۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۳

مصوبات کمیته حمایت از کسب و کار ابلاغ شد

مصوبات کمیته حمایت از کسب و کار ابلاغ شد

مصوبات نودمین نشست کمیته حمایت از کسب و کار با دو موضوع اخذ و گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران و پیگیری تصویب آئین نامه مربوط به تبصره (۲) ماده (۷۲) قانون بخش تعاون مصوب سال ۱۳۷۰ ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصوبات نودمین نشست کمیته حمایت از کسب و کار طی نامه شماره ۱۰/۱/۲۸۹۴/ ص مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۶ توسط رئیس اتاق ایران و دبیر کمیته حمایت از کسب و کار ابلاغ شد.

در این ابلاغیه آمده است: به استناد بند (ب) ماده (۱۲) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مصوبات جلسه اخیر کمیته حمایت از کسب و کار برگزار شده در تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۰۷ با حضور اعضا به نمایندگی از قوای سه‌گانه و بخش خصوصی، به شرح ذیل جهت استحضار و اقدام اجرایی مقتضی تقدیم می‌گردد:

دستور جلسه ۱- بررسی اخذ و گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران

تصمیم:

۱- به منظور تسهیل در فرایند شرکت در مناقصات توسط شر کت‌های پیمانکاری، معاونت حقوقی ریاست جمهوری ظرف مدت دو هفته نشستی با حضور و همکاری نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، سازمان برنامه و بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت نفت برگزار نموده و متن پیشنهادی دبیرخانه به شرح گواهینامه تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاری صادر شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا مراجع صاحب صلاحیت و معتبر بین‌المللی مورد تأیید سازمان برنامه و بودجه و یا دستگاه‌های تخصصی ذیربط نظیر نفت نیرو و را جهت اصلاح جز (۱۳) به بند (الف) ماده (۸) آئین نامه اجرایی بند (ج) ماده (۱۲) قانون برگزاری مناقصات مصوبه شماره ۱۳۵۹۴۳ ت ۵۵۸۸۷ ه مورخ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵ هیأت وزیران بررسی و نهایی نموده و پس از جمع بندی به انضمام سند پشتیبان برای ارسال به هیأت دولت ارائه نماید.

۲- شورای حفاظت فنی با همکاری و حضور بخش خصوصی آئین نامه ایمنی امور پیمانکاری مصوب ۱۳۸۹ و دستورالعمل اجرایی آن را ظرف مدت یک ماه اصلاح و نتایج آن را به دبیرخانه کمیته حمایت از کسب و کار منعکس نماید.

حوزه موضوعی: صنعت احداث انرژی و صنایع وابسته

دستور جلسه ۲- پیگیری بررسی دلایل عدم تصویب آئین نامه مربوط به تبصره (۲) ماده (۷۲) قانون بخش تعاون مصوب سال ۱۳۷۰؛ اصلاحیه سال ۱۳۹۳

تصمیم:

به منظور رفع تبعیض و مسائل حوزه تعاون و با توجه به عدم تنظیم آئین نامه اجرایی مربوط به تبصره (۲) ماده (۷۲) قانون بخش تعاون بعد از ۱۰ سال که مصداق ترک فعل بوده، مقرر شد:

۱- دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و تعاون کار و رفاه اجتماعی تا انتهای خرداد ماه سال جاری پیشنهادهای خود را در مورد آئین نامه مربوط به تبصره (۲) ماده (۷۲) قانون بخش تعاون به انضمام سند پشتیبان تهیه شده توسط اتاق تعاون ارائه دهند. پیش‌نویس آئین نامه از طریق معمول در دستور کار هیأت دولت قرار گیرد.

۲- به منظور حمایت یکسان از تعاونیهای تحت پوشش در بخش کشاورزی با دستور وزیر جهاد کشاورزی، دسترسی اعضا تشکل‌ها و اتحادیه‌های زیر مجموعه اتاق تعاون به سامانه سماصط توسط سازمان تعاون روستایی فراهم گردد.

حوزه موضوعی: کشاورزی و صنایع وابسته

مصوبات کمیته حمایت از کسب و کار ابلاغ شد

مصوبات کمیته حمایت از کسب و کار ابلاغ شد

کد خبر 6131109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha