دیدار رئیس جمهور مصر و وزیر امور خارجه آمریکا

دیدار رئیس جمهور مصر و وزیر امور خارجه آمریکا

رئیس جمهور مصر و وزیر امور خارجه آمریکا با یکدیگر دیدار کردند و موضوعات مرتبط با جنگ غزه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القاهره الاخباریه، امروز دوشنبه «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و هیات همراه وی در قاهره دیدار کرد.

در این دیدار آخرین تحولات تلاش‌های صورت‌گرفته برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه و مبادله اسرا میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در نوار غزه مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.

علاوه بر این بر اساس اعلام «احمد فهمی» سخنگوی ریاست جمهوری مصر، ۲ طرف در خصوص افزایش این تلاش‌ها توافق کردند و اقدامات مصر برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به دست ساکنان نوار غزه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در همین راستا رئیس جمهور مصر بر اهمیت تلاش مشترک بین‌المللی برای برچیدن موانع ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، ضرورت پایان‌دادن به جنگ و حرکت به سوی اجرای راه حل دودولتی تاکید کرد.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه آمریکا نیز بدون اشاره به همدستی این کشور با رژیم صهیونیستی در کشتار هزاران غیرنظامی فلسطینی در نوار غزه از تلاش‌های سیاسی و بشردوستانه مصر و توجه آن بر تداوم اقدام و هماهنگی مشترک میان ۲ کشور برای آنچه بازگرداندن امنیت و صلح منطقه خواند قدردانی کرد.

علاوه بر این در جریان این دیدار ۲ طرف بر استحکام مشارکت راهبردی مصر و آمریکا و توجه ۲ کشور نسبت به تداوم هماهنگی مشترک در موضوعات و زمینه‌های گوناگون تاکید کردند.

کد خبر 6132534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha