۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۴

اکبر فلاح در گفت‌وگو با مهر:

یزدانی جایگاهش را محکم کرد/کشتی آزاد نیاز به پشتوانه‌سازی دارد

یزدانی جایگاهش را محکم کرد/کشتی آزاد نیاز به پشتوانه‌سازی دارد

کارشناس کشتی آزاد با ابراز خرسندی از شرایط مطلوب یکی از امیدهای کسب مدال ایران در المپیک، گفت: حسن یزدانی خودش را قبل از المپیک محک زد تا خیال دوستداران کشتی از او راحت شود.

اکبر فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات رنکینگ‌دار مجارستان و کسب مدال طلای حسن یزدانی در این رقابت‌ها گفت: خدا را شکر یزدانی بعد از ۸ ماه دوری در این مسابقات قدرتمند ظاهر شد. او به حضور در یک مسابقه بین‌المللی نیاز داشت و باید قبل از المپیک با توجه به شرایطی که برای کتف‌اش رقم خورد، محک می‌خورد. حضور در این رقابت‌ها برای یزدانی از هر طرف سودمند بود، او توانست آمادگی جسمانی و کتف آسیب دیده‌اش را محک بزند و و حالا با اطمینان بیشتری به المپیک راه پیدا می‌کند.

وی گفت: حسن یزدانی از فرصت حضور در رقابت‌های رنکینگ‌دار مجارستان به خوبی استفاده کرد و توانست جایگاه خودش را محکم کند. امیدوارم با همین قدرت در المپیک هم حاضر شود و بتواند مدال طلای این مسابقات را از آن خود کند. در مسابقات المپیک او دیوید تیلور حریف دیرینه خود را پیش رو ندارد و همین موضوع او را کمتر تحت فشار قرار می‌دهد، البته که نباید از حریف آمریکایی‌اش غافل شد اما به نظرم تجربه یزدانی به این کشتی‌گیر می چربد.

فلاح با اشاره به عملکرد دیگر کشتی‌گیران ایران در این رقابت‌ها خاطرنشان کرد: این مسابقات برای کشتی‌گیران جوان بیشتر میدانی برای کسب تجربه است و برد و باخت در آن معنایی ندارد. این کشتی‌گیران با هدف پشتوانه‌سازی اعزام می‌شوند و اصلاً نباید به نتیجه‌ای که این کشتی‌گیران کسب کردند توجه کنیم. به هر حال دیر یا زود باتجربه‌ها از تیم ملی کنار می‌روند و این کشتی‌گیران باید جایگزین آن‌ها شوند و میدان دیدن آن‌ها و کسب تجربه می‌توانند به آینده کشتی کمک بزرگی کند. کشتی آزاد نیاز به پشتوانه سازی دارد و باید از الان این کار را انجام دهیم.

وی در مورد ترکیب نهایی تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات المپیک و شانس مدال آوری آن‌ها اظهار داشت: امیرحسین زارع و حسن یزدانی جز کشتی‌گیران درجه یک تیم ما هستند که با توجه به شناخت حریفان آن‌ها می‌توانیم پیش بینی کنیم این دو کشتی‌گیر به دو مدال خوش رنگ می‌رسند.

کارشناس کشتی ایران گفت: در دیگر اوزان کشتی هم شانس کسب مدال داریم به شرط اینکه کشتی‌گیران پرقدرت ظاهر شوند. اوزان ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم جز اوزان شلوغ هستند که قهرمانان و مدعیان زیادی در این اوزان حضور دارند. اگر هر کدام از نمایندگان کشتی ایران در این سه وزن بتوانند مقابل یک کشتی‌گیر صاحب نام به پیروزی برسند جز چهار نفر برتر قرار می‌گیرند و به مدال نزدیک شوند.

فلاح عنوان کرد: اما اگر بتوانند دو پیروزی کسب کنند به مراتب شرایط بهتری خواهند داشت و فینالیست می‌شوند. به هر حال کشتی‌گیران نباید ناامید باشند و با آمادگی کامل در المپیک شرکت کنند و بهترین کشتی خود را ارائه دهند.

کد خبر 6131442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha