۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۴

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد:

دلیل ضعف خط دفاعی تیم ملی و خوردن دو گل/ توصیه برای دیدار با ازبک

دلیل ضعف خط دفاعی تیم ملی و خوردن دو گل/ توصیه برای دیدار با ازبک

کارشناس فوتبال با بیان اینکه در تیم ملی دگرگونی ایجاد شده، گفت: باید به قلعه نویی بابت این جوان گرایی تبریک گفت اما به نظرم در دیدار با ازبکستان بهتر است که از بازیکنان با تجربه استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در پنجمین بازی خود در دور اول مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ روز پنج شنبه ۱۷ خرداد به مصاف هنگ کنگ رفت و توانست این تیم را با نتیجه ۴ بر دو از پیش رو بردارد. ملی‌پوشان کشورمان در دومین بازی خود باید روز سه شنبه ۲۲ خرداد و در ورزشگاه آزادی رو در روی ازبکستان قرار بگیرند.

دیدار رفت این دو تیم در تاشکند با نتیجه تساوی دو بر دو به پایان رسید و شاگردان امیر قلعه نویی به دنبال کسب پیروزی در این دیدار خانگی هستند تا با صدرنشینی راهی مرحله بعدی مسابقات شوند.

محمدرضا مهدوی کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار مهر در رابطه با عملکرد تیم ملی در بازی با هنگ کنگ اظهار داشت: اول باید بابت پیروزی و سپس به امیر قلعه نویی بابت این جوان گرایی که در تیم به وجود آورده تبریک بگویم. دگرگونی خوبی را در تیم ملی شاهد هستیم و میدان دادن به بازیکنان جوان هم توانسته امید به تیم ملی برای رقابت‌های پیش رو را افزایش دهد.

او ادامه داد: دریافت دو گل از هنگ کنگ بابت همین جوان گرایی در تیم بود و وقتی از بازیکنان جوان در ترکیب تیم استفاده می‌کنیم باید با چالش‌هایی هم مواجه شویم که دریافت دو گل از هنگ کنگ یکی از همین چالش‌ها است. تشکیل و گردهمایی بازیکنان جوان در یک تیم سخت است اما قلعه نویی به خوبی توانسته تا به امروز این کار را انجام دهد. مسابقات مقدماتی جام جهانی به نظرم بهترین زمان برای استفاده از بازیکنان جوان در ترکیب تیم ملی بود.

لزوم هوشیاری تیم ملی برای دیدار با ازبکستان/ جای جوانان نیست

مهدوی در خصوص انتقاداتی که نسبت به خط دفاع تیم ملی در بازی با هنگ کنگ می‌شود، گفت: اگر نگاهی به ترکیب تیم ملی در این بازی داشته باشیم، مشاهده خواهیم کرد که در خط دفاع تنها شجاع خلیل زاده بین ۳ بازیکن دیگر دارای سابقه بیشتری بود و سایر بازیکنان بسیار جوان و از لحاظ ملی کم سابقه بودند. تیم‌داری در تیم ملی با تیم باشگاهی بسیار متفاوت است چون در تیم ملی فرصت برای تمرین کردن و استفاده از تاکتیک‌های مختلف بسیار محدود است اما در تیم باشگاهی با توجه به اینکه بازیکن به مدت بیشتری در اختیار کادر فنی قرار دارد سرمربی می‌تواند پِلن های مختلفی را به کار بگیرد. در تیم ملی مهم‌ترین وظیفه کادر فنی، این است که از لحاظ روحی و روانی بازیکنان جوان را آماده بازی کنند.

مهدوی در خصوص دیدار با ازبکستان تصریح کرد: ازبکستان تیم خوبی است و چند سالی می‌شود که حریف سختی برای ایران به حساب می‌آید. به نظرم قلعه نویی باید در این بازی ریسک استفاده از بازیکن جوان را کنار بگذارد و بیشتر به بازیکنان با سابقه میدان بدهد. ازبکستان بازیکنان با تکنیکی دارد که می‌توانند در طول بازی موقعیت‌های زیادی را پدید آورند و بازیکنان ایران باید به این موضوع هوشیار باشند.

کد خبر 6129859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha