۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۷

شهردار پاریس:

برگزاری انتخابات در فرانسه پیش از المپیک به‌شدت دردسرساز است

برگزاری انتخابات در فرانسه پیش از المپیک به‌شدت دردسرساز است

شهردار پاریس تصمیم رئیس جمهور فرانسه مبنی بر برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور را در فاصله چند هفته تا آغاز المپیک ۲۰۲۴، «به شدت دردسرساز» توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، آنا هیدالگو، شهردار پاریس می‌گوید که تصمیم امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور در فاصله کوتاه تا آغاز المپیک تابستانی، به شدت مشکل‌آفرین است.

هیدالگو با اشاره به اینکه تصمیم ناگهانی ماکرون، او را شوکه کرده است، گفت: من هم مثل خیلی‌ها از شنیدن تصمیم رئیس جمهور مبنی بر انحلال مجمع ملی تعجب کردم.

با این حال، شهردار پاریس مدعی شد که پس از نتایج فاجعه‌بار حزب متبوعش(ماکرون) در انتخابات پارلمان اروپا، لزوم درخواست ماکرون برای برگزاری انتخابات را درک کی‌کند.

وی افزود: گرچه ماکرون نمی‌تواند طوری رفتار کند که گویی اتفاقی نیفتاده است اما تصمیم انحلال مجمع ملی درست قبل از بازی‌ها، واقعا خیلی دردسرساز است.

البته شهردار پاریس در ادامه تلاش کرد تا تاثیر احتمالی این تصمیم بر المپیک را ناچیز جلوه دهد و مدعی شد که انتخابات زودهنگام عملا کار آنها را مختل نخواهد کرد زیرا آماده‌سازی آنها برای میزبانی از بازی‌ها، تا حد زیادی تکمیل شده است.

وی اضافه کرد: فقط استقبال از تمام جهان باقی مانده است و ما این کار را با شعفی که باید برای میزبانی از المپیک و پارالمپیک داشته باشیم، انجام خواهیم داد.

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک نیز با اتخاذ موضعی مشابه مدعی شد که «انتخابات پیش رو، رویه‌ای دموکراتیک است و بازی‌ها را مختل نخواهد کرد. فرانسه به برگزاری انتخابات عادت دارد و یک بار دیگر هم این کار را می‌کند.»

قرار است فرانسوی‌ها ۳۰ ژوئن(۱۰ تیر) برای انتخاب مجمع ملی جدید پای صندوق‌های رای بروند و دور دوم نیز برای هفتم جولای برنامه‌ریزی شده است. بازی‌های المپیک تابستانی امسال از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد) در پاریس برگزار می‌شود.

ماکرون پس از آنکه ائتلاف وی در انتخابات پارلمان اروپا عملکردی ضعیف داشت، تصمیم به انحلال پارلمان این کشور گرفت. انتظار می‌رود ائتلاف ماکرون تنها حدود ۱۵ درصد از آراء را کسب کند و این یعنی کمتر از نصف آرایی که برای حزب راست‌گرای «رالی ملی» وابسته به مارین لوپن، رهبر اپوزیسیون حزب حاکم فرانسه، پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 6133105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha