۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۴۴

فیدان: غزه به وضوح ضعف و نارسایی نظام بین‌الملل را نشان داده است

فیدان: غزه به وضوح ضعف و نارسایی نظام بین‌الملل را نشان داده است

وزیر امور خارجه ترکیه امروز گفت: غزه به وضوح ضعف و نارسایی نظام بین‌الملل را نشان داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه امروز شنبه طی نشست خبری پس از نشست فوق‌ العاده وزرای خارجه گروه «دی-۸» که در استانبول برگزار شد، تاکید کرد: غزه به وضوح ضعف و نارسایی نظام بین‌ الملل را نشان داده است.

وزیر امور خارجه ترکیه در این خصوص ادامه داد: کسانی که با وضعیت اوکراین مخالفند، مقاومت در برابر اشغال در فلسطین را جنایت می‌ دانند. غزه به وضوح ضعف و نارسایی نظام بین‌ الملل را نشان داده است.

هاکان فیدان در ادامه اضافه کرد: ما بار دیگر با هم در استانبول (کشورهای عضو دی-۸) به تمام جهان اعلام می‌ کنیم که در مقابل ظلم اسرائیل در غزه سکوت نکرده و نمی‌ توانیم سکوت کنیم.

وی گفت: این واقعیت که مردم غرب، بر خلاف دولت‌ ها، علیه وحشیگری اسرائیل قیام کردند، به ما این امکان را می‌ دهد که با امید به آینده نگاه کنیم. اسرائیل به طور فزاینده‌ ای منزوی می‌ شود. به عنوان کشورهای عضو گروه دی-۸، مصمم هستیم که با هم عمل کنیم. نه تنها در همکاری‌ های اقتصادی، بلکه در مورد فلسطین نیز.

فیدان گفت: ما از دیگران توقع راه‌حل نداریم، برای راه‌ حل جلسه می‌ گذاریم، با هم مشورت می‌ کنیم و با هم پیش می‌ رویم. گام‌ های ملموس مندرج در بیانیه مشترک، فشار بر اسرائیل را افزایش می‌ دهد و به آزادی برادران فلسطینی ما کمک می‌ کند.

کد خبر 6130389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha