۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۴۹

رییس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان زنجان:

طرح تلاوت تدبری طی ماه محرم در زنجان اجرا می ‎شود

طرح تلاوت تدبری طی ماه محرم در زنجان اجرا می ‎شود

زنجان-رییس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: طرح تلاوت تدبری طی ماه محرم در زنجان اجرا می ‎شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید حسنی شامگاه دوشنبه در نشست با روحانیون مستقر در آستانه دهه ولایت اظهار کرد: ماه رمضان طرح «زندگی با آیه‌ها» در شبکه‌های صدا و سیما، فضای مجازی و منبرها و به شکل محتوایی کار شد. وی با اشاره به اینکه زندگی با آیه‌ها یک طرح سه ساله است، عنوان کرد: در این طرح قرار است بخش قابل توجهی از جامعه با آیه‌های محوری و مورد نیاز در زندگی آشنا شوند و در ماه رمضان هر روز یک آیه مطرح شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه وهله اول بحث آشنایی و تدبر در قرآن مورد توجه قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در وهله بعد حفظ آیات مطرح است.

وی از ادامه طرح زندگی با آیه‌ها در ماه محرم خبر داد و گفت: این کار یک خط محوری و محتوایی دارد و برای ۱۰ شب یک آیه اصلی در نظر گرفته شده و ۹ آیه ذیل آن قرار می‌گیرد.

حسنی با بیان اینکه ما در مقاومت و مقابله با غرب هستیم، ابراز کرد: باید این باور را در جامعه نهادینه کنیم که هزینه مقاومت کمتر از تسلیم شدن بوده و مقاومت است که ما را به پیشرفت می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه برای ماه محرم اقداماتی از قبیل تولید محتوای منبر و کار با کودک و نوجوان در حال انجام است، تصریح کرد: نقطه ثقل ماه محرم هیئت‌های مذهبی است که باید روی این ۱۰ آیه کار شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: تلاوت تدبری مورد حمایت سازمان دارالقرآن و اداره قرآنی قرار خواهد گرفت و تیم‌های دو نفره با حضور یک قاری و یک روحانی تشکیل خواهیم داد و در هیئت‌های شاخص حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: در هیأت ماه محرم شروع مراسم با تلاوت تدبری خواهد بود که یک قاری آیات را تلاوت می‌کند و یک روحانی دقایقی راجع به آیات توضیحاتی و تفسیری ارائه می‌دهد.

حسنی یادآور شد: یک برنامه‌ای با عنوان محفل آغاز شده و مورد استقبال جامعه قرار گرفته است و نفراتی که می‌توانند در این برنامه حضور یابند شناسایی و معرفی شوند.

کد خبر 6132707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha