۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۲

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی:

۲۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد اشتغال مرکزی جذب شد

۲۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد اشتغال مرکزی جذب شد

اراک- مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی با اشاره به اینکه این سازمان در اشتغال زایی پیشتاز است، افزود: امسال ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال این استان جذب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید فرامرزی اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی با تلاش شبانه‌روزی، امسال با اهلیت سنجی متقاضیان ایجاد اشتغال و کارآفرینی، موفق به معرفی بیش از ۹۰ درصد منابع تخصیصی خود به بانک‌ها شد.

مسئوول سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی افزود: با وجود آنکه سهم تسهیلات تکلیفی این سازمان در سال جاری، ۷۰ درصد کاهش یافت اما با تلاش شبانه‌روزی همکاران در بازه زمانی کمتر از سه ماه (زمستان ۱۴۰۲) از محل اجرای طرح‌های اشتغال متقاضیان بازدید و ضمن اهلیت سنجی درخواست‌های ارائه شده پس از تکمیل مدارک از طریق سامانه Tek به بانک‌های عامل ارجاع شد.

وی افزود: از مجموع پرونده‌های ارجاعی توسط بسیج سازندگی به بانک‌های عامل تا کنون بیش از ۷۰ درصد این پرونده‌ها به ارزش ۸۶۰ میلیارد ریال با موفقیت بسته شده و منجر به واریز تسهیلات به حساب افراد شده است تا نسبت به آغاز فعالیت‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی خود اقدام کنند.

فرامرزی گفت: با توجه به تعیین پایان خردادماه توسط بانک مرکزی جهت ادامه واریز تسهیلات به حساب متقاضیانی که توسط سازمان‌ها و نهادها به بانک ارجاع شده امید است با اهتمام جدی شبکه بانکی کشور، نسبت به واریز مابقی پرونده‌ها نیز اقدام شود.

فرامرزی با اشاره به عملکرد این سازمان در ثبت اشتغال در سامانه رصد، گفت: عملکرد این سازمان در ثبت اشتغال در سامانه رصد در سال ۱۴۰۲ به میزان ۴۱۰ تعهد انجام شده و با ثبت ۱۰۲۵ نفر در این سامانه، بسیج سازندگی استان مرکزی رتبه اول دستگاه‌های اجرایی استان را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی همچنین از کسب رتبه اول کشور در صحت عملکرد این سازمان در سامانه رصد خبر داد و گفت: بر اساس گزارش اداره کار، در این زمینه نیز با عملکرد ۱۰۰ درصدی، رتبه اول کشور را در بین دستگاه‌های ذیربط کسب کرده‌ایم.

وی در خصوص منابع جذب شده برای اشتغال‌زایی در سال جاری، گفت: امسال مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل جز ۳ و ۴ تبصره ۲ قانون بودجه کشور منابع جذب شده است.

فرامرزی افزود: این سازمان متعهد شده با این منابع نسبت به ایجاد اشتغال برای ۱۱۰۰ نفر در سطح استان اقدام و در زمینه اشتغال و کارآفرینی نقش آفرینی کند.

مسئوول سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی تاکید کرد: انتظار است دستگاه‌های اجرایی ذیربط و شبکه بانکی کشور، در زمینه‌سازی ایجاد اشتغال مردم پایه و کمک به کارآفرینی در سطح استان مرکزی تعامل و هم‌افزایی لازم را با این سازمان داشته باشند.

کد خبر 6131805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha