۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۷:۵۲

مدیرکل کمیته امداد گیلان خبر داد؛  

هدف گذاری برای ایجاد ۱۴ هزار فرصت شغلی در گیلان

هدف گذاری برای ایجاد ۱۴ هزار فرصت شغلی در گیلان

رشت- مدیرکل کمیته امداد گیلان از هدف گذاری برای ایجاد ۱۴ هزار فرصت شغلی برای سال جاری خبر داد و گفت: بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۴۰۳ اختصاص داده شده است.

عباس اهرابی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه یکی از رسالت‌های اصلی این نهاد طی سال‌های اخیر، توانمندسازی مددجویان است، اظهار کرد: یکی از معیارهای توانمندسازی مدّنظر کمیته امداد درآمد پایدار است.

وی با اشاره به اقدامات کمیته امداد در زمینه ایجاد فرصت مناسب برای کسب درآمد پایدار توسط مددجویان، گفت: آمایش و نیازسنجی، مشاوره شغلی و استعداد سنجی، آموزش و ارتقا مهارت‌های شغلی، اعطای تسهیلات قرض الحسنه، هدایت تا ایجاد فرصت شغلی، نظارت و پشتیبانی جهت پایداری طرح و ایجاد زمینه فروش محصولات تولیدی از جمله اقدامات این نهاد برای ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی مددجویان است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان، توجه به راهبری شغلی و مزیت سنجی ایجاد اشتغال را از کار ویژه‌های مهم کمیته امداد بر شمرد و ادامه داد: ایجاد شبکه ای از مشاغل بومی و پُردرآمد، تأکید بر تکمیل زنجیره صنایع و مهارت آموزی از جمله اقدامات کمیته امداد در راستای گسترش مقیاس فعالیت و احیا صنایع بومی می‌باشد.

اهرابی، با تأکید بر سوق دادن اشتغال به سمت مردمی کردن و برون سپاری توسط کمیته امداد، خاطرنشان کرد: در این راستا، از ظرفیت جهادگران، کانون‌های کارآفرینی، مراکز نیکوکاری تخصصی کارآفرینی بهره گرفته می‌شود.
وی، با اشاره به اینکه دهک‌های یک تا پنج می‌توانند از تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی برخوردار شوند، گفت: برطرف کردن نیازهای اساسی اقشار کم برخوردار، افزایش شأن و منزلت این قشر، کاهش نرخ بیکاری و افزایش درآمد محرومان برای کاهش فاصله طبقاتی، افزایش مناعت طبع خانواده‌ها و افزایش تولید ملّی از اهداف این طرح می‌باشد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان، با بیان اینکه پیش بینی شده در سال جاری ۱۴ هزار فرصت شغلی با اعتبار یک هزار و چهارصد میلیارد تومان ایجاد گردد، تصریح کرد: سال گذشته ۱۱ هزار و ۲۵۴ فرصت شغلی با اعتبار هزار و ۳۱۸ میلیارد تومان در استان ایجاد گردید.

اهرابی در پایان تصریح کرد: افراد حائز شرایط می‌بایست از طریق سامانه حیات درخواست خود را ثبت نموده تا پس از ارزیابی و کسب امتیاز لازم، از این تسهیلات بهره مند شوند.

کد خبر 6135084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha