مقام فلسطینی دومینوی استعفاهای وزرای صهیونیستی را رمزگشایی کرد؛

شکست،سرنوشت«محتوم»تل‌آویو در غزه/تکاپوی بلینکن برای«نجات اسرائیل»

شکست،سرنوشت«محتوم»تل‌آویو در غزه/تکاپوی بلینکن برای«نجات اسرائیل»

سفیر سابق سازمان آزادی بخش فلسطین «ساف» در ۵ کشور شتاب قطار استعفاهای سریالی از شورای جنگ را نه به بهانه تعمیق اختلافات سیاسی، بلکه علت اصلی آن را شکست حتمی در جنگ غزه دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، سفیر سابق فلسطین در ترکیه و عضو دبیرخانه کنگره مردمی فلسطینیان مقیم خارج در سخنانی با اشاره به خروج ۴ وزیر از قطار «شورای جنگ» رژیم صهیونیستی در نتیجه تشدید اختلافات روزافزون بر سر مدیریت جنگ غزه تاکید کرد که اشغالگران با گذشت بیش از ۸ ماه از ادامه جنایت و نسل کشی در غزه، به هیچیک از اهداف سیاسی خود در مصاف با مقاومت فلسطینی دست نیافته است.

«ربحی حلوم» سفیر سابق تشکیلات خودگردان در پنج کشور در مصاحبه با خبرگزاری فلسطینی «شهاب» در تحلیلی از دورنمای جنگ در نوار غزه به قطار استعفاهای پیاپی وزرای شورای جنگ اسرائیل پرداخت و افزود: علت تشدید بحران و شکاف در بین سران این رژیم صرفاً اختلاف نظر مواضع سیاسی نیست، بلکه این حجم از استعفاها تلاشی برای فرار از سرنوشت محتوم شکست در جنگ در برابر ملت مقاوم فلسطین پس از سپری شدن ۲۵۰ روز از جنایت و نسل کشی مداوم در نوار غزه است.

عضو دبیرخانه کنگره مردمی فلسطینیان مقیم خارج با تکان دهنده خواندن نسل کشی اشغالگران در باریکه غزه در برابر أنظار جامعه جهانی و بهت ۴۰۰ میلیون عرب به همراه سکوت مشمئز کننده ۲۲ کشور عربی بدون اتخاذ اقدامی عملی هشدار داد که عدم واکنش عملی در برابر صهیونیست‌ها نه تنها تهدیدی وجودی برای فلسطین است، بلکه خطری جدی برای امت اسلامی و تهدید صلح جهانی است.

این مقام تشکیلات خودگردان فلسطین با تاکید بر اینکه نه تنها رژیم کودک کش صهیونیستی به اهداف خود در جنگ با گروه‌های مقاومت فلسطینی دست نیافته، بلکه هر روز ضربات کوبنده پیاپی از رزمندگان و مردم مقتدر مظلوم در غزه دریافت می‌کند.

سفیر سابق فلسطین در ترکیه به ناکامی بنیامین نتانیاهو در تحقق اهداف سه گانه جنگی خود در غزه اشاره کرد و افزود: نتانیاهو با بهره گیری از مهره‌های سیاسی نیروهای راست افراطی جنایتکاری نظیر بن گویر و اسموتریچ پس از قطار استعفاهای وزرایی همچون بنی گانتز، آیزنکوت و دیگران از کابینه به دنبال دست کاری سیاسی با جایگزینی وزرای مستعفی با این مهره‌ها در شورای جنگ است، «اما هرکاری انجام دهد، به اهداف خود دست نخواهد یافت.»

بلینکن در تکاپوی «نجات اسرائیل» از باتلاق نابودی در غزه با طرح آتش بس است

ربحی حلوم در بخش دیگری از گفت‌وگوی رسانه‌ای خود با شهاب فلسطین به هشتمین سفر منطقه‌ای آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی در کمتر از دو ماه گذشته پرداخت.

سفیر سابق فلسطین در آنکارا تاکید کرد که کاخ سفید با طرح پیشنهادی آتش بس به دنبال نجات اسرائیل از ورطه فهرست سیاه رژیم‌های جنایتکار جنگی در برابر جامعه جهانی و نیز دفاع از تلاش‌های به اصطلاح دیپلماتیک خود برای توقف جنگ و جلوگیری از خسارت‌ها و تلفات انسانی این رژیم در برابر ضربات موشکی مهلک مقاومت فلسطینی است.

این مقام فلسطینی با اشاره به جنایت وحشیانه بی‌سابقه اشغالگران در باریکه، نسل کشی کنونی اشغالگران در غزه را تاریخی خواند و هدف آتش بس پیشنهادی جو بایدن که وزیر خارجه آمریکا در تکاپوی تحقق آن است، نجات این رژیم کودک کش از باتلاق جنگ غزه به طور موقت است و نه آتش بس دائمی تا به اهداف خود از این جنگ دست یابند.

وی تاکید کرد که مقاومت فلسطینی در غزه بارها به اشغالگران و متحدان غربی این رژیم از طریق میانجیگران منطقه‌ای گوشزد کرده‌اند که مقاومت بر شروط سه گانه خود از جمله توقف دائمی جنگ، خروج کامل اشغالگران از غزه و مبادله اسرا پایبند است و در صورتی آتش بس را خواهد پذیرفت که شروط سه گانه فوق محقق شوند.

ربحی حلوم در پایان تاکید کرد که «نبرد و پایداری سلحشورانه ملت و مقاومت فلسطینی در غزه تا تحقق خواسته‌ها و شروط خود ادامه دارد و باریکه غزه‌ای شاهد صدها جنگ و نبرد با متجاوزان در طول تاریخ بوده و هیچگاه در بلندای تاریخ شکست را پذیرا نبوده و برای تحقق اهداف خود مستحکم ایستاده است.

کد خبر 6134971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهر ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
      0 0
      حکومت صهیونیستی امریکا در جنایت اخیر با امریکا با سوع استفاده از کاروان بشر دوستان چند صد نفر قلسطینی را به شهادت رساندچه قدرنیرنگ
    • IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
      0 0
      حکومت تروریستی روسیه در جنایت اخیر روسیه باشد استفاده از کودکان اوکراینی چند صد نفر مردم را کشت چه قدر نیرنگ