۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۲۷

نتانیاهو: اکنون زمان ترک کابینه ائتلافی نیست

نتانیاهو: اکنون زمان ترک کابینه ائتلافی نیست

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تصمیم خروج بنی گانتز از کابینه ائتلافی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نهایت از آنچه درباره کابینه ائتلافی خود از آن وحشت داشت رخ داد و بنی گانتز، رهبر حزب آبی و سفید خروج رسمی خود از کابینه را اعلام کرد.

بر این اساس، نتانیاهو در اولین واکنش خود به تصمیم گانتز با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: اکنون زمان ترک میدان نبرد نیست.

در بیانیه منتشر شده از سوی دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی آمده است: من از رهبر حزب آبی و سفید می‌خواهم در تصمیم خود برای خروج از کابینه ائتلافی تجدید نظر کند. بنی؛ اکنون زمان آن نیست که بخواهی میدان نبرد را ترک کنی! اکنون زمان اتحاد و همدلی در جنگ است.

الجزیره در این باره می‌نویسد: خروج بنی گانتز از کابینه ائتلافی نخستین ضربه سنگین جنگ هشت ماه غزه بر کابینه نتانیاهو است. خروج وی گرچه بر کابینه ائتلافی که از احزابی با ۶۴ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست تشکیل شده تأثیری نخواهد داشت اما به دیگران جرأت چنین تصمیمی را خواهد داد.

نظرسنجی‌ها در سرزمین‌های اشغالی از اقبال عمومی بالای گانتز در صورت برگزاری انتخابات پارلمان حکایت دارد و از رهبر حزب آبی و سفید به عنوان جدی ترین گزینه برای نخست وزیری آینده این رژیم نام برده می‌شود.

شکاف در کابینه نتانیاهو بسیار زیاد است. پیش از این، ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و بتزالل اسموتریچ، وزیر دارایی این رژیم تهدید کرده بودند در صورتی که نتانیاهو به جنگ غزه پایان بخشد، از کابینه ائتلافی خارج خواهند شد.

کد خبر 6131672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha