۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۴

در گفت‌وگو با مهر؛

۱۹۷۰ تُن مواد کنترل کیفیت آب در خراسان رضوی توزیع شد

۱۹۷۰ تُن مواد کنترل کیفیت آب در خراسان رضوی توزیع شد

مشهد- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از توزیع هزار و ۹۷۰ تن مواد کنترل کیفیت آب شرب در سطح استان خراسان رضوی خبر داد.

حسین امامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از از توزیع هزار و ۹۷۰ تن مواد کنترل کیفیت آب شرب در سطح استان خراسان رضوی خبر داد و اظهار کرد: این مواد شامل هزار و ۸۰۰ تن آب ژاول، ۸۰ تن پودر پر کلرین و ۲۷ تن گاز کلر است که بین هزار و ۲۰۰ ایستگاه کلرزنی استان توزیع شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی کلر باقیمانده در حد مطلوب را یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت دانست و عدم آلودگی میکروبی ضروری در هر لیتر آب را ۰.۲ تا ۰.۸ میلی گرم اعلام کرد.

وی هزینه تهیه این میزان ترکیبات کلر را بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد که از محل منابع جاری و عمرانی تأمین شد.

امامی همچنین از خرید ۲۵۰ دستگاه کلرزن های سلنوئیدی، ۲۱۴ دستگاه هیدرو کلریناتور و ۵۰ عدد محلول برقی با هدف نوسازی سامانه‌های کنترل کیفیت خبر داد و افزود: این دستگاه‌ها نیز با صرف ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی و همچنین منابع جاری امورها خریداری شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی یکی دیگر از اقدامات آبفا در حوزه کنترل کیفیت آب شرب را شستشوی دوره‌ای مخازن ذخیره آب شهرها و روستاهای استان عنوان کرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی شرکت مهندسی آبفای کشور برای اطمینان از سلامت فرآیند ذخیره‌سازی و انتقال آب اقدام به شستشو، مخازن آب در ۳۲ شهرستان تحت پوشش می‌کند.

وی تعامل آبفا با شش دانشگاه علوم پزشکی استان را اعلام کرد که بر فرآیند انتخاب و شستشوی مخازن نظارت دارند.

امامی بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب خراسان در همین رابطه و با اجرای طرح آمایش داده‌های نظارتی موفق به دریافت درجه مطلوب و عالی از مراکز دانشگاهی علوم پزشکی خراسان رضوی شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با بیان اینکه اقدامات آبفا مورد تقدیر شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور قرار گرفته است گفت: تجربیات آبفا خراسان رضوی بنا به درخواست شرکت مهندسی در اختیار مدیران مراکز پایش کشور قرار گرفت.

کد خبر 6134043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha