۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۳۳

مدیر عامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد؛

تخصیص بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه آب استان

تخصیص بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه آب استان

دهدشت_ مدیر عامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی دولت سیزدهم بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در حوزه آب به استان تخصیص یافت.

آرش مصلح در حاشیه جام رسانه امید در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تخصیص ۲ هزار میلیارد تومانی اعتبار به حوزه آب این استان در دولت سیزدهم افزود: طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به سد تنگ سرخ شهرستان بویراحمد اختصاص داده شد.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان به جذب اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی پروژه آبرسانی به لیکک و روستاهای اطراف با ۸۵ هزار نفر جمعیت در دولت سیزدهم اشاره و تاکید کرد: در ۱۰ سال قبل به این طرح ۴۹ میلیارد تومان اختصاص یافته بود.

مصلح پیشرفت فیزیکی سد سرپری شهر دهدشت از سال ۹۰ تا سال گذشته را ۲۲ درصد عنوان کرد و گفت: از سال گذشته پیشرفت فیزیکی این سد به بالای ۵۹ درصد رسیده است.

مصلح همچنین به مهمترین اقدامات مهم دولت سیزدهم در استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله برگزاری بیش از ۲۰۰ مناقصه با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیا رد تومان و تخصیص بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به حوزه آب استان اشاره کرد و گفت: مطالعات چندین سد مهم از جمله سد و نیروگاه پراشکفت، سد مخزنی سرآسیاب یوسفی، سد کمبل و ادامه مطالعات چند سد دیگر آغاز شده است.

وی یک اقدام مهم دولت سیزدهم را توجه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های آبی و اقدامات پدافندی عنوان کرد و گفت: بیش از ۵۰ میلیارد تومان طی دو سال اخیر در بخش IT شرکت آب منطقه‌ای استان هزینه کرده است.

مصلح همچنین حضور مکرر مدیران و مسئولان ملی حوزه آب در استان را بیانگر پیگیری مستمر این موضوع در سطح ملی دانست و افزود: انتقال آب از دشتروم به سد شاه قاسم یاسوج با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان از دیگر مواردی است که ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات نفت و مابقی از محل بودجه عمومی تأمین می‌شود.

وی به ساماندهی رودخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در این دولت اشاره کرد و گفت: ۱۸ طرح ساماندهی رودخانه‌ها در ۹ شهرستان با بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار اجرا شده است.

مصلح همچنین از انجام گرفتن یکهزار و ۷۰۰ کیلومتر مطالعات تعیین حد و حریم و بستر و ساماندهی رودخانه‌های این استان خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: پیشرفته‌ترین دستگاه پایش کیفی آب دنیا و دستگاه مولتی پارامتر همراه به ارزش ۱۵ میلیارد تومان و تجهیزات دیگری به ارزش ۵۰ میلیارد تومان نیز در دو سال اخیر خریداری شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای از اخذ ۳ مجوز ماده ۲۳ برای تأمین آب شرب مناطق بخش‌های دیشموک و چاروسا با جمعیتی بالغ بر ۷۶ هزار نفر، انتقال آب از سد تنگ سرخ به یاسوج و همچنین مجوز ۲۳ سدسرپری از اقدامات مهم دولت نام برد.

وی با بیان اینکه در پروژه‌های آبی استان، کار به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم اقدامات مهمی در زمینه تأمین و توسعه زیرساخت‌های آبی استان از جمله اختصاص ۷۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت به پروژه‌های آبی استان در سال گذشته، همچنین ۶۰ میلیارد تومان بودجه برای پروژه‌های آبی استان و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی رودخانه بشار یاسوج در سال جاری اختصاص داده است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای، افتتاح و بهره‌برداری از بزرگترین مخزن آب شرب کشور با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب و اعتبار ۸۵ میلیارد تومانی در شهر دهدشت، فعال سازی ۶۱ پروژه آبی مهم در استان از جمله سدها، خطوط انتقال آب و شبکه‌های آبیاری کشاورزی را از دیگر اقدامات مهم دولت سیزدهم بیان کرد.

کد خبر 6135604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha