۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۰۷

استاندار گیلان مطرح کرد؛

اهتمام ایران و روسیه در تکمیل راه‌آهن رشت_آستارا

اهتمام ایران و روسیه در تکمیل راه‌آهن رشت_آستارا

رشت - استاندار گیلان با اشاره به اهتمام ایران و روسیه در تکمیل راه‌آهن رشت_آستارا گفت: خط ریلی رشت -کاسپین به اتمام رسیده و کارهای اجرایی آن به‌ زودی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر سه شنبه در مراسم جشن روز ملی روسیه که در سرکنسولگری این کشور در رشت برگزار شد، اظهار کرد: وجود توسعه روابط و همکاری‌های متقابل و مشترکی بین دو کشور ایران و روسیه بسیار مهم و حیاتی است و باید استمرار داشته باشد.

استاندار گیلان با تاکید بر تقویت توسعه روابط ایران با روسیه اضافه کرد: روابط ایران اسلامی با کشورهای دنیا از جمله کشور روسیه بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و راهبرد رئیس جمهور شهید ادامه دارد.

به گفته عباسی، گیلان در مباحث امنیتی و منطقه‌ای، استفاده و صیانت از دریای کاسپین، مبادلات و مراودات تجاری و اقتصادی و حوزه‌های مشابه دیگر، عاملی مهم در توسعه روابط دو کشور ایران و روسیه است.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم در منطقه به منظور تحکیم روابط با همسایگان افزود: در دولت سیزدهم و با رویکرد دیپلماسی سیاسی، اقتصادی بین المللی شهید جمهور آیت الله دکتر رئیسی و وزیر امور خارجه شهید دکتر حسین امیر عبدالهیان، موانع توسعه و تسهیل روابط بین تجار ۲ کشور مرتفع شده است.

استاندار گیلان با اشاره به اهتمام ۲ کشور ایران و روسیه در تکمیل راه‌آهن رشت_آستارا گفت: خط ریلی رشت به کاسپین به اتمام رسیده و مسیر ریلی رشت به آستارا نیز که منطقه قفقاز و کریدور شمال به جنوب را به طور کامل بهم متصل می‌کند کارهای اجرایی آن به‌زودی انجام می‌شود.

عباسی با تاکید بر ادامه‌دار بودن راه شهید رئیسی بعد از شهادت ایشان اضافه کرد: ملت و مردم ایران داغدار شهید جمهور هستند ولی راه این خدمتگزار ملت به مانند گذشته با قدرت ادامه‌دار خواهد بود.

وی گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با کشورهای منطقه از اهداف دولت سیزدهم دانست و افزود: دولت سیزدهم در سیاست خارجه و حوزه دیپلماسی اقتصادی بسیار فعال بوده و این روند بعد از شهادت ایشان نیز ادامه دار خواهد بود.

استاندار گیلان با اشاره به پیشینه فرهنگی میان ۲ کشور ایران اسلامی و کشور روسیه بیان کرد: پیشینه فرهنگی ایران و روسیه بسیار زیاد است و این ارتباط دیپلماتیک فعال بین ۲ کشور قطعاً به مانند گذشته قوی‌تر خواهد بود.

عباسی با اشاره به آغاز عملیاتی شدن تفاهمات انجام شده میان هیأت اقتصادی اعزامی گیلان به کشور روسیه اضافه کرد: در سفر هیأت اقتصادی ایرانی به روسیه تفاهم نامه‌های خوبی در بخش‌های مختلف از جمله جاده‌ای، ریلی و دریایی به امضا رسیده و در حال انجام است.

وی با بیان اینکه روابط ایران و روسیه در سطح عالی است و این روند بر توسعه اقتصادی کشور بسیار مؤثر است، افزود: جمهوری اسلامی همواره به دنبال صلح و دوستی در منطقه و روابط دوستانه با کشورهای همسایه بر اساس احترام ۲ جانبه و توجه به تمامیت ارضی است.

کد خبر 6133849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha