۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۹

غریب‌آبادی:

جنایت‎‌های رژیم صهیونیستی نمادی از حقوق بشر آمریکایی است

جنایت‎‌های رژیم صهیونیستی نمادی از حقوق بشر آمریکایی است

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه جنایت‌های رژیم صهیونیستی نماد حقوق بشر آمریکایی است، گفت: جنایت‎های رژیم صهیونیستی نباید حتی پس از آتش‌بس در نوار غزه به فراموشی سپرده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین جلسه ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی روز سه‌شنبه، ۲۲ خرداد در محل شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی برگزار شد.

جنایت‌های رژیم صهیونیستی نماد حقوق بشر آمریکایی

کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‎الملل قوه قضائیه و رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در این نشست با اشاره به اینکه بخشی از این هفته در سال جاری مصادف با انتخابات و تحولاتی که مرتبط به آن است، می‌شود، گفت: این موضوع فرصت مناسبی است که جریان‌های سیاسی و نامزدها مواضع خود را در این زمینه و حقوق بشر آمریکایی بیان کنند.

غریب‌آبادی با بیان اینکه موضوع دیگر بحث جنایت‌های رژیم صهیونیستی است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری مکرراً فرمودند که ما آمریکا را در جنایت‌های رژیم صهیونسیتی علیه مردم مظلوم فلسطین سهیم می‌دانیم.

دبیر ستاد حقوق بشر، اضافه کرد: به فرض که با تصویب قطعنامه در شورای امنیت آتش‌بس شود، حملات متوقف و کمک‌های انسان‌دوستانه نیز وارد غزه شود؛ نباید جنایت‌های رژیم صهیونیستی به فراموشی سپرده شود چراکه جنایت‌های رژیم صهیونیستی نمادی از حقوق بشر آمریکایی است و باید در این زمینه کار حقوقی صورت بگیرد.

غریب‎آبادی در بخشی دیگر با اشاره به اینکه اکنون ده‌ها پرونده علیه آمریکا وجود دارد که اشخاص حقیقی از رژیم آمریکا در دادگستری تهران شکایت کردند، عنوان کرد این افراد از جنایت‌های آمریکا متضرر شدند؛ کسانی مانند بیماران پراوانه‎ای مستقیماً از تحریم‌ها آسیب دیدند؛ همچنین در بحث ترور ما ۲۵ هزار شهید ترور داریم که آمریکا در همه موارد از تروریست‌ها حمایت کرده است.

رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی همچنین بر تعیین شعار هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و استفاده از آثار هنری در تبیین این هفته تاکید کرد.

غزه؛ سند جنایت آمریکا و رژیم صهیونیستی

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عرب‌انصاری، معاون امور استان‌های شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه امیدواریم در مناسبت پیش رو درباره موضوع افشای جنایت‌های آمریکا بتوانیم قدم‌هایی برداریم، گفت: ما همچنین علاوه بر افشای حقوق بشر آمریکایی، سالروز هفتم تیر را داریم که منافقین جنایتی را در آن روز رقم زدند و آیت‌الله بهشتی و یاران ایشان را به شهادت رساندند.

وی در بخشی دیگر با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار کرد: این روزها جنایت‌های رژیم صهیونسیتی در غزه شدت گرفته و این‌ها سبعانه به جنایت‌های خود ادامه می‌دهند.

عرب‌انصاری با بیان اینکه غزه سند گویای جنایت آمریکا و رژیم صهیونیستی است، تاکید کرد: دست پلید آمریکا در اقدام‌های رژیم کودک‌کش اسرائیل مشاهده می‌شود.

جنایت‎‌ها علیه ایران و غزه افشا شوند

زهره الهیان، عضو ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در بخشی دیگر از این نشست با بیان اینکه جنگ حقوق بشری عظیمی علیه ایران در جوامع بین‌المللی در جریان است، گفت: باید در این زمینه و آگاهی‌سازی افکار عمومی اقدامات بیشتری صورت بگیرد.

الهیان با اشاره به اینکه جنایت‌های صورت‎گرفته علیه ایران و همچنین غزه به عنوان موضوع روز باید افشا شوند.

در ادامه حجت الاسلام سیدمحسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران و دیگر مسئولان ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی گزارشی از اقدامات انجام‎شده و برنامه‌های پیش رو را به مناسبت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی ارائه کردند.

نخستین جلسه این ستاد در روز ۲۵ اردیبهشت ماه با حضور کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر و رئیس ستاد برگزاری هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی برگزار شده بود.

کد خبر 6133229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha