۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۷

امام جمعه کرمانشاه:

ریشه وحدت در عبادت و اطاعت پروردگار متعال است

ریشه وحدت در عبادت و اطاعت پروردگار متعال است

کرمانشاه- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: ریشه وحدت در عبادت و اطاعت پروردگار متعال است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله غفوری با حضور در آئین تجلیل و تکریم اساتید نمونه و فرهیختگان اهل‌سنّت کرمانشاه، بیان کرد: وحدتی که در آیات شریفه قرآن بر آن تأکید شده است و امام خمینی (رحمةالله‌علیه) آن را احیا کردند، ریشه‌اش در عبودیت است.

وی با اشاره به اینکه عبادت و اطاعت پروردگار متعال ریشه وحدت است، گفت: اساس وحدت به آیه ۲۹ سوره مبارکه فتح باز می‌گردد که خداوند متعال می‌فرماید: «کسانی که با او [پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)] هستند، در برابر کفّار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربان‌اند».

امام‌جمعه کرمانشاه با بیان اینکه آن چیزی که در پیشگاه خداوند متعال می‌تواند سند افتخار ما باشد، رضایت خداوند سبحان است؛ عنوان کرد: آنچه که منشأ کمال جامعه در طول تاریخ گشته، برخاسته از تلاش‌ها و زحمات علمای دین بعد از عصر انبیا و اولیای الهی بوده است.

وی با تصریح اینکه در دوره‌های گذشته با وجود فضای اختناق، عالمان دین در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کردند؛ اما بر عهد خود استوار ماندند، افزود: علما میراث گران‌بهای دین را حفظ کردند و نسل‌به‌نسل منتقل کردند تا به ما برسد.

حجت الاسلام غفوری حاج‌ماموستا ملاقادر قادری را فخر علمای اهل‌سنّت استان خواند و گفت: بصیرت و تیزبینی ایشان در اعلام آمادگی به‌محضر حضرت امام خمینی (رحمةالله‌علیه) به‌نمایندگی از علمای اهل‌سنّت و ماندن بر مدار وحدت تا به الآن، شایسته تقدیر است.

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه کسانی که نمی‌خواهند وحدت یکپارچگی و همدلی علمای دین را ببینند، تحریک‌شده دشمن هستند؛ اظهار داشت: رژیم صهیونیستی، حاکمیت جنایتکار آمریکا و بعضی از کشورهای اروپایی و حتی منطقه در این نقشه خبیثانه شریک هستند. سرویس‌های امنیتی آن‌ها برای اختلاف‌افکنی و ایجاد ناامیدی ما به‌شدت فعال هستند و به‌محض اینکه عالمی قدمی برای مصالح اسلام، کشور و مردم بردارد، بلافاصله شروع به تخریب می‌کنند.

وی تربیت طلاب علوم دینی را مهم‌ترین کار عالم خواند و تصریح کرد: شما اساتید ارزشمند، مشغول تربیت افرادی هستید که قرار است در آینده هدایتگر جامعه باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه، خاطرنشان کرد: آن مسیر روشن و صراط مستقیمی را که از ابتدای انقلاب اسلامی به همراه امام راحل (اعلی‌الله‌مقامه) درپیش گرفتیم و بعد از آن در رکاب رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) که بزرگ‌سیاستمدار امروز جهان است و دشمنان به عمق راهبردی تفکر این مرد بزرگ اعتراف می‌کنند؛ ادامه خواهیم داد تا به‌فضل خدا روزبه‌روز شاهد توفیقات و عزت بیشتر باشیم.

کد خبر 6134690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha