۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۲۴

در محافل انس و معرفت مکه مکرمه تأکید شد؛

سوره کوثر سند حقانیت اسلام و پیامبر(ص) است

سوره کوثر سند حقانیت اسلام و پیامبر(ص) است

حجت‌الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی با اشاره به این که سوره کوثر، حضرت زهرا(س) را سرچشمه خیرات و برکات کثیر معرفی می‌کند، گفت: این سوره سند حقانیت اسلام، پیامبر(ص) و قرآن کریم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سلسله محافل انس و معرفت در چهار هتل «سناف إن»، «رضوان الضیافة»، «مکارم منی» و «مکارم البیت» شهر مکه برگزار شد.

این محافل با تلاوت مهدی عبرتی، حمید صفدری و سیدرضا نجیبی از قاریان ممتاز و عضو کاروان قرآنی «نور» اعزامی به سرزمین وحی آغاز شد و با مداحی و نوای دلنشین حاج مهدی سلحشور و حاج امیر عارف، از ذاکران و مداحان اهل بیت (ع) همراه بود.

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی در محفل انس و معرفت هتل «مکارم البیت» ضمن تفسیر سوره کوثر به پیام‌های این سوره اشاره کرد و گفت: این سوره با ۲ معجزه و پیشگویی بزرگ الهی سند حقانیت اسلام، پیامبر (ص) و سند حقانیت قرآن کریم است.

وی افزود: پیام اصلی سوره کوثر این است که وجود حضرت زهرا (س)، سرچشمه خیرات و برکات کثیر است که باید با اقتدا به ایشان در زندگی و بندگی به نهایت خیر و برکت فاطمی رسید.

این سخنران بعثه در محفل انس و معرفت هتل «رضوان الضیافة» مکه نیز به ۵ پاداش و مقام بی‌نظیر الهی برای حج و حاجی لله اشاره کرد و گفت: مقام ضیافت، مقام استجابت، مقام مغفرت، مقام جنت و مقام شفاعت پنج مقام الهی برای حاجی است که حج خود را برای خداوند به جا می‌آورد.

سوره کوثر سند حقانیت اسلام و پیامبر(ص) است

حجت‌الاسلام میرزا محمدی نیز در محافل انس و معرفت در هتل‌های «سنان إف» و «مکارم منی» مکه درباره ۵ آیه نخست سوره ابراهیم صحبت کرد و با اشاره به آیه ۴ این سوره «وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا بِلِسَانِ قَوْمِهِ و ما هیچ پیامبری را جز به زبان قومش نفرستادیم»، گفت: این نکته ویژگی مشترک تمامی انبیای الهی است.

این خطیب بعثه در بخش دیگری از سخنان خود مباحثی در زمینه شأن نزول سوره فتح مطرح کرد و به بیان مناقب و شخصیت پیامبر اکرم (ص) پرداخت.

کد خبر 6132023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha