با محوریت «سنتکام» در بحرین صورت گرفت؛

نگرانی ازاقتدار نظامی ایران؛محور نشست محرمانه تل آویو در «منامه»

نگرانی ازاقتدار نظامی ایران؛محور نشست محرمانه تل آویو در «منامه»

پایگاه خبری اکسیوس آمریکا فاش ساخت که رئیس ستاد ارتش اشغالگران دوشنبه شب با محوریت فرمانده سنتکام در غرب آسیا با فرماندهان نظامی ۵ کشور عربی در منامه نشست محرمانه برگزار کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری «اکسیوس» آمریکا چهارشنبه شب در خبری از سفر محرمانه هفته جاری هرتسی هالوی، رئیس ستاد ارتش اشغالگران به منامه، پایتخت بحرین و نشست محرمانه با سران و فرماندهان نظامی ۵ کشور عربی با محوریت «اریک کوریلا» فرمانده مرکزی آمریکا (سنتکام) در منطقه غرب آسیا خبر داد.

همزمان با انتشار این خبر، رسانه‌های صهیونیستی فاش کردند هرتسی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در هفته جاری از بحرین بازدید داشته و با تعدادی از فرماندهان ارشد ارتش‌های عربی دیدار داشته است.

خبرگزاری سما فسطین گزارش داد که این نشست محرمانه که با محوریت سنتکام و با مشارکت سران نظامی ۵ کشور عربی از جمله عربستان سعودی، بحرین، مصر، امارات و اردن با رئیس ستاد ارتش اشغالگران به بهانه بررسی راهکارهایی برای توسعه «همکاری امنیتی و اقلیمی» روی داد و این نشست به دور از اوضاع حساس منطقه در شرایطی که غزه کانون داغ اخبار رسانه‌های خبری است، رخ داد.

به گزارش رسانه آمریکایی اکسیوس، این نشست در منامه در شرایطی با فرماندهان ارشد آمریکا و اسرائیل با تعدادی از مقامات نظامی پنج کشور عربی رخ داد که حکام عربی شرکت کننده در این نشست محرمانه، عملیات ارتش اشغالگران در شهر غزه را با صدور بیانیه‌های پی در پی به شدت به باد انتقاد قرار داده‌اند.

بر پایه گزارش این نشریه آمریکایی، محور مذاکرات محرمانه هرتسی هالوی و اریک کوریلا، در نشست روز دوشنبه هفته جاری در دیدار با مقامات نظامی ۵ کشور عربی به مسئله «تقویت همکاری‌های پدافندی و موشکی» اختصاص داشته است.

در این گزارش آمده است: «همکاری در زمینه تقویت پدافند هوایی و دفاع موشکی یکی از موضوعات اصلی طی سال‌های اخیر رایزنی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا و پنتاگون با ارتش‌های عربی منطقه ب ه شمار می‌رود.»

این گزارش می‌افزاید: یکی از محورهای این نشست، بررسی مقابله با حمله موشکی و پهپادی اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل و ارائه راهکارهایی برای مقابله با حملات موشکی محور مقاومت به سمت اسرائیل بود.»

شایان ذکر است بحرین و رژیم صهیونیستی در شهریور ماه ۱۳۹۹ با میانجیگری دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا به طور رسمی با یکدیگر توافق عادی‌سازی روابط امضا کردند.

کد خبر 6134992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha