۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۳۲

کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با مهر:

خط دفاعی تیم ملی نیاز به تغییر نگرش دارد/ ازبکستان کار سختی دارد

خط دفاعی تیم ملی نیاز به تغییر نگرش دارد/ ازبکستان کار سختی دارد

کارشناس فوتبال با بیان اینکه باید تغییراتی در خط دفاعی تیم ملی صورت گیرد، گفت: بازیکنان خط دفاع باید با خط هافبک هماهنگ باشند که چنین چیزی را در بازی‌های اخیر از ملی پوشان شاهد نبوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در دیدار پنجم خود از مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ روز پنج شنبه ۱۷ خرداد رو در روی هنگ کنگ قرار گرفت و توانست این تیم را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست دهد. شاگردان امیر قلعه نویی در آخرین بازی خود در این مرحله باید روز سه شنبه ۲۲ خرداد و در ورزشگاه آزادی رو در روی تیم ملی ازبکستان قرار گیرند. ایران و ازبکستان هر دو ۱۳ امتیازی هستند و با توجه به تفاضل گل در رده‌های اول و دوم جدول گروه E قرار گرفته‌اند و همین موضوع دیدار رو در روی این دو تیم را بیش از پیش برای صدرنشینی حساس کرده است.

فرشید طالبی بازیکن سابق تیم ملی و کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار مهر در رابطه با عملکرد تیم ملی اظهار داشت: مهم‌ترین نکته دیدار با هنگ کنگ استفاده از بازیکنان جوان در ترکیب تیم ملی بود و چه بهتر اینکه در چنین تورنمنت‌هایی که حساسیت کمتری هم دارد این بازیکنان محک خواهند خورد. حریفان اصلی ما در گروه‌های دیگر صدرنشین هستند و این موضوع برای ما هم می‌تواند مهم باشد چون در مرحله باید مقابل تیم‌های سطح بالاتری بازی کنیم.

او ادامه داد: ضعف در خط دفاع در جام ملت‌های آسیا هم شاهد بودیم و متأسفانه هنوز این مشکل در تیم بر طرف نشده است، بازیکنان خط دفاع باید با خط هافبک هماهنگ باشند و در فاز انتقال توپ به جلو برنامه‌های ویژه‌ای را در زمین داشته باشیم که متأسفانه از بازی بازیکنان چنین چیزی را نمی‌بینیم. خوردن ۵ گل در این مرحله می‌تواند یک هشدار بزرگ برای کادر فنی تیم ملی باشد که هر چه سریع‌تر بابت خلأ ایجاد شده فکری کنند.

خط دفاعی تیم ملی نیاز به تغییر نگرش دارد/ ازبکستان کار سختی دارد

کارشناس فوتبال افزود: در تقابل با تیم‌های بزرگ‌تر این ناهماهنگی در خط دفاع بیشتر به چشم خواهد آمد و امیدوارم در بازی‌های آینده ضربه نخوریم. بازیکنان باید این موضوع را درک کنند که علاوه بر بازی تیمی باید قابلیت‌های فردی خود را هم افزایش دهند و این موضوع به تمرینات انفرادی آنها خیلی بستگی دارد.

طالبی در خصوص بازی با ازبکستان تصریح کرد: در دیدار رفت برابر ازبکستان از سمت راست فضای بسیار زیادی را به بازیکنان حریف می‌دادیم تا به سمت دروازه ما نفوذ کنند و در آن سمت با اشتباهات فردی زیادی مواجه شدیم. ما در نیمه اول آن بازی عملکرد بسیار خوبی داشتیم و توانستیم دو بار دروازه میزبان را باز کنیم اما عدم هماهنگی بین بازیکنان در نیمه دوم شانس پیروزی را از ایران گرفت.

او خاطرنشان کرد: قطعاً بازی کردن در آزادی برای حریفان بسیار سخت خواهد بود و ملی‌پوشان هم نشان داده‌اند که حریفان را در تهران به راحتی شکست می‌دهند و به نظرم در این بازی هم ایران پیروز از زمین خارج خواهد شد. ما برای رسیدن به نوک قله باید تغییر نگرش بدهیم و این بدان معناست که باید در خط دفاعی تغییراتی شکل گیرد تا اشتباهات تکراری صورت نگیرد.

کد خبر 6130422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha