همستر رو تبدیل به یه ارز دیجیتال کنم فکرش رو بکن یه ارزی باشه که فقط تو می‌تونی تولیدش کنی ، انگار بانک مرکزی مال توئه
    • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      22 4
      این رمز ارز حسن های مختلفی دارد اول پولی بابتش نمی دهی دوم منشا آن خارج است پس سرمایه مملکت بیشتر میشه نه کم از کسی چیزی کم نمی شود فقط با عضو شدن در گروه های تلگرامی دنبال کننده های آن کانال ها زیاد می شوند پول تبلیغاتی که از شرکت ها می گیرند بیشتر می شود و به مردم سهمی از مشارکت به آنها میرسه
    • سعید ۰۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      35 6
      جای تعجب داره ک دستگاهای دولتی اینقد زوم کردن رو این بازی و اینکه همشون ی هدف دارن اونم ک به همه بفهمونن که این بازی له مرحله نهایی ک لیست شدن توی صرافی هست و پرداخت توکن به کسایی که این بازی رو انجام میدن نخواهد رسید و کلاهبرداری میباشد ، ای کاش در مورد کوروش کمپانی و ... اینقد دقیق بودن
    • ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      6 12
      شتر در خواب چی می بینه ؟
      • یاسر IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
        11 8
        شتر خواب نمیبنه، شتر فقط دم در خونه همه میخوابه 😉
    • یاسین وثوقی ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      25 9
      سلام جناب خبر گزار الان چون این همستر به نفع مردم ایرانه ، الان بهانه میارید که همستر این جوره اون جوره ، خب اون مسولین اون بالا بالاها به مردم کمک کنند دیگه ،
    • ایرج جهانی ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      38 4
      فکرنکنم تلگرام با آبرو و اعتبار چندین ساله اش بخواد بازی کنه و این ارز هم مثل نات کوین روزی به پول نقد تبدیل میشه، البته نظر شخصیمه
    • مسعود ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      10 13
      برای من باز شده میتونم ارز رو بگیرم
      • ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
        5 1
        هنوز براش قیمت تعیین نکردن تو چی میگیری. ؟چرا دروغ میگی آخه؟
    • ناشناس ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      7 19
      خوب اینم در نظر داشته باشیم که یک درصد پول شد اخه کدوم خنگی میاد واسه ۱۰۰ میلیون آدم پول بده مگه از پولش سیرشده باشه اونم یه کشور بیگانه درنظر داشته باشید که اون نات کوینم که همه میگن پول شد واینم پول میشه قضیه ش کلا فرق داره چون واقعا نات کوین یک سوم همسترم عضو نداشت نات کوین ۵ میلیون سکه نمی داد
      • جعفر حقیقت خواه RO ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
        1 0
        کسی از جیبش پول نمیده شما با ساختار سیستم بلاکچین آشنا نیستی پس نباید دربارش نظر بدی . تنها چیزی که میبینی این باشه که یه فرصت بوجود اومده که ممکنه بهت یه پولی بده پس براش در روز وقت کمی قرار بده و جبهه منفی علیه هر چیزی جدیدی نگیر
    • ناشناس IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      8 17
      یه واقعیتی که من چن روزه بهش فکر میکنم چرا این بازی داره نزدیک انتخابات این جور راه اندازی میشه خودشم وقتی تلگرام رو باز میکنی اونایی که اصلا انتظارش رو نداره وارد تل شدن به نظر من جای شک داره خوب انشالله که همه به پول برسن و همشون فرضیه باشه
      • فاطمه ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
        0 0
        این بازی نزدیک انتخابات راه اندازی نشده انتخابات براثرحادثه با این بازی همزمان شده
    • ... IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      22 8
      مردم : نات کوین نقد نمیشه این فقط بازیه 🤡 نات کوین : دوباره :
    • ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      27 4
      رفیق من از نات کوین ۴۰۰ دلار پول گرفت البته هیچوقت فکرش نمیکرد تبدیل به پول بشه برای همین وقت نزاشت وگرنه به راحتی میتونست بالای ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون در بیاره الان افسوس میخوره اما وقتش گذاشت برای این یکی امیدوارم اینم مثل قبلی به پول تبدیل بشه
    • تسنیم IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      6 8
      خلاصه ماجرا.این یه بازیه که بعضیا میرن توش اما چون با ادرس مردم واردش میشن هکرا هم میتونن واردش بشن، یعنی بازیش امنیت بالایی نداره. حالا اینکه به ثمر میشینه یا نه رو نمیدونم اما میتونه از اعتیاد مردم به بازیه سو استفاده کنه مثل اینستاگرام تا الان مردمو معتاد کرده تا همین روزا تبلیغات رو وارد ریلزاش
    • میلاد DE ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      31 10
      عجب تلگرام فیلتر شده حرفی ازش نیست ولی از همستر میگید که فلان و بهمان شما اول یه نگاه به وضعیت اقصاد ایران کنی میفهمی اینقدر فقر و بدبختی کشیدن که حاضر شدن وقت بزارن براش حالا شما بخوای اینم انکار کنی بازم مردم قبول نمیکنن
    • سورنا ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      11 4
      پیشنهاد میکنم اول در مورد رمزارزها اطلاعات کسب کنید بعد نظر بدید ، من این ربات رو نه رد میکنم نه تایید چون کپی کاری هست که نات کوئین انجام داد ولی در بازار رمزارزها هیچ چیزی قطعی نیست ممکنه یه رمزارز با توجه به خلاقیت و الگوهای فعالیت تیم سازندگان یه دفعه ارزشش بره بالا و یا برعکس
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      37 5
      زورتون میاد مردم امیدوار باشن؟
    • منصور ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      3 28
      چرا تا اینچنین چیزهایی وارد میشه جماعت بدون فکر شیرجه میرن ،پول مفت کسی نمیده
      • ناشناسی ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
        22 4
        فعلا که داده، نات رو میگم، لطفا سکوت کن و بذار ببینیم چی میشه. درسته شاید همستر به احتمال البته خیلی کم هیچی توش نباشه، ولی به احترام اینکه نات کوین واقعا تبدیل به پول مفت شد، سکوت کن.
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      24 2
      به نام خدا اول اینکه تلگرام نمیاد به رباتی که سر مردم کلاه بزاره تیک آبی نمیده و اینکه امیدوارم یک قیمت بسیار بالا انتخاب بشه که تمام این افرادی که داخل کامنت ها حرف های چرت میگن ضایع بشن و اینکه به کار های هم دیگه احترام بگزارید و تو دل هم دیگه رو خالی نکنیم
      • مهدی ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
        3 7
        اگر به سودش باشه صد تا تیک دیگه هم میده
    • سعید مرادزهی ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      20 5
      سلام چه حوصله ای داشتی این متنو نوشتی.
    • حاجی IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      20 2
      اگر دروغ باشد تلگرام و اعتبارش ضربه بزرگی می ببنند
    • محمد IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      32 3
      ای کاش این خبرنگاران مملکت و اینایی که امثال شما انقد متن ها رو با دلسوزی نوشتی مثل رمان.... ای کاش انقد معرفت داشتید که راجب هزاران و میلیون ها سراب داخلی هم اینجوری رمان دلسوزانه می نوشتید و از جوان هایی که مثل من نصف زندگیم داخل بورس رفت صحبت می‌کردین خدایا تو خودت شاهدی و شاهد باش
    • هیچکس ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      4 1
      ایتا و ایگپ فشاری شدن
    • محمد مهدی ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      3 1
      نات کوین پول ناچیزی به مردم داده؟؟؟؟!!!!! یکی از اقوام ما ۳۰ میلیون تومن از نات کوین پول گیرش اومد
    • محمد مهدی IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      8 0
      به عنوان کسی که چندین سال تو بورس حرفه ای کار میکردم فهمیدم که سیاست های کثیقی پشتش هست که هم وقت مردم رو تلف می‌کنه ، هم پول مردم رو.... ولی همستر و امثال اون در بدترین شرایط فقط وقتمون رو تلف می‌کنه (پ.ن: یه بنده خدای بی سوادی تو تلویزیون میگفت مواظب باشید حسابتونو خالی نکنم😂😂)
    • پارسا IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      0 0
      کاری که با ارزش میشه یا اما این یه بازی تایکون هست اگر قبلاً بازی های تایکون انجام داده باشید اینکه بشینید و فارم کنید فقط عذاب دادن خودتان است چون در بازی تایکون شما با لول اپ هایی که میکنید سکه به دست میارید
    • علی IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      1 0
      به نظرتون تلگرامی که فیلتره و تحریمه این جور چرت ها رو برات نقد میکنند؟
    • ناشناس ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      1 0
      دوس ندارید یه جوون یه چند قرون دربیاره از طریق موبایل . قبلا درباره ناتکوین گفتن کلاهبرداریه چرته حقیقت نداره.. بعد خودم تقریبا ۴۰میلیون ازش پول در آوردم داخل صرافی نقدشون کردم
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      9 3
      امید را وقتی شما بدهید خوب است اما از دست یک خارجی بد است در حالی که احتمال امیدی که خارجی می‌دهد ۹۰ درصد بیشتر از شما احتمال به حقیقت پیوستن دارد ، چرا اینقدر مخالفت میکنید و بد می‌گویید دلیلش برایم روشن نیست
    • Ass ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      6 1
      آیا این خبر برای این نیست که کسی سمت تلگرام نرود و فیلترینگ را دور نزند ؟؟؟؟؟؟ از کی تا حالا به فکر مردم شدید؟؟؟؟؟..
      • دیار IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
        0 0
        همستر این همه پول را از کجا می‌آورند
      • دیار IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
        0 0
        همستر این همه پول را از کجا می‌آورند
    • امیر IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      1 6
      همش سرکاری است..ملت ساده هستند
    • ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      2 1
      من اینو تجربه کردم که هر چی خودکار به دست داریم بگن بیرید فلان جا سود داره مردم ضررر کردن مثال روزی تلوزیون هی تبلیغ می کرد کرم خاکی نگاه دارید و کمپوست درست کنید کار به جای رسیده بود که می گفتند در گلدان نگاه دارید سود کنید چی شد یا مثال بورس که خیلیا خانه خراب شدن حالا این هم خدا دانه چی میشه
    • حاتم ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      0 0
      قابل توجه شما خود وب سایت بایننس اعلام کرده پس از عرضه این ارز خرید و فروش انجام خواهد شد شما از کجا فهمیدید که دروغه.
    • داود IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      9 0
      شماها که اینقدر نگران همستر هستید و وا اسلاما و وا اقتصادا سرداده اید چرا نسبت به کلاهبرداری از مردم توی بورس حناق گرفتید؟ جیب مردم رو تو بورس زدید مردم رو بی اعتماد کردید مردم برای جبران ضررهاشون دیگه به داخل مرز ایران به هیچ کجا اعتماد ندارند و به هر خس و خاشاکی دست میزنند شاید برای گذران زندگیشون
    • Meysam US ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      1 0
      الان ور میداریم ک راحت بعد سر دوم این بار یه هو میادو همه رو بر میدارن حالا نگاه کن
    • داراب دارابی ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      3 1
      خوش به حال خودم‌ یه پراید ۸۲ دارم به این برنامه ها اهمیت نمیدم ولی خودمونیم ایرانیها همیشه در صحنه هستن 😂
    • ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      5 0
      چراچسبیدیدبه همستربه بورس وکلاهبرداری دولت چراچیزی نگفتین آخه
    • Ahmad19922 ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      3 1
      من از نات کوین ۳۴میلیون دراووردم و فروختم.هر ایده ای از هرجاهست یاد بگیرین
    • سبحی ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      3 1
      بنده از ناتکوین ۱۵ تومن کاسب شدم و همستر رو نمیدونم ولی تپ سواپ لیست میشه
    • ایرانی ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      6 2
      نه جوانان تقصیری دارند،نه همستر. متأسفانه حکومت باسیاستهای غلط اقتصادی و بی ارزش کردن پول ملی،بستر این اتفاقات رو فراهم کرده.لطفا کسی را سرزنش نکنید.به فکر چاره باشید.
    • علیرضا IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      3 1
      بله
    • هفت و هشت ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      5 0
      می‌خوام بدونم شما و دوستان و آشنایانتون توی تلگرام چیکار میکنید که این چیزا رو میبینید؟ مگر نه این که فیلتر کردین که کسی استفاده نکنه؟ چرا همیشه واس شما خوبه واسه مردم بده؟ برید بله و اینا مشکلتون حل میشه
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      2 1
      درود برهمستر. که از زمان دود و فسادوناامیدی مردم کم کرده و لااقل سرشون تو گوشی است وامیدوارن✌
    • محسن ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      2 1
      من نمیدونم چرا شماها میسوزید اصلا پولیم دست مردم نیاد حالاکه چی
    • فرهاد ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      0 1
      این خیلی خوب است
    • فرهاد ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      1 2
      این خیلی خوب است
    • امیر IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      1 4
      ببینید همستر ۱۰۰میلیون کاربر داره و این تعداد قراره خیلی بیشتر هم بشه الان یکی بخواد به ۱۰۰میلیون کاربر ۱۰ دلار بده میشه ۱میلیارد دلار بنظرتون کسی هست که این مقدار پولو رایگان بده؟ مطمئنا هم شما پولی خیلی بیشتر از ۱۰ دلار انتظار دارید نان کوین کاربرانش خیلی کمتر بود و پول داد اطلاعات دزدید
    • امیر IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      0 3
      ببینید همستر ۱۰۰میلیون کاربر داره و این تعداد قراره خیلی بیشتر هم بشه الان یکی بخواد به ۱۰۰میلیون کاربر ۱۰ دلار بده میشه ۱میلیارد دلار بنظرتون کسی هست که این مقدار پولو رایگان بده؟ مطمئنا هم شما پولی خیلی بیشتر از ۱۰ دلار انتظار دارید نان کوین کاربرانش خیلی کمتر بود و پول داد اطلاعات دزدید
    • کاکو IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      3 1
      مخبر باید دستور فوری صادر کند تا تمامی کارمندان دولت از تلگرام خارج شوند تا مبادا کار مردم در ادارات دولتی لنگ شود این بهترین راه حل برای تفهیم آدمهای سبک مغزه
    • ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      7 0
      شما اگر بهتر از این ایده دارید بفرمایید این همه منابع نفتی و گازی واین همه سرمایه های معدنی در کنارش این همه فقر وبیکاری وتورم شما اگر از اقتصادی دارید بفرمایید این گوی واین میدان
    • بهزاد ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      3 0
      اگه دست این مسوولان ما باشه میگن شما هیچ کاری نکنید
    • سارا ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 1
      من نمیگم شنیدم که فلانی نات کوین فروخته من خودم نات کوین هام رو فروختم 14 میلیون تومن. از طریق صرافی نوبیتکس هم اینکارو کردم. واقعا نمیدونم پروژه های بعدی هم مثل نات کوین جواب بدن یا نه اما طبق تحقیقاتی که کردم جوابش این شده که به احتمال خیلی زیاد جواب میدن اما از نظر مالی ممکنه خیلی خیلی پایین باشن
    • علیرضا ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      3 0
      با همون بورس که سر مردمو کلاه گذاشتین خوش باشین.
    • محسن ES ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      5 0
      از لحاظ شرعی انسان باید جلو ضرر محتمل رو بگیره پس اگه با بازی کردن سود نکردیم حداقل خیالمون راحت هست که ضرر هم نکردیم
    • ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      3 0
      این همستر پول بسه یا نشه میدونم شما مخالفین باهاش چون کاربرای تلگرام زیاد شدن
    • محمد ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      6 0
      خوبه همستر تهش یک بازیه، ولی یادمون نمیره که پول مردم تو بورس، پدیده، و غیره بر باد رفت و حضرات که الان میگن اینها حرام است ، اون موقع کجا بودن که بگن بالا کشیدن پول مردم حرام است؟!!!!!
    • Rea ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      1 1
      منم از نات کویین ۴۵۰۰تایی بیشتر دارم،
    • محمد IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      6 0
      من سال ۹۱ مبلغ ۵۰ میلیون تومن سهام پدیده خریدم همین صدا و سیما شبانه روز تبلیغ میکرد بعد ۱۲ سال الان همون ۵۰ میلیونه، طلا گرفته بودم ۸میلیارد شده بود، خواهش میکنم ساکت باشید بذارید به درد خودمون بمیریم
    • جمعه ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      1 1
      سلام.من.نمیدونم.چه.خبر.است.دروغ.یا راست.یا.کارتهایت را.خالی.میکنند
    • ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      1 3
      عزیزان دل ما چندین ساله در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت میکنیم بخداایناهمش کلاهبرداریه توهم یک شبه پولدار شدن نداشته باشید بدون زحمت نمیشه خواهران و برادران عزیزفریب نخورید
    • آرش ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      1 6
      اینا همش کلاهبرداریه اگه پول می‌خواین برین کار کنین خب این مسخره بازیا چیه؟ بعدا که هرچقدر پول بریزید تو کارتتون همستر لعنتی همه پولتون رو میبره ببینین کِی گفتم! هرکی این بازی رو تو گوشیش داره همین الان پاکش کنه.
      • علی IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
        6 0
        حرصی شدی🤣
    • نیما ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      2 0
      خودتون هیچ‌طرح درامدی ندارید فقط سعی میکنید همیشه بقیه رو خراب کنید نات کوین مگه پول نشد؟؟
    • به تو چه IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      1 0
      ببین الان شرکت TON نات کوین رو گرفته پس یعنی هم گرون شده هم مثل دلار خرید فروشی پس مردم انگدر همستر میزنن تا وقتی که شرکت TON اون رو بگیره و گرون شه تا بفروشند
    • حسن ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      3 0
      اعتبار این بازی ها از بورس بیشتر شده اولا ‌‌ودوم اینکه مگر کار یاشغلی هست در داخل کشور که جوانان مشغول شوند ، چرا کار اسنپ و تپسی. هست که بعد مدتی ماشین و گوشی داغون میشه ، اگر خیلی دلت میسوزه برو کمیسیون ۲۰ درصدی اینا رو گزارش کن که چقدر به کاربران آنها ظلم میشه فعلا که همستر و دوستانش سرمایه نمیخان
    • بورس IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      3 0
      بجای اینا بگو یالا ایرانی کلیک کن داری پولدار میشی😂
    • ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      10 1
      امیدی که همستر به مردم ایران داده کل مسئولان نتونستن حتی یک درصدش رو به مردم بده
    • ااا TR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      9 2
      از نظر شخصی من هر جا دولت و حکومت از ضررها و بدی های چیزی حرف میزنه دقیقا اون چیز ب نفع مردم هستش و هر جا هم مثل بازار بورس خودش و فروش ماشیناش حرف میزنه و دنبال نفع خودشه
    • امیر ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      2 0
      ببین همه آنها از اقتصاد فلج ومرده مملکه ماست که مردم دنبال پول میگردند ودر ضمن مگر بده که همین مردم بدبخت که تا دیروز اصلا نمی دونست که تلگرام چی از جایی به جز مملکت خودمون بهشون پول برسه بابا هممون میدونین گشنه ایم
    • محمد IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      1 3
      مردم ایران به جایی رسیدن برای پولدار شدن به هر چیزی تن میدن و خیلی خوش باورند. اگه ملت ما عاقل بود که وضع ما این نبود
    • امیر US ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      2 4
      من امیر هستم میخواهم پول خودم را زیاد کنم
    • Farzad IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      6 0
      سلام به نظر من این بهترین فرصت برای خبرنگارانی مثل شماست که بفهمید بیشترین تعداد عضو این بازی از کدوم کشوره تا متوجه بشید اوضاع اقتصادی اون کشور اینقدر داغون و مسئولانشان بی‌کفایت و بی اعتبار هستن که مردم برای بدست آوردن پول حاضرند نسیه رو از یه ربات تلگرامی بپذیرند تا فرجی بشه
    • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      2 2
      سلام دوستان یه خورده به حرفم گوش بدید من نمیگم نکنید بکنید ولی اگه آخرش هیچی ندن چیه میشه خوب بزارید بگم الکی وقت تون رفت ضرر الکی به وقتی بهتر صرفش کنید زدید ولی اگه پول بیاد دستون به یه دردی بزنید که خوب باورش یه خورده سخت ولی تو این وضعیت اقتصاد کی پول مفت میده آخه
    • فرهاد IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      1 2
      پولش زیاد نیست ولی حتما پول میشه و میاد تو کیف پول
    • ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      4 4
      به کسی ربطی نداره شایددوست داریم بازی کنیم واین پول خیالی روببریم
      • ناشناس IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
        0 8
        بازی کن تا بترکی
    • Kaveh IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      2 3
      میشه اینقدر ته دل مردمو خالی نکنین
    • ابوالفضل ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      4 5
      تا حالا فکر کردید چه نفعی برای اونا داره که هی انگشت بزنیم به اون سنجاب بد ترکیب
      • حسین IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
        8 0
        به نظرت اون سنجابه ؟ همستر ندیدی تا حالا ؟
    • Omid ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      1 0
      میگم ما چه بزنیم چه نزنیم ای اینترت رو میزنیم ساید پول شد اونوقت چی داری بگی منم مطعنم پول میشه و این داده های که شما میگین از اون زیاد تر درمیاره
    • مهدی ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      1 1
      همین
    • Arman IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      1 0
      عالییییییی
    • محمد IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      2 0
      کسانی که هیچی از ارز دیجیتال حالیشون نمیشه اومدنو انتقاد های چرت و پرت کردن تا کسی جمع نکنه چون خودشون نه اطلاعاتشون کافیه نه عرضه ماین کردن دارن ولی شما دوستانی که دارین وقتتونو برای ماین کردن میزارین به حرف اینها گوش ندید مطمعن باشین قیمت گذاری میشه
    • فرزاد IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      2 1
      واسه نات کوین همینا رو میگفتن بعد که دیدن تبدیل به پول شد به به چه چهشون راه افتاد ،
    • امیرعلی ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 3
      خب حالا مثلا پول بده مثال ۲۰ میلیون از شب تا روز بزنی. از صفحه گوشیت که هیچی نمیمونه باید بری درستش کنی ۷ یا ۸ میلیون خرجش میشه ۲۰ میلیونت میشه ۱۲ میلیون حالا دیدی گوشیت خراب شده کلا کار نمیکنه میری چند میلیون خرجش میکنی نهایتا تهش برات یه ۱ میلیون ۸۰۰ تومن بیشتر نمیمونه که هیچ ارزشی نداره دیگه.
    • مهرداد ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      4 1
      من خودم نات کوین رو از روز اول دنبال کردم و بعد از دو ماه بازی هر روز فقط 5 دقیقه وقتم رو گرفت اما در آخر سکه هاش لیست شد و پنجاه میلیون تومن فقط از یک اکانت تلگرام گیرم اومد مقایسه کنید نات کوین 30 میلیونی رو با همستر 100 میلیون دنبال کننده ای رو
    • ایرانی ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      5 0
      این بازی وقت مرده مردم را متوجه خودش کرده وبه نظر بنده سنگ مفت گنجشک مفت
      • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
        1 0
        دروغه
      • فاطمه ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
        1 1
        خیلی چرته همش دروغه
    • جواد رضایی IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      7 0
      هرچی باشه از بلای خانمان سوز بورس که دولت اومد مردم رو تشویق به سرمایه گذاری کرد و دست آخر اکثر مردم سرمایه شون به باد رفت، بهتره شماها دارید فشار می‌خورید که چرا مردم اینقدر از این موضوع استقبال کردند و الان دارید باهشدارهای خنده دار مردم رو میترسونید تا بتونید بازی خودتون رو راه بندازید
    • تقی ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      3 0
      بورس از همه کلاه بر دار تره
    • Sg ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      1 3
      یه غمارباز خوب اولین دستها رو با مبلغ کم میبازه بعد سفره شمارو جارو میکنه .چند نفر از این افراد که همستر میزنن. سواد ارز دیجیتال ویا اقتصاد یا it ميدونند به جرات میتونم بگم ۱درصد. با بیسوادی نسبت به کریپتو اومدی تو تور کریپتو. در ضمن ممنون از گزارش خبرنگار
    • کورد GB ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      2 1
      پول زمان شاه ایران که خارجیا به ما بدهکارن به اسونی یه برنامه مثل همستر و... میتونن وارد حساب هر ایرانی کنن اگه دلشون بخواد خیلی راحت واریز میکنن کسی میتونه به گوش امریکا برسونه
    • مسعود خان ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      3 1
      دروود پشت نات کوین هم همین حرفا بود شما توجه نکنید اون که شد اینم یا میشه یا نمیشه شدشد نشدنشد ولش کن
    • جونز IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      3 2
      نات کوین پول شد این بشه شده نشه هم عیب نداره
    • ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      1 1
      حرف شما متین .از قدیم گفتن نه به داره .نه به بار. نه خانی آمد نه خانی رفته
    • ک..ر IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      1 1
      سلام اگر همستر بازی میکنین سکه مهم نیست پرو فیت مهم است بالا سکه سمت راست اخر سبز رنگ است بالاش
    • کامران IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      2 3
      درهرصورت؛بهترازوعده بهشت است!!!
    • سجاد IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 1
      عالییی
    • محمد ES ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      2 2
      نود درصد مخاطبان همستر خریدند که شاید ذره ای از ضرر بورس را جبران کنند همون بورسی که دولت تبلیغش را می کرد
    • Ali ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      1 2
      حقا کە لایقیم
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      2 0
      الا برکت الله کدام خبر واقعیت دارد،
    • علی ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      2 3
      "حقا کە لایق خیلی بدتر از اینها هستیم،چرا هیشکی نیست دنبال دلیل بگردە چرا هیشکی نیست سبب این وضع کیە؟80میلیون پت ومت افتادن بە جون هم یکی میگە لیست میشە یکی میگی نمیشە،آغا چرا پیدا نمیشە کە بپرسە را 80میلیون نفر با این همە منابع چرا باید آیندە کە نە ،نون پنیر فرداشون رو از لولە آفتابە تمنا کنن آخە؟?
    • ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 1
      خوب
    • ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 1
      خوب
    • z. s IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      2 1
      چرا باید بی دلیل به کسی پول بدن وقتی کسی ب یه فقیر هم پول نمیده شماها که دیگه چیزی نیستین همش نقشه است
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      1 2
      وای از دست این مردم نادان....
      • ناشناس IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
        0 0
        باشه دانا
    • یکی ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      6 1
      قبلا همه میگفتن بیت کوین هم دروغه😂 و همینطور نان کوین که شباهت زیادی به همستر داره. اما الان همونایی که خرید کردن و باهاشون کار کردن میلیونر شدن😂نمیگم همستر واقعیته هیچکس تا الان نمیدونه دروغه یا راست اما نات کوین به این معتبری و صرافی های دیگه الان پشت همستر هستن که احتمال واقعی بودنش رو زیاد کرد
    • Nastaran ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      1 0
      عالی
    • ali ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      3 0
      این کلیک کردن ما جبران ضرر های بورس شماست! اینم پول میشه پس با این خبرا مردمو ناامید نکنید!
      • DE ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
        0 0
        هزار تومان هم پول بده پول مفته نده نداده اینهمه سگ دو می‌زنیم بخاطر چند غاز اینم رو ش
    • ؟؟؟؟؟؟؟؟ IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 2
      این بازی چه پول بده چه پول نده یک قصدی پشتش هست (هیچ کسی الکی نمیاد به من و تو پول مفت بده ) پس یه چیزی گیر سازندگان بازی میاد حالا فکر کن ببین به نظرت چی گیر سازنده هاش میاد پول یا منفعتی بهتر از پول ؟؟؟؟؟؟
    • ؟؟؟؟؟؟؟؟ IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      1 1
      این بازی چه پول بده چه پول نده یک قصدی پشتش هست (هیچ کسی الکی نمیاد به من و تو پول مفت بده ) پس یه چیزی گیر سازندگان بازی میاد حالا فکر کن ببین به نظرت چی گیر سازنده هاش میاد پول یا منفعتی بهتر از پول ؟؟؟؟؟؟
      • احمد IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
        4 0
        گیر سازنده مشخصه خو تو یه هفته تیک آبی گرفت تو تلگرام شما یه کانال بزن ببین چند نفر دنبال کننده میاد می دونید که دارندگان تیک آبی کلی پول گیرشون میاد حالا ببین تیشرت و کلاه و کفش کیف همستر چطور به بازار بیاد این سودش
      • علی ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
        3 0
        ب نظر تو بیت کویین چجوری وارد ارز شد اگ جوابشو فهمیدی این ارز هم جوابشو میگیری ک چرا ساخته شده
    • زینب ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      1 1
      بله
    • میثم IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      3 4
      عوضش تا دلتون بخواد توی بورس میتونید پیشرفت کنید موفق بشید و بالا برید. ۱ بازار کاملا شفاف و سالم ریالی. واقعا نمیفهمم علیرغم تجربه طلائی سال ۱۳۹۹ به بعد بازار بورس، چرا مردم به موضوعات وطنی بی اعتماد شدن؟؟؟
    • محمد ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 5
      همه اهداف این بازیها دسترسی به حسابهای بانکی اشخاصه که بتوانند برداشت کنند
    • ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      2 0
      آقا گوش کنید من قبلاً یه بازی دیگه انجام می دادم الان این بازی ضرر که ندارن تازه شاید سود داد تازه این بازی چون ممکنه سود بده لذتش بیشتر من که از نات کوئین سود بردن شاید اینم سود داد بازیه خو پولی که ندادیم شاید بگی وقتتو گذاشتی اره من قبلا کمی وقت صرف بازی های دیگه دمی کردم الان اونا رو کنار
    • ایلیا IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      2 1
      چرا نمیگی نات کوین الان داره خرید و فروش میشه
    • یه نفر FR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      6 0
      دوست عزیز این همه نوشتید اما ننوشتید چرا مردم ایران به این بازی روی اورده اند شرایط بد اقتصادی مردم رو واردار کرده به حباب روی اب پناه ببرندچن درصدبلندپروازی که طبیعیه،اخبار و تلویزیون همه از گل و بلبل حرف زدند و همه چی آرومه من چقدخوشبختم گفتن اونم با این وضع مملکت دلار شد از 4 هزلربه50000
    • مفید IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      1 0
      نگرش درامدزایی بر روی یک چنین بازی هایی به علت نداشتن هزینه بد نیست تو شرایط فعلی که نسلهای جوان مخصوصا در پی هدف گذاری برای کسب درامد هستند البته بهتره به دیده بازی به اون نگریست تا بعدا در صورت نداشتن درامد ضربه روحی به کسی وارد نشه .
    • امیرحسین ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      3 1
      من خودم 12 ملیون تومان ناتکوین دارم نقدش کردم
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      3 2
      نمیدونم؛ولی بنظرم واقعا شبیه سراب میمونه...یکم بعید بنظر میاد...
    • ممد ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      3 1
      فامیل ما ۶۱ دلار در آورده از نات کوین
    • ناشناس ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 1
      من یقین دارم هر چیزی که خیلی شلوغ بشه چیزی توش نیست یعنی به عقل جور در نمیاد حتی نات کوین هم اینقده شلوغ نشده بود
    • ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      2 1
      شما برید فکری بحال بورس . پول مردم کنید . نگران ارز دیجیتال نباشید .
    • Hassan BR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      3 1
      گربه دستش به گوشت نمیرسید میگفت پیف پیف، آخه مرد ناحسابی پروژه ناتکوین مگه لیست نشد؟
    • سپیده ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      1 1
      مردم وقتی ندارند دست به هرزه علفهای مرداب هم میزنند😔😔
    • Alireza RU ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      5 1
      چه خیری از این مملکت دیدیم که بخوایم الان به چرت و پرتهای تو گوش کنیم ت ما دوست داریم ضرر کنیم تورو سه ننه ما دایه دلسوزتر از مادر نخواستیم
    • فاطیما ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      2 4
      خبرنگار گرامی به نظرم اطلاعات خیلی پایینی دارن من کاری به این همستر ندارم ولی این جریان نتورک مارکتینگ مثال زدی ن به صورت قانونی و زیر نظر وزارت صنعت معدن و تجارت داره فعاليت میکنی ورشکستگی ام نداره...اونی که شما مثال زدی هرمی ها هستند،شما با یک فرد باسواد که اقتصاد خونده متوجه میشی نتورک مارکتینگ چه سودی داره
    • هادی ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      1 0
      خیلی خوب است
    • احمد ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      5 1
      اگر بخاطر ضربه زدن روی صفحه گوشی پول بدست میآمد، الان در مدت یک هفته یک ربات کوچک که فقط با یک وزن مناسب با یک اهرم فشاری دقیق درست میکردند، بدون وقفه تمام روزها،هفته ها و ماه ها فقط ضربه بزنه، . اینها هدف دارن، جوانان را مشغول کنند، برای یک اپلیکیشن استفاده کنند بیشتری جلب کنند که سودش مال خود شون
    • الینا ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      7 3
      خوب
    • Ali ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 0
      وقتی سیستم بانکی کشور از سیستم ویزا کارت و حساب بین الکلی محرومه دیگه راهی به غیر از اینکه مردم رو بیارن به غیر این ارزها نیست فکری بحال اصل ماجرا کنید
    • افشین ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 0
      این کجاش بازیه؟؟؟؟
    • ماهان ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 1
      خیلی خوب
    • رضا IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      4 1
      پسر عمه ی من دیروز سیصد دلار اومد تو حسابش
    • حسین ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      6 0
      بعضی ساده فکر میکنن الکی هستش مسخره میکنن پس چرا ناتکوین تبدیل به پول واقعی شد من با پولش یه گوشی خریدم پس چرا ناتکوین تو صرافی ها لیست شد ؟
    • فاطی ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 0
      خیلی خوبه بود ‌‌‌
    • .h ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 0
      چرا باید الکی به مردم پول بدن؟؟؟ ایم هم میشه کوروش کمپانی همه اینا چرت و پرته کی گندش در بیاد خدا میدونه
    • رویا ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 0
      خیلی خوب
    • M ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 0
      بعضیا ینی کیا؟از نظر شماها همه چیز الکیه فقط خودتون واقعی هستین انگار
    • احمد ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 0
      مطمئن باشید مثل نات کوین واقعیه و هیچگاه تلگرام با یه همچین تعالی خودشو بی اعتبار نمیکنه
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 0
      این روزا هر کیو میبینم چار دست و پا افتاده رو گوشی انگار تشنج کرده😂😂😂
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 0
      واقعا متاسفم برای آنهایی که این بازی رو میکنم و وقت باارزششون رو صرف این بازی میکنن این نشان دهنده‌ی فقر در جامعه ی ماست متاسفانه😔
    • Vahid FR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 0
      حیف این وقتی که واسه خواندن مقاله شما گذاشتم اگه رو همستر میزاشتم میدونی چقدر جلوتر بودم
    • مجتبی ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 0
      بنده به عنوان یکی از افرادی که از نات کویین درامد داشتم میگم که این حرفا رو که نمیشه ره صد ساله رو یک شبه رفت بریزید دور، میشه نه یک شبه ولی میشه، شما سال 89 یک میلیون تومان بیت کویین میخریدید الان 1280 میلیارد تومن پول داشتید، با کارگری و حقوق بخور نمیری کی میشه همچین پولی بدست اورد
    • مجید IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 0
      ۴۰۰ میلیون.
    • احسان ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 0
      الان حرص خوردن بعضیارو متوجه نمیشم من خودم دو هفتست دارم اینکارو میکنم و براش یه قرونم خرج نکردم تقریبا روزی پنجاه دقیقه تا یک ساعت وقتمو میگیره پس عملا وقت خاصیم سرش نمیزارم اگرم هیچ بشه چه فرقی میکنه به حالم سرتون تو لاک خودتون باشه سود و ضرر ما تغیری تو زندگیتون نمیکنه
    • ماینر ربات های تلگرامی(فشار بخور اس.کل) ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 0
      دوستان عزیزم همستر ممکنه لیست نشه ولی احتمالش خیلی کمه ربات بلوم و تپ سواپ حتما لیست میشن چون صرافی بسیار معتبر‌ بایننس ازشون حمایت میکنند
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 0
      ده صفحه مطلب نوشتی ببین صحبت از اعتبار تلگرامه اگرم به قول شما همستر نیتش این باشه این وسط حیثیت تلگرام زیر سوال می‌ره پس اولا نظرتون اشتباس بعدش اگر این قصدش باشه تلگرام نمیزاره
    • Ali ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 0
      ولا صرافی ایرانی رمزینکس لیستش کرده اما هنوز داده قیمتی نداره پس حقیقت حقیقت
    • علیرضا ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      1 0
      سلام عزیزم پول مفت نمیده ی پروژه هست مثلا ی معدن ما کارگرای اون معدن هستیم خودش سود اصلی رو میبره پول کارگری ما رو هم پرداخت میکنه شاید از حق ما هم خورد مثل خیلی از کارفرمای محترم ....
    • ازی US ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      0 0
      نات کویی پول داده
    • ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      0 0
      خوبش هست
    • اسلام گلی ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      0 0
      خوب
    • محمد ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      4 0
      زمستان می‌گذرد و رو سیاهیش برای زغال باقی میماند ،
    • جعفر حقیقت خواه ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      4 0
      سلام اطلاعات اشتباهی در متن دیدم و بقیه هم همگی حدس و گمان بود . برای نقد کردن این توکن ها نیازی به پرداخت هزینه سنگین نیست و همه کارمزد ها بصورت اتوماتیک از خود توکن ها در مراحل انتقال کم میشه، دوما این کار هیچی سرمایه مادی نیاز نداره ومخصوص ایرانی هاست که با کار زیاد به درامد کم میرسیم.
    • IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      6 0
      کلاه برداری بورس ایرانه
    • نیک US ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      0 0
      همستر فراتر از یک بازی هستش وگرنه صرافی های معتبر اعتبارشون رو روی یک بازی نمیزارن .همستر برنامه ای برا تامین مالی پروژه‌های« تون » هستش به اینصورت که برای ا نتقال توکن به ولت به مقداری نات و تون احتیاج داره حالا هر چه مقدار سکه برا انتقال بیشتر باشه باید تون بیشتر ی بخری .ولی باید مواظب بود
    • بزگورد ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      1 0
      به قول هر کی برداره برمیگرده میگه چرا کم برداشتم هر کی هم برنداره میگه چرا برنداشتم یه ضرب المثل
    • آرتین US ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      5 0
      آغا چهار دیواری اختیاری گوشی خودمه دوست دارم وقتم بره هدر عجبااااا
    • تو بگو اقا بَده ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      4 0
      اقا برای جذب مخاطب الکی برا خودتون نظر ننویسید یک اینکه خیلی نمونده تا همستر لیست شه نهایت تا اخر این ماه
    • Sajad ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      0 0
      به نظرم اگه کلاه برداری باشه یگی از پرفالوورترین کانال تلگرام وتوییتر شده که سازنده تلگرام هیچ وقت نمیزاشت که اینا فعالیت کنند و اگه حساب بانکی هاتون هک شد گردن دولت و بگیرین چون کسی خبر نداره که تو همستر نصب کردی و نمیتونن تشخیص بدهن و هیچ وقت هم تو ش خرید نکنین.
    • سجاد ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      0 0
      اون نات کوین چی الان من خودم ۲۴میلیون برداشت کردم بدون سرمایه گذاری
    • Ali ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      2 0
      یکم چشمامون رو باز کنیم.من خودم نات کوین دارم و از اول میدونستم که احتمال لیست شدنش زیاد اما اینبار قضیه همستر و تپ سواپ فرق میکنه.تپ سواپ شکل کارش مثل نات کوینه و با کلیک کردن و ربات خودت بازی میتونی کوین جمع کنی.اما همستر بر خلاف همه ی این بازی ها (نات کوین و تپ سواپ) داره مفت مفت روزانه ۶ ملییون
    • Ali IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      2 0
      در ادامه حرفم که روزانه ۶ ملیون کوین به کاربراش میده و این کار ارزشش رو میاره پایین واقعا فکر میکنید که همستر با این کارش که مفت مفت امتیاز به کاربراش میده میاد قیمتش مثل نات کوین میشه؟ چشمامون رو باز کنیم
    • رضا IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      5 4
      خوبی ما ایرانی ها اینه خوب گول میخوریم از بورس از خودرو سازان
    • Serhat ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      4 0
      خیلی خیلی خوب است
    • غظنفر ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      2 0
      خوب کاربران ایرانی همه بیکارن پس چیزی از دست نمیدن . شاید راست باش پول خوبی گیر مردم میاد . از قدیم گفتن شر از بیکاری بهتره
    • ناشناس IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      0 0
      همستر همون موش کوره یا گرزه😁😁😁😁
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      0 0
      به تلاشتون ادامه بدید.😁
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      0 0
      همه اوناییکه آخ وپیف کردن وازبدی های این بازی گفتن شک ندارم خودشون بازی ونصب کردن وهمش درحال کلیکن فقط اینجاادای آدمای همه چیزدانو درمیارن والاحاضرن واسه صددلارهرکاری بکنن🤭🤪