۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۵۳

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

پیکر آیت‌الله طه‌محمدی سه‌شنبه در همدان به خاک سپرده می‌شود

پیکر آیت‌الله طه‌محمدی سه‌شنبه در همدان به خاک سپرده می‌شود

همدان-مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری همدان گفت: مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی روز سه شنبه ساعت ۹ صبح در همدان انجام می‌شود.

غلامرضا فریدونی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تسلیت ارتحال عالم ربانی آیت الله طه‌محمدی اظهار کرد: ایشان مدت ۴۰ سال به عنوان امام جمعه شهرستانهای فامنین و همدان مسؤلیت داشتند.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری همدان با بیان اینکه مراسم تشییع این عالم ربانی ۲۱ خرداد در شهر قم تشییع می‌شود افزود: مراسم تشییع در قم از میدان امام حسن مجتبی علیه السلام تا حرم حضرت معصومه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از ظهر فردا دوشنبه ۲۱ خرداد نیز مراسم تشییع این عالم ربانی در شهرستان فامنین از مسجد اعظم تا کنار شهدای گمنام تشییع می‌شود تصریح کرد: مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در همدان روز سه شنبه ۲۲ خرداد ماه ساعت ۹ صبح با اجتماع مردم همدان در میدان امام به سمت میدان پروانه ها انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: بعد از تشییع، پیکر این عالم وارسته در کنار گلزار شهدا و در جوار مزار مطهر امام جمعه فقید همدان آیت الله موسوی همدانی و سردار شهید حاج حسین همدانی آرام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله محمدی وصیتی را به صورت شفاهی داشتند که در قم دفن شوند اما با همت آیت الله حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان و استاندار همدان که در بیت شریف این مرحوم در قم حضور یافتند و استتفایی که آیت الله شعبانی از مراجع داشتند که آیا وصیت کتبی ایشان که محل دفن همدان بوده بر اساس مسائل شرعی اشکالی ندارد یا نه که با نظر مراجع و موافقت خانواده قرار شد که ایشان در همدان دفن شود.

وی افزود: مراسم‌های ترحیم برای این عالم بزرگ هم در همه شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

کد خبر 6131530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha