۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۱۵

حادثه هوایی برای هواپیمای معاون رئیس جمهور «مالاوی»

حادثه هوایی برای هواپیمای معاون رئیس جمهور «مالاوی»

منابع خبری گزارش دادند که هواپیمای حامل معاون رئیس‌جمهور مالاوی و هیات همراهش از صفحه رادار محو شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هواپیمای حامل معاون رئیس‌جمهوری مالاوی به همراه ۹ نفر دیگر از سرنشینانش از صفحه رادار ناپدید شد.

پایگاه خبری روسیا الیوم دوشنبه شب به نقل از دفتر ریاست جمهوری مالاوی اعلام کرد که هواپیمای حامل «ساولوس چیلیما» (Saulos Klaus Chilima) معاون رئیس جمهور و ۹ سرنشین دیگر از صفحه رادار ناپدید شده است.

دفتر ریاست جمهوری مالاوی روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «یک هواپیمای متعلق به نیروهای مسلح این کشور پس از برخاستن از فرودگاه بین المللی لیلونگوه در پایتخت این کشور از صفحه رادار ناپدید شد.»

به نوشته روسیا الیوم، پس از اینکه مقام‌های شرکت هواپیمایی این کشور نتوانستند با هواپیمای حامل معاون رئیس جمهور ارتباط برقرار کنند، رئیس‌جمهوری این کشور دستور عملیات جست‌وجو و نجات را صادر کرد.

مقامات این کشور در این ارتباط اعلام کردند که رئیس‌جمهور مالاوی سفر خود به باهاما را لغو کرده و به همه نهادها دستور داد تا عملیات جستجو و امداد و نجات این هواپیما را آغاز کنند.

به گزارش دفتر اطلاع رسانی دولت مالاوی، تیم‌های امدادی در تلاش برای یافتن اخباری از این هواپیما و سرنشینان آن هستند. با این حال، مقامات محلی هنوز با قطعیت درباره سقوط این هواپیما سخن نگفته‌اند.

گفتنی است که قرار بود هواپیما درست بعد از ساعت ۱۰ به وقت محلی در فرودگاه بین المللی «موزو» در شمال کشور فرود بیاید.

کد خبر 6132725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      1 0
      نمی دونم چه چیزی داره اتفاق میافته حتی حضور ناوگان دریایی آمریکایی و فرانسه در دریا در مسیر تردد دریایی به عمان تمام رادار کشتی های بخش خصوصی که ساخت کره و حتی نو بوده از کار انداخته تا الان سه الی چهار مورد به بخش های خصوصی دیگر گزارش از ابن وضعیت شده
    • NP IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      1 0
      فکر کنم باید این مساله تردد دریایی خراب کردن دستگاه ها حتی برای دستگاه های نو که وضعیت مشترک دچار شدن بررسی بشه دلیل رو حضور آمریکا و اختلال ایجاد کردن در تجارت های دریایی ایران و مخصوصا برای بخش های خصوصی جنوب ایران اعلام شده .
    • NP ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      1 0
      به نظر بنده باید مقامات با کشور عمان پیگیر این ماجرا باشند چون حضور آمریکا و بیگانه در ابن کشورها مسیرها باعث اختلال لطمه آسیب زدن نه تنها به دستگاه های ناوبری و رادار بلکه تجارت تردد بخش های خصوصی و ما شرکت ها حمل نقل دربایی به عمان دچار مشکل و منصرف از تردد می کنه
    • NP ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      1 0
      ببینید دریا نباید توسط حضور بیگانه به بهانه محافظت از کشورهای همسایه پر بشه حتی مسیر دریایی عمان این می تونه مشکلات زیادی برای تجارت حمل و نقل با عمان درست کنه . که نمونه همین اختلالات در دستگاه های ناوبری راداری شده دستگاه های نو چندین شناور از کار افتاده
    • NP ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      1 0
      دریا محافظت از مرز دریایی در همسایگی فقط با عهده خود کشور منطقه ای باید در همکاری های جمعی حاصل و محافظت امنیت ایجاد بشه باور کنید ما دو سه روز پیش وقتی شنیدیم ناوبری های سیستم راداری که قیمت بالایی هم داره در مسیر دریایی به عمان اختلال آسیب زده شده مالکین شناور بخش خصوصی جرات نمی کنند خطر کنند .
    • NP IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      1 0
      ببینید باید با کشورهای منطقه صحبت گفتگوی اساسی بشه اینطوری واقعا در تجارت ها ترددهای دریایی در منطقه دریایی کشور مقابل بیگانه ها نه تنها ضرر به طور مخفیانه در دریا لطمه آسیب بلکه کلی نگرانی برای بخش های خصوصی برای نرفتن در آن مسیر دریایی به آن کشور عمان ایجاد کرده اند
    • NP ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      1 0
      تا وقتی هم کشورهای اطراف به این درک از محافظت ساحلی تردد دریایی مسیر تجارت های دریایی مخصوصا بخش های خصوصی نرسند همیشه برای مالکین شناورها و تجارت ها با برخی از کشورهای ساحلی از جمله با عمان ضرر خطر تهدید چالش خواهد بود.