۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۱۴

فرماندار گرمسار:

۱۳ مصوبه برای حل مشکل آب گرمسار مصوب شد

۱۳ مصوبه برای حل مشکل آب گرمسار مصوب شد

گرمسار- فرماندار گرمسار از برگزاری نشست مشترک بین مسئولان استان‌های سمنان، تهران و وزارت نیرو خبر داد و گفت: این نشست ۱۳ مصوبه برای رفع مشکل آب گرمسار داشت که در تاریخ شهرستان بی‌سابقه است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا خانی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با حضور رسانه‌ها در فرمانداری گرمسار با بیان اینکه یکی از مقوله‌های مهم در شهرستان کم آبی به خصوص برای کشاورزان است، تاکید کرد: امسال بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای کشت کشاورزان شهرستان حتی زودتر نیز انجام شد و این تصمیم نیز متعاقب نشست‌های مشترک جهاد کشاورزی، صنف کشاورزی و خانه کشاورز و شورای حفاظت از منابع آبی صورت گرفت.

وی افزود: متعاقب این موضوع آزادسازی‌هایی از سد نمرود قبل از شروع باغات در فصل برداشت در بالادست، انجام شد چرا که در سال‌های قبل با برداشت از بالادست به مشکل برمی خوردیم و در نتیجه گندم و جو به عنوان محصولات استراتژیک در شهرستان گرمسار به خوبی تولید شدند.

فرماندار گرمسار با بیان اینکه دومین موضوع مهم، کمبود آب شرب است که در چند وقت اخیر مترتب شد، ابراز کرد: بخشی از این موضوع به کم بارشی در مناطق بالا دست مانند فیروزکوه باز می‌گردد که شاهد کمبود برف هستیم و طبق نمودار ارسالی هواشناسی، منطقه فیروزکوه کلاً چند سالی است که سال‌های کم بارانی را دارد.

خانی با بیان اینکه ۴۰ سنگ مجموع دبی نمرود در سال قبل و امسال بود که در تاریخ منطقه بی سابقه است چرا که در سال‌های قبل شاهد ورود شش الی هفت متر آب ذوب شده از برف و باران‌ها بودیم، ابراز کرد: آورد سد نمرود به کمترین میزان خودش رسیده است.

وی با بیان اینکه در بالادست البته برداشت‌های غیرمجاز و توسعه کشاورزی را نیز شاهد هستیم که در این بحث تأثیرگذار است، گفت: برداشت‌های بی ضابطه و غیرمجاز سبب شده تا آب کمی به گرمسار برسد.

فرماندار گرمسار طبق هماهنگی‌هایی که با استانداری سمنان، استانداری تهران، وزارت نیرو و نمایندگان مجلس، گشت مشترکی را برگزار کردیم، گفت: این گشت در نهایت به جلسه‌ای در سد نمرود منجر شد که مصوبات آن روز گذشته ابلاغ شده است.

خانی با بیان اینکه این نشست مصوبات خوبی را برای گرمسار داشت، گفت: ۱۳ مصوبه مبتنی بر تصمیمات این نشست ابلاغ شده که به زودی پیگیری و اجرایی خواهد شد که اجرای آن می‌تواند به ما کمک بسیار خوبی کند چرا که مورد تفاهم دو استان تهران و سمنان نیز قرار دارد و در تاریخ گرمسار هم بی‌سابقه است.

کد خبر 6135761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha