۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۴

سئول، بلندگوهای تبلیغاتی را به مرز ملتهب دو کره باز می‌گرداند!

سئول، بلندگوهای تبلیغاتی را به مرز ملتهب دو کره باز می‌گرداند!

سئول قصد دارد تا در واکنش به آنچه ارسال و تخلیه بالون‌های زباله‌ از جانب کره شمالی به داخل خاک کره جنوبی خوانده شده، بار دیگر «بلندگوهای غول‌پیکر تبلیغاتی» را در مرز ملتهب دو کشور نصب کند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن‌پست، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه‌ای با اشاره به تشکیل نشست امنیتی اضطراری به ریاست «چانگ هوجین» مدیر امنیت ملی این کشور، اعلام کرد که سئول تصمیم گرفته است تا در واکنش به ارسال مداوم بالون‌های حاوی زباله و فضولات از جانب کره شمالی و تخلیه آن در خاک کره جنوبی، بلندگوهای تبلیغاتی را باردیگر در مرز ملتهب دو کشور نصب کند!

براساس گزارش‌ها، این اقدام بدون شک واکنش تند و خشم و اقدام نظامی تلافی‌جویانه پیونگ‌یانگ را به همراه خواهد داشت. مقامات کره جنوبی، همسایه شمالی را به تلاش برای ایجاد «اضطراب و اختلال» در سئول متهم کرده و مدعی شده‌اند که پیونگ‌یانگ تنها مسئول تشدید تنش احتمالی در آینده بین دو کره است.

سئول، بلندگوهای تبلیغاتی را به مرز ملتهب دو کره باز می‌گرداند!

گفته می‌شود که کره شمالی به تلافی اعلامیه‌های تبلیغاتی که کره جنوبی به خاک این پیونگ‌یانگ فرستاده است، اواخر هفته بیش از یک هزار بالون حاوی زباله و فضولات به آسمان سئول ارسال و در خاک همسایه جنوبی تخلیه کرد.

سئول، بلندگوهای تبلیغاتی را به مرز ملتهب دو کره باز می‌گرداند!

ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که شهروندان، مراقب سقوط اجسام از آسمان باشند و به بالون‌هایی که فرود می‌آیند، نزدیک نشوند. شهردار سئول نیز به شهروندان پایتخت کره جنوبی هشدار داد و از آنها خواست که تا حد امکان در خانه بمانند و به بالن‌ها نزدیک نشوند. به ادعای مقامات کره جنوبی، احتمال آغشته بودن این بالون‌ها به مواد شیمیایی وجود دارد!

سئول، بلندگوهای تبلیغاتی را به مرز ملتهب دو کره باز می‌گرداند!

زمزمه نصب مجدد بلندگوهای پروپاگاندا از هفته گذشته به دفعات به گوش می‌رسید و این موضوع دقیقاً با تعلیق توافق تنش‌زدایی سال ۲۰۱۸ از جانب کره جنوبی تلاقی داشت. این اقدام سئول را قادر به ازسر گیری کارزارهای تبلیغاتی و احتمالاً برگزاری رزمایش‌های نظامی در نواحی مرزی خواهد کرد.

کره جنوبی احتمالاً از این بلندگوهای بزرگ برای تبلیغات علیه پیونگ‌یانگ، پخش موسیقی‌های موسوم به «کِی-پاپ» و انتشار اخبار جعلی در مرز به شدت نظامی دو کشور استفاده خواهد کرد. کره جنوبی در سال ۲۰۱۵ برای نخستین بار بعد از ۱۱ سال این بلندگوها را در نواحی مرزی نصب کرد. کره شمالی در آن برهه در واکنش به این اقدام، چندین عراده توپ در امتداد مرز مشترک دو کشور شلیک کرد و سئول نیز متقابلاً اقدام مشابهی انجام داد که براساس گزارش‌ها قربانی برجا نگذاشت.

کد خبر 6130984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محسن ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 0
      کره شمالی دارای سلاح هسته ایست. ولی کودکانش دچار اسکوربوت (کمبود پروتئین و ویتامین بدن) هستند و در روستاها در فصول سرد، کارشان به تغذیه از گیاهان کوهستان میکشد.