۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۸

همزمان با تشدید تنش‌ها رخ داد؛

شلیک هشدار سئول پس از عبور سربازان کره شمالی از مرز نظامی

شلیک هشدار سئول پس از عبور سربازان کره شمالی از مرز نظامی

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با ادعای عبور تعدادی از سربازان کره شمالی از مرز دو کره، متوسل به شلیک هشدار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، براساس ادعای ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، پس از عبور چند تن از سربازان کره شمالی از مرز نظامی دو کشور، نیروهای ارتش سئول مجبور به شلیک هشدار شدند.

«لی سونگ‌جون» سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی مدعی شد که به باور وی، عبور از خط مرزی تعمدی نبوده زیرا منطقه نظامی حدفاصل دو کره مملو از پوشش گیاهی و جنگل و در نتیجه هر نوع علامت‌گذاری و مرزبندی و جاده‌ای به سختی قابل تشخیص است.

وی افزود: آنها بلافاصله پس از هشدار بلندگوی ارتش و همچنین شلیک هشدار، به سمت مرزهای شمالی بازگشتند و هیچ تحرک غیر عادی وجود نداشت.

این حادثه پس از آن رخ داده که کره جنوبی مدعی ورود و تخلیه صدها بالون حاوی زباله و فضولات به حریم هوایی و خاکی سئول شده است. سئول در واکنش، توافق بین‌کره‌ای مصوب سال ۲۰۱۸ را به حالت تعلیق درآورد و فعالیت‌های نظامی خود از جمله نصب و راه‌اندازی مجدد بلندگوهای تبلیغاتی و تحریک‌آمیز را در اطراف نواحی مرزی از سر گرفت.

کیم یو جونگ، معاون وزارت ارتباطات و عضو کمیسیون امور دولتی کره شمالی که به دست راست کیم جونگ اون، رهبر این کشور نیز شهرت دارد، درباره اقدام کره جنوبی هشدار داده و گفته است: «اقدام اخیر کره جنوبی در استقرار بلندگوهای پرقدرت در مرز دو کره و پخش اعلامیه مقدمه‌ای ورود به موقعیتی بسیار خطرناک است.»

کره شمالی و جنوبی به‌رغم متارکه جنگ(۱۹۵۰- ۱۹۵۳)، از لحاظ فنی همچنان در وضعیت جنگی به سر می‌برند.

کد خبر 6133039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha